spanning op ps/2 - poorten na uitzetten 'atx-knop'

Pagina: 1
Acties:

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27

Tsuranim

There is only one

Topicstarter
Het viel me op dat mijn optische muis nog brande nadat ik de computer (zelf door op de knop te drukken of win 2000 de opdracht te geven) uit had gezet.Ook het numlock lampje blijft branden. Beiden aangesloten op de ps/2 poorten.

Het is een ATX-voeding en dus ook zo'n '4 seconden-indruk-knop'. Ik heb achterop geen knop om de spanning eraf te halen.

Is dit normaal? kan dit kwaad? en is er een oplossing voor?

-- Via de search ben ik geen dergelijke problemen tegengekomen --

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:38

Rival24

I'll Be Back

Dat kan goed... je kunt waarschijnlijk nog wat instellen in je bios... er zitten ook vaak features in je bios dat je met je keyboard kunt opstarten.. dus dan moet er wel spanning op staan

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27

Tsuranim

There is only one

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 01:20 schreef Tsuranim het volgende:
Het viel me op dat mijn optische muis nog brande nadat ik de computer (zelf door op de knop te drukken of win 2000 de opdracht te geven) uit had gezet.Ook het numlock lampje blijft branden. Beiden aangesloten op de ps/2 poorten.

Het is een ATX-voeding en dus ook zo'n '4 seconden-indruk-knop'. Ik heb achterop geen knop om de spanning eraf te halen.

Is dit normaal? kan dit kwaad? en is er een oplossing voor?

-- Via de search ben ik geen dergelijke problemen tegengekomen --
Oh ja, klinkt logisch. bedankt

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je een ATX-voeding hebt, blijft er op allerlei onderdelen (PS/2, keyboard, PCI-sloten, etc) nog spanning staan nadat je de PC uit hebt gezet. Daarom zit er op betere voedingen meestal nog een aparte aan/uit-schakelaar.
Je moet bij ATX dus ook altijd de stekker eruit trekken voordat je hardware gaat vervangen ofzo, om problemen te voorkomen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is waarschijnlijk gewoon een biossetting (zie je manual) of anders een jumper op het moederbord.

Gebruik anders de search, zijn al een heleboel topics over dit probleem.. staat vast wel iets in wat je kunt gebruiken :)