Toon posts:

Deskstar 60GXP problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de 2e keer is een IBM Deskstar 60GXP gesneuveld van mn broer (waarschijnlijk dan).

Vanmiddag startte windows niet meer op want hij mistte hal.dll (in C:\Windows\System32 belangrijk dus). Gaf BSOD's enzo. Geprobeerd in de Packard Bell van mn ouders, en hij herkende hem wel. 41xxxMB, allemaal prima in orde. Maar SLOOM dat windows was zeg, ongeloofelijk gewoon. Hij gebruikte constant die HD, maarja, voor wat?

Je kon pas dingen openen enzo, als hij na een aantal minuten was gestopt met lezen/schrijven. En als je dat dan had aangeklikt weer hetzelfde.

In windows ziet hij de partities. Maar hoe groot, wat voor file system en hoeveel er is gebruikt niet. Je kan de HD helemaal niet benaderen.

Ok, dan in mijn pc he. Norton Antivirus dr over heen gedaan: ziet em niet :( Partition magic geinstalleerd: zegt iets over een CRC error ofzo. Klinkt dus ook niet al te best. Schijf is hier trouwens ook heel vertragend bezig. (Als ik eenmaal een prog opgestart heb werkt het gewoon wel goed)

Geprobeerd op slave/master op primary and secundary IDE enzovoorts.

Nu zou je zeggen: Formatteer em is.

Maar daar zit nou eigenlijk een beetje het probleem. Er staat best belangrijk schoolwerk op die HD. :( (bovendien laatst op een lanparty geweest dus ja :+) En nee: Geen back-ups :'(

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? HD gecrasht dus gewoon kaduuk? Of een hard virus ofzo? Ik weet het niet meer hoor ;( Ik hoop iig voor mn broer dat dit nog gefixt kan worden.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

Koelkasten

har har koelkast op je knar

download drive fitness test van de ibm site run de quick en eventueel daarna nog een keer de advanced test vind dat ding fouten dan is het of einde verhaal voor deze harddisk of hij moet met die ibm tool leeg worden gemaakt dan doet je schijf het weer wel echter de data ben je dus kwijt

misschien is data nog te redden met recovery progs als lost and found

Sommige mensen....