Moederbord wil niks weten van CD-ROM speler?

Pagina: 1
Acties:

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30
Probleem is als volgt:
Ik wil op mijn nieuwe PC Windows instaleren, XP het liefst maar op het moment probeer ik het met Win98. Maar het lukt niet echt (understatement) 0_o
Op het moment dat de PC de instalatie van de CD-ROM wil beginnen "sterft" ie. De melding "initialising setup" verschijnt en dat is het, hij loopt daarna gewoon vast. Ik kan gewoon alles in DOS doen, maar zodra de CD-ROM er aan te pas komt gaat het fout.

Systeem ziet er als volgt uit:
Soltek SL-75DRV2
AMD XP 1600+
Radeon 8500
Seagate Barracuda IV 60GB
Creative Audigy Player

Natuurlijk zou ik jullie niet lastig vallen als het zo simpel was als een defecte CD-ROM speler, deze heb ik dan ook vervangen met een andere, geen geluk. Ik heb hem ook verandert van IDE port, diverse Windows CD's gebruikt, andere IDE kabel, Creative geluidskaart verwijdert, tevens een tool gebruikt van de Seagate website om mijn HD te controleren (gaf geen probleem aan), maar niets werkt :/

Ik denk dus dat het aan mijn moederbord ligt, maar geen idee of ik het zelf zou kunnen oplossen, ik hoop het natuurlijk wel anders moet ik toch aan een nieuw moederbord geloven.

Eerst had ik een probleem met mijn BIOS, maar dat is met een BIOS upgrade opgelost, helaas heeft die upgrade dit probleem niet verholpen >_<

Hopelijk heeft misschien iemand een idee of misschien zelfs oplossing voor mij.

"Winner gets a rubber duck."

ps. PC geeft aan dat mijn XP 1600+ op 1050 MHz draait/loopt, veel voorkomend probleem maar is volgens mij niet "het" probleem.

You look like I need a drink.

Verwijderd

Als je met een opstart diskette opstart kun je de CD-ROM ook niet benaderen zonder problemen?

Verwijderd

Is het deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.aerostar.com/images/Duck.jpg

:D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welke CDROM drive gaat het? Een BIOS update geprobeerd? Autodetect en/of manuele instelling voor CDROM in BIOS al geprobeerd? Is de CDROM correct gejumperd? Aan welke kabel hangt ie (ATA33/100)?

• 3steps667
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04-2022

3steps667

Denk toch eens na man!

is je windows cd niet gewoon stuk? :)

Shit doesn't happen. Shit is made by assholes.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34

Meneer aard

Porsche rulez!

ik zou als ik jou was in de bios je cpu goed instellen, misschien heeft het daarmee te maken. of anders pluk je de drivers van je cd-rom fabrikant van het internet. ik wil wel ff zoeken voor je als je verteld wat voor cd-rom merk het is. vind de computer de hd wel?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wat je ook kan doen is gewoon de I386 directory van je windows xp cdrom copieren naar je (lege) harddisk.
Daarna hiervanuit installeren, zonder je cdrom te gebruiken.
Bij windows 98 moet je de win9x i.p.v. de i386 directory hebben.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 13 mei 2002 12:56 schreef cjdijk het volgende:
Wat je ook kan doen is gewoon de I386 directory van je windows xp cdrom copieren naar je (lege) harddisk.
Daarna hiervanuit installeren, zonder je cdrom te gebruiken.
Bij windows 98 moet je de win9x i.p.v. de i386 directory hebben.
Dan moet de topicstarter wel even zijn harddisk verplaatsen naar een PC, waarvan de CDROM speler wel werkt :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op maandag 13 mei 2002 13:08 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dan moet de topicstarter wel even zijn harddisk verplaatsen naar een PC, waarvan de CDROM speler wel werkt :)
Ik bedoel dat hij dan even met een opstart diskette moet opstarten.
Over het algemeen wordt dan de cdrom wel gevonden.
Meestal gaat het pas fout als je bent begonnen met installeren.
Na de eerste beste herstart kan hij de cdrom niet meer vinden.
Maar dan staan de benodigde bestanden al op harddisk.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

ik ga de eend winnen.

Ik had hetzelfde probleem, als je in je bios je FSB van 100 mhz verandert na 133 loopt je proccesor wil op de goede mhz. Dan is ook het probleem opgelost met het installeren van je software. Want dan loopt ie gewoon door.

Raar maar waar. Laat je weten of het gelukt is.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 00:38 schreef Aristagon het volgende:

ps. PC geeft aan dat mijn XP 1600+ op 1050 MHz draait/loopt, veel voorkomend probleem maar is volgens mij niet "het" probleem.
fsb op 133? 100X10,5=1050 - 133X10,5=1400.....

[edit]
te laat....

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op maandag 13 mei 2002 16:01 schreef utrecht82 het volgende:
ik ga de eend winnen.

Ik had hetzelfde probleem, als je in je bios je FSB van 100 mhz verandert na 133 loopt je proccesor wil op de goede mhz. Dan is ook het probleem opgelost met het installeren van je software. Want dan loopt ie gewoon door.

Raar maar waar. Laat je weten of het gelukt is.
Wat is hier zo raar aan, het kan natuurlijk logisch zijn dat alles niet naar behoren werkt als het niet op de werkelijke snelheid loopt, of dit nu trager of sneller is.

NOFI, misschien beter eerst het boekje lezen van je mainbord....

• dialMforMike
  • Laatst online: 15:30
In de sectie "Frequentie/Voltage Control" is de optie om de CPU Klok te veranderen. Waarden tussen de 100 en 132, ik neem aan dat als ik hier de waarde op 132 zou zetten mijn proc naar 1433 MHz wordt gegooid ipv de 1050. Helaas wordt de 132 telkens weer terug gegooid naar 100 na elke reboot :/

Voor alsnog geen jumper in manual tegengekomen waarmee ik de fsb handmatig zou kunnen veranderen.

You look like I need a drink.

Pagina: 1