Hoe krijg je een analoge camera op je monitor !!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11024

Topicstarter
hoi,..ik heb een sharp videocamera en een ati all in wonder kaart. Nu wil ik die koppelen aan de computer. Maar ik krijg het niet voor mekaar, terwijl deze op de tv met 1 stekker werkt. Weet iemand hoe dit werkt. Of moet je dan een speciale kabel daarvoor kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 18:46

Super Snackman

Snekgek

Als er een scart-aansluiting op je cam zit, moet je gewoon een scart->video/audio-converter kopen. Dan dauw je die scart in je camera, en vervolgens gooi je vanuit die scart een kabel voor video (met gele tulpjes) naar je videokaart.
En een kabel voor audio (met zwart/wit-rode tulpjes) naar je geluidskaart.

Als je cam geen scart heeft, heeft hij waarschijnlijk wel de aansluitingen die ik zojuist beschreven heb.

Succes!

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:01
Bedoel je met scart een S-Video kabel? Ik denk dat Cyberbob deze bedoelt. Hij lijkt een beetje op een PS2 kabel, en is meestal geel.

Ik ken die ATI all in wonder kaart niet, maar weet je zeker dat je de kabel op S-Video in hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10726

Ik heb ook een All-in-Wonder kaart en daar kan je alles op aansluiten wat je wilt, ook met eens-video bijvoorbeeld. Ik heb hem zelf via een bij de camera geleverde kabel aangesloten. Camera-kant heeft een jack-plug en die eindigt in 3 tulp-stekkertjes en daarvoor zit weer een aansluiting aan de tv-kaart. Maar s-video kan dus ook :)