Toon posts:

[HTML] Table height attribute?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan wat aan het rommelen met de tables in html. Ik wil een table maken die 100% hoog is in elke browser. Nu is dit al gelukt in Opera en IE, maar Mozilla en Netscape doen moeilijk.

Ik heb al zitten zoeken en kwam tot de conlcusie dat Mozilla en Netscape het 'height' attribute helemaal niet ondersteunen. Ik heb dus een probleem. Ik las ook nog iets over de hoogte instellen mbv stylesheets.

Daar heb ik me een beetje in verdiept, maar het is nog niets geworden. style="height: 100%;" wil niet werken helaas.

Hier is een voorbeeldje van hoe het nu is: link weg

Is het mogelijk om een table 100% te maken in alle browsers?

Verwijderd

Ik betwijfel of Netscape/Mozilla (zelfde toch?) dit kunnen... ik heb ook al wat probleempjes gehad met deze browsers, omdat ze alles net weer iets anders doen dan IE / Opera (hoewel je natuurlijk het ook andersom kunt zien :P).

iig, ik blijf deze draad even volgen mocht er een oplossing komen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

height is gewoon geen geldig attribuut van de <table> tag, dus doen mozilla/ns het gewoon goed in dit geval :)
Dit 'probleem' komt echter minstens 1x per week langs hier, dus raad ik je aan de search eens te gebruiken voor mogelijke oplossingen :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al gezocht, maar dus geen antwoord kunnen vinden. Waarschijnlijk omdat het gewoon niet mogelijk is :'(. Ik vind dit echt uiterst opmerkelijk. Dit is toch een vrij normale attribute die zeer toepasbaar is in veel websites.

Maar dan blijf ik wel zoeken en hopen op een (on-)mogelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Ik heb de oplossing voor mijn probleem kunnen vinden :). Het was toch mogelijk met css. Het werkt onder Opera 5, IE6, Mozilla, NS4 en NS6.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<html>
<head>
<title>Ericaschool, Otterlo</title>
</head>

<body topmargin="0" bottommargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" width="100%" height="100%" style="height: 100%">
 <tr>
  <td width="50%" height="50%" style="height: 50%" bgcolor="#FDD14B" align="left" valign="bottom">
  [img]"../images/intro_ericaschool.gif"></td>
[/img]   </td>
 </tr>
 <tr>
  <td width="50%" height="50%" style="height: 50%" bgcolor="#FBDF89">   </td>
  <td width="50%" height="50%" style="height: 50%" bgcolor="#FDD14B" align="right" valign="top">
  [img]"../images/intro_otterlo.gif"></td>
[/img]
</table>

</body>

</html>

Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft :).