cd-rom draait door

Pagina: 1
Acties:

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-04 08:14
mijn cd brander (merk acer type??) blijft doordraaien. Het is een beetje summier maar veel anders kanik het ook niet omschrijven. Hij doet dit wel alleen als er een cd in zit(he he).Kheb even gekeken of hij er vrijwillig mee stopte maar na 10 minuten heb ik toch het schijfje eruit gehaald.
OS win98SE

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk dat de cd niet gelezen wordt en het lijkt of de speler staat aan het zoeken is?

In dat geval zou je de lens eens moeten schoonmaken, hiervoor zijn diverse setjes te koop.
Ook kun je hem natuurlijk openschroeven en met een wattenstokje en wat schoonmaakmiddel aan de slag.

Succes!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn CDROM speler niet downspint na een bepaalde tijd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mesothelioom
ik denk dat blackd gelijk heeft want de speler zelf is net 3mnd oud(zolang doet ie het ook trouwens)Maar nou weet ik nog niet hoe het komt of hoe dat ik het op moet lossen.

PS je bedoelt toch na het opstarten he?

• blackd
  • Niet online
Na het opstarten wordt je CDROM geladen, en begint je CDROM in de drive te draaien. In de normale situatie hoort de CDROM drive na een tijdje de CDROM weer te stoppen (downspinnen), en hoor je dus het kabaal niet meer. Dat bedoelde ik.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Op maandag 13 mei 2002 14:30 schreef roller het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk dat de cd niet gelezen wordt en het lijkt of de speler staat aan het zoeken is?

In dat geval zou je de lens eens moeten schoonmaken, hiervoor zijn diverse setjes te koop.
Ook kun je hem natuurlijk openschroeven en met een wattenstokje en wat schoonmaakmiddel aan de slag.

Succes!
waar zit zo'n lens en hoe maak ik die schoon? mn vader heeft namelijk ook dit probleem!

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32

-ET-

Phone Home

lens zit in de speler en schoonmaken kan je gewoon met een wattestaafje doen.

edit:

ik zie dat roller het ook al heeft uitgelegd

• mesothelioom
Op maandag 13 mei 2002 15:18 schreef blackd het volgende:
Na het opstarten wordt je CDROM geladen, en begint je CDROM in de drive te draaien. In de normale situatie hoort de CDROM drive na een tijdje de CDROM weer te stoppen (downspinnen), en hoor je dus het kabaal niet meer. Dat bedoelde ik.
Ja OK maar hoe los ik dat nou op?

• blackd
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 21:02 schreef mesothelioom het volgende:

[..]

Ja OK maar hoe los ik dat nou op?
Wat je misschien kan doen is effe kijken op de website van de fabrikant, of daar een firmware update staat. Iets anders zou ik op dit moment niet weten..
Kijk hier voor Firmware updates van CDROM drives van Acer/Benq:
http://www.acercm-eu.com/ServiceAndSupport/Drivers/index.cfm?productline=1

• mesothelioom
[quote]
Op maandag 13 mei 2002 23:50 schreef blackd het volgende:

[..]

Wat je misschien kan doen is effe kijken op de website van de fabrikant, of daar een firmware update staat. Iets anders zou ik op dit moment niet weten..
Kijk hier voor Firmware updates van CDROM drives van Acer/Benq:
http://www.acercm-eu.com/ServiceAndSupport/Drivers/index.cfm?productline=1

had ik misschien even moeten melden;dat heb ik al gedaan :nwste drivers ed dus gewoon mee leren leven :? :(

zou het miscschien helpen als ik 'm opnieuw installeer?

Pagina: 1