ASUS COP - iemand ervaring met de werking?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik wil een nieuw mobootje gaan kopen, wordt hoogstwaarschijnlijk de Asus A7S333.

dit bordje heeft COP erop zitten (Cpu overheating protection) die ervoor zou moeten zorgen dat het systeem uitschakelt zodra de cpu te heet wordt.

nu wil ik een XP2000+ op het bordje zetten, en deze gaan waterkoelen. Nu is het natuurlijk zo dat dat fout kan gaan (pompje dat het water niet meer goed doorpompt) waardoor het water behoorlijk warm kan worden. en een cpu koelen met kokend water is niet echt een goed idee dacht ik zo.

maar weet iemand of ik hierop kan vertrouwen, en dat mijn cpu het zal overleven in de meeste gevallen, of toch gaan werken met iets anders?

misschien dat dit in OCM of OCE hoort (hoe heet het tegenwoordig allemaal :?), dan mag een modje er wel een trapje tegenaan geven zodat hij in /22 komt te staan :)

Verwijderd

COP zou moeten werken. Zelfs zonder enige vorm van koeling wordt je processor beschermd tegen oververhitting.

Verwijderd

als het niet te rap gaat dan doetje mobo een halt dus ales stopt gewoon

onder te rap bedoel ik dus bv geen heatsink want dan gaat ie wel degelijk kapot maar als de temp geleidelijk te hoog wordt dan stopt je mobo gewoon.

ik zou er speedfan naast draaien dan zie je gewoon je temps

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
er komt natuurlijk gewoon een heatsink achtig iets op waar dus water door komt te stromen, dus het is niet zo dat hij ineens totaal geen koeling heeft (zoals in het bekende filmpje van toms hardware >:)).
en ik ga er niet vanuit dat water binnen 10 sec kookt.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Kheb t laats meegemaakt, pompje was op de een of andere manier stil komen te liggen.

Heeft waarschijnlijk een 20 min gedraait.. :{
maar volges de log was de temp niet boven de 74 gekomen, en ging dus ook neit hoger, althans, niet snel.
Je moet er rekening mee houden dat t ding 70 watt aan warmte kan produceren, maar daaar meot ie dan ook een koperblok + water mee opwarmen, hetgeen niet simpel is :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 12:04 schreef Atgast het volgende:
Kheb t laats meegemaakt, pompje was op de een of andere manier stil komen te liggen.

Heeft waarschijnlijk een 20 min gedraait.. :{
maar volges de log was de temp niet boven de 74 gekomen, en ging dus ook neit hoger, althans, niet snel.
Je moet er rekening mee houden dat t ding 70 watt aan warmte kan produceren, maar daaar meot ie dan ook een koperblok + water mee opwarmen, hetgeen niet simpel is :)
En de cpu leefde nog of niet?
Maar ik zit zowiezo te denken aan een extra beveiliging op de pomp, voor als het fout gaat.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op maandag 13 mei 2002 13:03 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

En de cpu leefde nog of niet?
Maar ik zit zowiezo te denken aan een extra beveiliging op de pomp, voor als het fout gaat.
cpu draait nog ja :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:38
op tomshardware staat een kt333 mb test. hierin ook een asus met COP. hij dufde de koeler eraf te trekken tijdens gebruik (niet aan te raden overigens) en het systeem ging netjes uit zonder schade aan de processor...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Op maandag 13 mei 2002 09:59 schreef Terw_Dan het volgende:
er komt natuurlijk gewoon een heatsink achtig iets op waar dus water door komt te stromen, dus het is niet zo dat hij ineens totaal geen koeling heeft (zoals in het bekende filmpje van toms hardware >:)).
en ik ga er niet vanuit dat water binnen 10 sec kookt.
Waar precies kan je dat filmpje nou vinden want ik loop al de hele tijd te zoeken bij tomshardware.com maar ik kan het nie vinden!!!!

edit:

ik heb hem al gevonden

#StopBurningStuff

Pagina: 1