Alcatel Ethernet Modem rom leeg :S

Pagina: 1
Acties:

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Okay jongens ik heb een probleem en serieus probleem.

Ik had vandaag me modem opnieuw ingestelt ff de nat lijst schoon geveegt enz enz . denk reboot me modem ook weer ff aleen toen kwam het probleem. Het lijkt wel of de hele hdd\rom die erin zit 100% leeg is want nu boot me ethernet modem niet :( hij blijft aan maar je ziet alleen het alarm/power knopje branden.

Kan de rook neit naar telnetten helaas en hij geeft ook de webinterface weer dus ik gok erop dat werkelijk alles deraf is :(

wie iemand of dit te herstellen valt want nou zit ik dus zonder modem :(

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Heb je hem niet per ongeluk een nieuw adres of het standaard adres gegeven? Standaardadres staat in het MxStream boekje geloof ik.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 03:26 schreef -Mous- het volgende:
Heb je hem niet per ongeluk een nieuw adres of het standaard adres gegeven? Standaardadres staat in het MxStream boekje geloof ik.
standaard adres = 10.0.0.138 maar dat is het probleem niet hij boot ook niet eens meer dat is het helevage deraan

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

al gereset? (achterkant met een pen indrukken oid)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 08:06 schreef Willem2 het volgende:
al gereset? (achterkant met een pen indrukken oid)
Als het goed is moet alles idd weer standaard staan dan. Zat laast ook te rommelen met arp omdat ik een ander ip voor m'n modem wou en zag toen even later alleen een ip en geen mac-adres meer. Kon toen ook niet meer pingen, paar keer op die reset knop drukken deed wonderen.

Mijn YouTube kanaal

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:05
Ping-of-Life kun je ook nog proberen. Handleiding staat in het Alcatel boekje.

Overigens..... het bezittelijk voornaamwoord van 'ik' is 'mijn' of 'm'n' en niet 'me' :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als je nu in je arp-tabel kijkt, zie je dan wel het mac-adres van je modem? of zie je die ook niet? en als je het mac adres ziet, hangt er dan ook een ip aan vast? zo niet, dan kun je idd een ping-of-life geven. Doe je door in je arp-tabel aan het mac van je modem een ip te koppelen, en dan je modem binnen 60 (zou ook 30 kunnen zijn, weet dat niet meer zo uit mn hoofd) seconden te resetten. Dan zou hij het ip van je arp-tabel moeten overnemen.....als alles idd pleite is, dan heb je zeker een probleem.....

iRacing Profiel

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 13:01 schreef kroegtijger het volgende:
Als je nu in je arp-tabel kijkt, zie je dan wel het mac-adres van je modem? of zie je die ook niet? en als je het mac adres ziet, hangt er dan ook een ip aan vast? zo niet, dan kun je idd een ping-of-life geven. Doe je door in je arp-tabel aan het mac van je modem een ip te koppelen, en dan je modem binnen 60 (zou ook 30 kunnen zijn, weet dat niet meer zo uit mn hoofd) seconden te resetten. Dan zou hij het ip van je arp-tabel moeten overnemen.....als alles idd pleite is, dan heb je zeker een probleem.....
Hoe kom je in die Arp tabel ?

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 20:54

random

Lost his marbles

Op maandag 13 mei 2002 14:07 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

Hoe kom je in die Arp tabel ?
cmd -> arp -a

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
geen Arp vermeldinen gevonden

denk dat ik dus toch serieus de pineut ben :(

• kroegtijger
Ja, dan ben je wel redelijk zuur ja.....
Ok, wat kun je dan nu nog doen? je modem vakkundig om zeep helpen en om een nieuwe zeuren.........effe 24 volt oid erop zetten....mag misschien niet, maar werkt wel >:)
mocht je een wat eerlijkere geest hebben.......uithuilen en op zoek gaan naar een andere modem of deze laten fixen....trouwens wel knap dat je em zo ver om zeep hebt geholpen....hulde ;)

iRacing Profiel

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stuur een mailtje naar ik geloof naar: please_repair_my_adsl_modem@planet.nl

Ik kan zo niet meer de URL vinden, maar als je daar je vraag naar toe stuurd heeft hij waarschijnlijk een oplossing of hij repareerd je modem voor 35 euro. Ik heb hetzelfde probleem gehad na de hack.
Er moet weer een nieuw besturingssyteem op je modem en dat gaat via een connector die in je modem zit.
Ik heb hem ook laten reparen bij die man.
Totaal heeft me dat 46 euro gekost inclusief rembourskosten. maar als je dicht bij Den Haag woont kun je bij hem een afspraak maken en kun je hem binnen een uur weer op halen.Alles is beter dan een nieuwe modem kopen voor 220 Euro!
Veel geluk.

• kroegtijger
Hij zal dan waarschijnlijk gebruik maken van de seriele aansluiting die al op de printplaat zit. Heb daar ook effies naar zitten kijken, maar wilde me er nog niet aan wagen mn modem open te slopen. Zit nl op de printplaat al wel aansluitingen voor een seriele poort (zoals op de speedtouch pro) alleen is die nooit aangesloten verder. Dan zou je er inderdaad weer bij moeten kunnen komen ja.
Maar is zeker handig om te weten dat het dus idd mogelijk is :) weer een nieuwe knutseluitdaging voor me...nu alleen nog effies een 2e modem op de kop zien te tikken >:)

iRacing Profiel

Verwijderd

Blijft er op je ADSL modem een orange power lampje branden???

Zo ja, terugsturen naar kpn, en er bij vermelden dat de firmware update is mislukt.

Met 5 dagen heb jij een nieuwe modem, gratis en voor niets.
Pagina: 1