Toon posts:

[LCD] datavision wil hier niet met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus zo'n datavision 240*128 gfx lcd liggen. Had em een tijdje aangesloten op een p233 met win98, werkte prima. PowerLCD, ChronoGrafx, alles prima.
Dus vandaag maar eens besloten em ff op m'n p4 1,7 aan te sluiten, onder win XP. Nou beetje einde van het feest. alles geïnstalleerd aan .dll's en OCX files die ik maar kon vinden. Geeft daar verder ook geen errors mee of iets dergelijks. Verder niets op het beeld, contrast doet het wel etc, wie heeft de oplossing :?

Verwijderd

Uit ervaring begin ik te leren dat de meeste mensen die problemen hebben met hun nieuwe LCD ergens een soldeerfoutje maakten.
Logische gevolgen zijn meestal, Backlight doet het wel, Conttast verandert en de reset knop die meestal ook iets doet.

Ik zou eerst en vooral nog eens heel goed de schakeling overlopen (met multimeter ofzo). Daarne, DLportIO verwijderen, herinstallen en dan enkele programma's uittesten van verschillende makers.
als laatste zijn er velen die aan de lpt-instellingen in de BIOS zitten te prutsen. zou ik niet doen, maar je weet nooit

Verwijderd

Wat zijn de beste LPT settings dan ?

poort heb ik op 378, maar de poort setting als in:

Standaard, EPP....etc

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De "beste" settings bestaat niet. Welke settings je nodig hebt hangt af van de software.

Smartie bijv. schijnt het prima te doen met EPP, LCDInf in elk geval onder SPP en ECP (en waarschijnlijk ook EPP). Etc.
Gewoon ff experimenteren dus, of ff aan de maker van de gebruikte software vragen.

Het ligt er gewoon aan van welke features van de LPT aansturing de software gebruikt maakt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 07:38 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Uit ervaring begin ik te leren dat de meeste mensen die problemen hebben met hun nieuwe LCD ergens een soldeerfoutje maakten.
Logische gevolgen zijn meestal, Backlight doet het wel, Conttast verandert en de reset knop die meestal ook iets doet.

Ik zou eerst en vooral nog eens heel goed de schakeling overlopen (met multimeter ofzo). Daarne, DLportIO verwijderen, herinstallen en dan enkele programma's uittesten van verschillende makers.
als laatste zijn er velen die aan de lpt-instellingen in de BIOS zitten te prutsen. zou ik niet doen, maar je weet nooit
Met de schakeling zelf is niets mis, zoals ik zei had ik al prima lopend op m'n p233/win98 systeem, powerlcd en alles werkte prima...
Ga maar eens kijken of ik wat in de bios kan prutsen dan.

Verwijderd

Topicstarter
jahoor, hij werkt, oplossing:

bios lpt op ecp/dma3
in winXP lpt bij "methode voor filteren van bronnen" selecteren "Elk interrupt gebruiken die aan de poort wordt toegewezen"
Pagina: 1