nog een internet sharing vraagje

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
heb MXstream, en heb het modem getweaked en zo internet geshared, maardit gaat via NAT, en nu kunnen een heleboel dingen niet meer (MSN bestander verzenden enz) nu wilde ik met een oude 486 een FreeSCO router maken, maar is dit ook via NAT? op welke andere manier ken ik evt internet sharin ZONDER NAT!?

greetz

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is ook NAT, dus dan heb je hetzelfde 'probleem'.
Misschien is dit interessant: [topic=430049]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• OGangstah
hier had ik ook al aan gedacht, maar dan moet je achter je modem weer een bak met min win95 of hoger draaien, en het feit is dat ik NU geen back heb die dat trekt, buiten een 486. er zijn dus geen (linux)-routers die een niet NAT routing 'os' hebben? (snap je m nog)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 01:40 schreef OGangstah het volgende:
hier had ik ook al aan gedacht, maar dan moet je achter je modem weer een bak met min win95 of hoger draaien, en het feit is dat ik NU geen back heb die dat trekt, buiten een 486. er zijn dus geen (linux)-routers die een niet NAT routing 'os' hebben? (snap je m nog)
Nee want routing met bijv FreeSCO is ook gebaseerd op NAT. Je hebt 2 IP's als router-computer zijnde. Ik denk dat je, als je van NAT af wilt, echt zonder directe router moet werken, helemaal zeker weet ik het niet. Die SIP spoofing is iig een manier. Andere manieren ken ik niet.

Je kan overigens wel op jouw computer de internetverbinding gaan delen, dan werkt dat bestanden verzenden e.d. wel op jouw computer.
(Overigens hetzelfde als die SIP spoofing dacht ik, het werkt alleen op de pc waar je zit)

Het grote probleem is dat je het verkeer niet van 1 specifieke poort van de router naar een computer kan sturen, omdat je achter de router meerdere pc's hebt staan, en zo de router niet precies weet welke je bedoelt. Dit is op te lossen met portmappen, maar dus niet voor bestanden verzenden in MSN.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

De enige manieren om van nat af te komen zijn:
1. proxy, maar daar kan je nog minder mee dan nat, dus dat lijkt me geen optie
2. "echte" routing...
Dan moet je dus meerdere IP adressen van je ISP krijgen, en dat zit er met mxstream niet in...

• OGangstah
dus eigenlijk zit er niets anders op dan NAT? hmz :'(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Nee, met het huidige tekort aan IP adresjes krijg je er maar 1tje van je provider.
Zal wel veranderen als IPv6 doorbreekt... >:) dan kun je elke stoeptegel een IP geven zoveel zijn er >:)

Forget your fears...
...and want to know more...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

hoezo verzenden en ontvangen wil niet?
werkt priema met NAT (ik gebruik freesco)
gewoon de juiste poorten forwarden

Verwijderd

2. "echte" routing...
Dan moet je dus meerdere IP adressen van je ISP krijgen, en dat zit er met mxstream niet in...
Ik heb er 2 bij XS4ALL... hoef je alleen maar effe aan te vragen en het kost je eenmalig iets van 13 euro.
Pagina: 1