Toon posts:

Haperende DVD-ROM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PII 350 (alhoewel hij telt tot 392 mhz, zonder trucs, maar zomaar) met 256 mb sdram en XP als OS. Daarnaast 2 HDD's op de primaire IDE controller en mijn sony brander als sec master en mijn sony DVD rom als sec slave op de andere IDE controller.

Het probleem, sinds ik XP heb haperen de dvd films die ik afspeel met Power DVD. Met W98 ging het via WinDVD probleemloos. Vreet XP teveel geheugen, hoe los ik dit op? Mijn noodgreep is W98 naast XP te installeren, puur voor dvd's kijken, maar is er geen eenvoudigere oplossing? De res op 800x600 zetten lost het niet op. Hoe kan ik XP minder geheugen laten gebruiken?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 12:37

tweakerbee

dus..?

Dit is al honderd keer langsgeweest. Zet DMA aan.

You can't have everything. Where would you put it?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 13 mei 2002 00:55 schreef tweakerbee het volgende:
Dit is al honderd keer langsgeweest. Zet DMA aan.
Winxp zet standaard dma aan... |:(

Maaruh, probeer windvd dan maar s in Winxp zou ik zeggen

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 14:20
zet de prioriteit van PowerDVD is hoger ;)

dit doe je door:
ctrl+alt+del->processen->rechtermuisknop op PowerDVD.exe->Prioriteit instellen->en dan op een hogere waarde zetten :)

misschien ligt het daar aan :7

Windows 98 is niet naast XP te installeren ;)
wel is Windows XP naast 98 te installeren, snap jij het nog 8-)

zet anders is je DVD-speler op master en op het einde van de kabel :D kan ook nog wel is schelen

en kijk of alle instellingen in de BIOS goed staan :o

edit: wat toevoegingen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben via de device manager naar de eigenschappen van de secondary IDE channel gegaan. De transfer mode van device 1 stond daar op PIO only. Deze nu gezet op DMA if available. Gaat dit het probleem echt verhelpen? Kan het nu niet testen want heb geen dvd'tje voorhanden.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 13 mei 2002 01:03 schreef 175765me het volgende:
Ik ben via de device manager naar de eigenschappen van de secondary IDE channel gegaan. De transfer mode van device 1 stond daar op PIO only. Deze nu gezet op DMA if available. Gaat dit het probleem echt verhelpen? Kan het nu niet testen want heb geen dvd'tje voorhanden.
hmmmz vreemd dat t nog niet aanstond... in principe kan t dit zeker verhelpen.

(p.s. als windows dma weer uitzet dan moet je ff je controller en apparaat weggooien (in de device manager dan) en rebooten)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 14:20
Of kijk mbv TweakXP of je de boel nog een beetje kan optimaliseren, daar kan je ook UDMA 66 enzo aanzetten, zal ook wel een stuk performance schelen :o
Pagina: 1