• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nu een 3310 prepaid KPN.
Deze is omgebouwd simlock vrij en blauwe ledjes.

Maar ik vind hem wat groot.

Nu kan ik een 8210 overkopen. Het is een goede vriendin van me en wil een nieuwe.
Alleen ze heeft abo. Kan ik daar mijn prepaid kaart in kwijt? en werkt het dan?
En hij is al langer als een jaar oud. Dan kan hij toch simlock vrij gemaakt worden? werkt het dan?

Ik wil hem dan weer laten ombouwen. Alleen welke kleur zal ik nemen? Weer blauw?
Iemand nog leuke kapjes?

En hoe zit het met de software van de 8210? Is die ouder als die van de 3310? Ik kon zo snel niet veel verschillen vinden.

Ik weet nog geen prijs btw.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op maandag 13 mei 2002 08:37 schreef Xavier het volgende:
Alleen ze heeft abo. Kan ik daar mijn prepaid kaart in kwijt? en werkt het dan?
En hij is al langer als een jaar oud. Dan kan hij toch simlock vrij gemaakt worden? werkt het dan?
Je moet dan zoals je zegt - door dit aan te vragen bij de provider van je vriendin - het toestel simlockvrij laten maken. Vervolgens kun je het gebruiken voor elke simkaart die je wilt.

Van ombouwen/modificeren weet ik niet zoveel. Is ook helemaal niet nodig; het gaat erom dat je ermee kunt bellen :).

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 08:41 schreef Kjev het volgende:

[..]

Je moet dan zoals je zegt - door dit aan te vragen bij de provider van je vriendin - het toestel simlockvrij laten maken. Vervolgens kun je het gebruiken voor elke simkaart die je wilt.

Van ombouwen/modificeren weet ik niet zoveel. Is ook helemaal niet nodig; het gaat erom dat je ermee kunt bellen :).
Die simlock gaat er dus wel af.

Van het ombouwen weet ik wel genoeg.
Laat ik doen want ik kan geen SMD solderen. Of woont er iemand in de buurt van Haarlem die dat voor me wilt doen? Ledjes koop ik dan wel.

Verwijderd

GSM's met ABO zijn altijd simlock-vrij :)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 09:06 schreef Duuvel het volgende:
GSM's met ABO zijn altijd simlock-vrij :)
Niet altijd, vaak wel.
Die reeks Motorola opvouw dingen (weet type ff niet) waren vaak wel met sim lock .... snap ook niet waarom. je betaald toch voor een jaar?

Maar ik heb zelf ook een 8210 van Ben met abbo en die was gewoon simlock vrij.

• Banzi
  • Laatst online: 04-03 17:01
Op maandag 13 mei 2002 09:01 schreef Xavier het volgende:

[..]

Die simlock gaat er dus wel af.

Van het ombouwen weet ik wel genoeg.
Laat ik doen want ik kan geen SMD solderen. Of woont er iemand in de buurt van Haarlem die dat voor me wilt doen? Ledjes koop ik dan wel.
Ombouwen... Je bedoelt gewoon de ledjes vervangen??? hihi... Heb ik ook gedaan... Blauwe ledjes... Toen een blauw transparante 8310 front eroverheen... En ook nog eens zo'n flashing keypad... Het geval ziet er nou wel heel erg disco-erig uit, maar dat vond ik juist cool...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 09:17 schreef Banzi het volgende:

[..]

Ombouwen... Je bedoelt gewoon de ledjes vervangen??? hihi... Heb ik ook gedaan... Blauwe ledjes... Toen een blauw transparante 8310 front eroverheen... En ook nog eens zo'n flashing keypad... Het geval ziet er nou wel heel erg disco-erig uit, maar dat vond ik juist cool...
Das de bedoeling.
Dan sta je in Noordwijk in een dik cafe met je blauwe 3310. Dat trekt een hoop blikken. >:)

• Banzi
Op maandag 13 mei 2002 09:26 schreef Xavier het volgende:

[..]

Das de bedoeling.
Dan sta je in Noordwijk in een dik cafe met je blauwe 3310. Dat trekt een hoop blikken. >:)
Haha... Ik trok pas blikken in noordwijk met mijn 8210... Midden op de dansvloer in 't Zeepaardje...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Jesus wat een gelul over Noordwijk, ik trok een hoop blikken met mijn 8850 in het zeepaardje in Noordwijk nou goed. :) Tjesus wat een lame opmerkingen zeg.

Uhmz, ik zou NOOIT een 2e hands 8210 kopen omdat er zeker met de oudere type 8210's behoorlijk wat problemen waren/zijn. denk hierbij aan uitvallende displays etc. (is kwaaltje van 51xx, 61xx 82xx 88xx) en andere ongein.

Jouw 3310 is aanzienlijk nieuwer, maar je moet het zelf weten. Ik raadt het je af.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 09:28 schreef Banzi het volgende:

[..]

Haha... Ik trok pas blikken in noordwijk met mijn 8210... Midden op de dansvloer in 't Zeepaardje...
Dus we gaan zaterdag met zijn tweeen blinken?

Maar was het verschil kwa software op de 3310 en 8210?
Want spelletjes zijn het zelfde.
En volgens mij de mogelijkheden ook.

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 09:32 schreef intert0y het volgende:
Jesus wat een gelul over Noordwijk, ik trok een hoop blikken met mijn 8850 in het zeepaardje in Noordwijk nou goed. :) Tjesus wat een lame opmerkingen zeg.

Uhmz, ik zou NOOIT een 2e hands 8210 kopen omdat er zeker met de oudere type 8210's behoorlijk wat problemen waren/zijn. denk hierbij aan uitvallende displays etc. (is kwaaltje van 51xx, 61xx 82xx 88xx) en andere ongein.

Jouw 3310 is aanzienlijk nieuwer, maar je moet het zelf weten. Ik raadt het je af.
Mijn 3310 is denk ik al meer als een jaar oud. En die van haar 2 maanden nieuwer als mijn 3310. Maar die 8210 doet het nog steeds goed. Geen uitvallende displays ofzo. Ik weet dat er veel slechte dingen aan die telefoons zijn.

• Banzi
Op maandag 13 mei 2002 09:32 schreef intert0y het volgende:
Dat kwaaltje is wel netjes op te lossen door iemand die ook de ledjes kan vervangen...

Je kan van nokia zelf zo'n "elastomer" kopen... Is niet duur, maar na verloop van tijd heb je weer hetzelfde probleem... Een elastomer is een soort rubberen strookje, met metalen strookjes... Dit wordt tussen het display en het "moederbord" gelegd. Zo maakt het display contact dmv de metalen strookjes met het moederbord... Na verloop van tijd wordt het oud, en gaat ie ietwat krimpen... Het verliest zijn rekbaarheid... Dit effect krijg je ook na verloop van tijd met een andere originele van nokia... Is gewoon een ontwerpfoutje...

Zelf heb ik zo'n elastomer uit een kermishorloge gehaald... Deze ietsje afsnijden, zodat deze kwa lengte wel in de 8210 pastte... De hoogte was ietsje hoger dan die standaard van nokia... Hierdoor heb ik geen last meer van een krimpende elastomer... Van mij mag ie iets krimpen, omdat ie toch ietsje ruimer was... Ik heb nou al anderhalf jaar geen last meer van dat display... Terwijl ik het jaar ervoor regelmatig even het display open moest maken om alles schoon te maken en eventueel weer die elastomer te vervangen...

ps. Ik ga niet meer blinken met mijn foon... Dat moet je met een nieuwe flitsende foon doen... Niet als ie al 2,5 jaar oud is (zoals die van mij)...

• Xavier
  • Niet online
Ik vind de telefoons van nu gewoon echt ruk.
Omdat:

Ik heb niks aan WAP I-mode of wat dan ook.
Als ik wil internetten wil ik dat via een PC/Laptop doen.

En een camera in mijn GSM, tja leuk maar als die ander niet dat ondersteund heb ik er ook niks aan.

Een radio, tja ik luister nooit radio en heb daar een cd-speler voor.

Het enige wat ik aan een GSM nodig heb is SMS service en bellen.

Ik wil die 8210 dus eigenlijk alleen voor zijn grootte en gewicht. Omdat ik die 3310 toch iets te groot vind.

Nog een vraagje voor 8210 eigenaren, zit er dat snel tikken op? Dat voor sms-en?

• Banzi
Op maandag 13 mei 2002 10:17 schreef Xavier het volgende:
Nog een vraagje voor 8210 eigenaren, zit er dat snel tikken op? Dat voor sms-en?
Er zit idd iets op... T9? Kan dat??? Ik heb het direct uitgezet... Ik snapte er geen reet van, en ik kreeg elke keer andere woorden als die ik wilde tikken...

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 10:19 schreef Banzi het volgende:

[..]

Er zit idd iets op... T9? Kan dat??? Ik heb het direct uitgezet... Ik snapte er geen reet van, en ik kreeg elke keer andere woorden als die ik wilde tikken...
Ik weet neit hoe het heet. Ik kon geen naam vinden in de 3310.

Maar het is dat als je bijvoorbeeld het woord woordenboek moet intikken.
dat je alleen de nummers moet invoeren en maar 1 keer in hoeft te tikken. dus dit: 96673362635
Hij maakt zelf het woord dus.

Verwijderd

T9 zit er idd op ja. Prima foontje, ik heb em nu 1 jaar maar nog nooit last gehad. Zeker een aanrader

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 19:20

koornee

3!

als je toch alleen voor het formaat en het gewicht gaat, neem dan en nieuwe ericsson T66. die is en kleiner dan die 8210 en lichter, en nog nieuwer ook. er zitten ook niet van die functies op die je toch niet gebruikt.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• Xavier
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 12:00 schreef koornee het volgende:
als je toch alleen voor het formaat en het gewicht gaat, neem dan en nieuwe ericsson T66. die is en kleiner dan die 8210 en lichter, en nog nieuwer ook. er zitten ook niet van die functies op die je toch niet gebruikt.
Ik heb een ericsson gehad voor mijn 3310. Daar was ik zeer ontevreden over.
Vind het menu echt brak. Zelfs zo brak dat ik die telefoon zo snel mogelijk heb verkocht.

Nee sorry ik heb geen goede ervaringen met ericsson's/ Ook emt vaste telefoons en GSM.

Verwijderd

ik hoop voor je dat het niet mijn oude 8210 is die je overkoopt (van je vriendin).. deze was zo k.t dat ik hem verkocht heb.. nadat mijn hond ermee had gespeeld....

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:10

Nitai

Live the life you love.

Op maandag 13 mei 2002 12:04 schreef Xavier het volgende:

[..]

Ik heb een ericsson gehad voor mijn 3310. Daar was ik zeer ontevreden over.
Vind het menu echt brak. Zelfs zo brak dat ik die telefoon zo snel mogelijk heb verkocht.
Welke ericsson was dat als ik vragen mag? De huidige eriscsson hebben een schitterende menu structuur.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1