Ik kan de rekenlogica niet terugvinden op een site

Pagina: 1
Acties:

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 14:25
Dag heren en dames,

ik ben op zoek geweest naar wat financiele vergelijkingssites en nu kwam ik op http://www.berekenhet.nl. Echter, een rekenmodule is 1 maar ik ben altijd wel benieuwd naar hoe men bepaalde zaken uitrekent.

Neem bijvoorbeeld deze URL:
http://www.berekenhet.nl/modules/beleggen/meerrente.html

Je vult wat gegevens in en klaar. Echter, wat gebeurt er nou dan? Wat is de achterliggende som? dit zou toch ergens in Javascript opgevangen moeten worden oid?

Iemand die kan helpen aub?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Je submit de form en gaat naar een andere pagina, met javascript was het logischer geweest als je op dezelfde pagina bleef. Ik neem dus aan dat 't met een server-side script berekend wordt (evt HTML geparsed als PHP of iets dergelijks).

• party42
je submit de form en volgens mij blijf je dan op dezelfde pagina. De form wordt namelijk naar dezelfde pagina geparsed (zie action)

Verwijderd

Dat is idd waar... ik heb de source ff doorgekeken maar zie zo gauw niet de benodigde formule, die volgens mij toch redelijk bijdehand lang was (tijd geleden dat ik die leerde, en volgende week examen er in :P).

• party42
succes met het examen dan maar...

Ik vind de opbouw enigszins vreemd. Het bestand post naar zichzelf maar het enige scriptje wat ik kan terugvinden is het overlay script en de eurocalculator.

Waar haal 'ie de antwoorden vandaan? Sowieso verandert de gehele pagina (terwijl de bestandsnaam hetzelfde blijft). Met andere woorden, er gebeurt serverside iets. Is er achter te komen wat er gebeurt en of welke formule er gebruikt wordt?

Verwijderd

Niet zonder dat je op de server kunt, want als je serverside scripts probeert te openen parsed 'ie ze gewoon (waarbij je dus gewoon de invul pagina krijgt).

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

In dit geval gebeurt het toch echt serverside; blijkbaar staat de webserver zo ingesteld dat html-bestanden eerst door een parser gehaald worden voor ze geserveerd worden aan de browser.

Het script achter de pagina checkt dus of er bepaalde waarden zijn ingevuld; zo niet dan toont hij het formuliertje, zo wel dan gaat hij rekenen en toont hij de output van dat tabelletje.

• party42
da's dan toch jammer

nou ja

dan moet ik de antwoorden maar vertrouwen

:'(

Pagina: 1