Op maandag 13 mei 2002 01:40 schreef OGangstah het volgende:
hier had ik ook al aan gedacht, maar dan moet je achter je modem weer een bak met min win95 of hoger draaien, en het feit is dat ik NU geen back heb die dat trekt, buiten een 486. er zijn dus geen (linux)-routers die een niet NAT routing 'os' hebben? (snap je m nog)
Nee want routing met bijv FreeSCO is ook gebaseerd op NAT. Je hebt 2 IP's als router-computer zijnde. Ik denk dat je, als je van NAT af wilt, echt zonder directe router moet werken, helemaal zeker weet ik het niet. Die SIP spoofing is iig een manier. Andere manieren ken ik niet.
Je kan overigens wel op jouw computer de internetverbinding gaan delen, dan werkt dat bestanden verzenden e.d. wel op jouw computer.
(Overigens hetzelfde als die SIP spoofing dacht ik, het werkt alleen op de pc waar je zit)
Het grote probleem is dat je het verkeer niet van 1 specifieke poort van de router naar een computer kan sturen, omdat je achter de router meerdere pc's hebt staan, en zo de router niet precies weet welke je bedoelt. Dit is op te lossen met portmappen, maar dus niet voor bestanden verzenden in MSN.