Toon posts:

Mandrake boot fout: 01010101010101 HELP :)

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok here we go,

Nou ben gisteren zo'n beetje de hele dag bezig geweest om Madranke er dus op te krijgen, toen was de ftp-install klaar met installen, rebooten dus, en hoppa:

Een scherm vol met 010101010101010101010101010101010101 enz.

Nou nu heb ik via de setup flop mn windows boot manager er weer op gekregen en zit nu dus weer in windows. Ik ga dus ff in partition magic kijken, geeft PM aan dat mn D:\ schijf (waar mandrake opstaat) BAD is ofzoiets. Maar in explorer kan ik hem gewoon openen. Iemand enig idee wat dit is, ik heb al wel search gebruikt maar daar staan wat kleine posts hierover, en ik kan er niks mee want ik ben een totale newbie kwa linux, lilo etc. :) Ik heb geloof ik wel begrepen dat het al met lilo te maken heeft dat ie de mbr niet kan bereiken ofzo :? Anyway zo is mn hd verdeling:

C schijf: Windows XP
D (NTFS) schijf: Partities: 1 partitie: 35 gig met allemaal zooi erop 2: Linux Native, 4 gig 3: Swap partitie 500 mb.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Graag hele uitgebreide instructies want ik weet dus vrij weinig :)

Alvast bedankt,

NivAiL

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:10
Ik hoop dat je nog een Linux boot flop hebt? Anders kun je ook vanaf de installatie CD booten om weer in LInux te komen... Van daar uit kun je de boel weer fixen :)

Het ziet er idd naar uit dat Lilo je kernel niet goed kan vinden... Probeer eens de Lilo HOWTO... Gewoon even op Google zoeken met die twee woorden :)

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Disk error codes
0x01 : ``Illegal command''. This shouldn't happen, but if it does, it may indicate an attempt to access a disk which is not supported by the BIOS

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Oftewel er is waarschijnlijk iets met je partitie of hardeschijf indeling gebeurd.
Starten met bootflop/cdrom en lilo.conf nalopen (eventueel ook fstab) en lilo op nieuw uitvoeren.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb ik ook gehad. Dos kan niet booten van een 2de hd als er ook op de eerste hd een bootpartitie staat. je moet dus de linux installatie op een partitie op de eerste schijf zetten. Of een bootdisk gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks alot, nog 1 domme vraag :) Waar haalt iemand zo'n bootdisk? :D

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://www.linux-mandrake.com/en/80last.php3

Maar daar ben je wel de CD voor nodig :/

Ik denk dat er op die ftp ook wel zo'n directory staat. Anders zou ik ff de iso's downloaden (indien genoeg bandbreedte :+)
Pagina: 1