Audigy geen gedecodeerd 5.1 met H+

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:50

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik heb problemen met het afspelen van DVD,s, hierbij krijg ik geen 5.1 geluid alleen quadrofonisch.

Dit heb ik alleen als ik gebruik maak van mijn mpeg kaart (Hollywood+ driver 2.3) als ik via power DVD mijn DVD,s afspeel heb ik WEL 5.1 geluid.

Ik heb ook met de instelligen van DVD station zitten spelen en als ik hem op AC3 of PCM zet krijg ik helemaal geen geluid meer.

Ik heb mij H+ via de line in verbonden met mijn audigy ik denk dat hier de fout zit, maar wat doe ik eraan

Weet iemand een oplossing

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
niemand

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 16:42

--HYPER--392

Powered by Fiat

Heb je de 5.1 modus wel aan staan

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
ja want met power DVD heb ik wel gewoon 5.1 geluid

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 13 mei 2002 18:14 schreef Sjod het volgende:
ja want met power DVD heb ik wel gewoon 5.1 geluid
Mja, maar die spreekt je kaart op een andere manier aan dan Windows gok ik zo.

Aannames zijn fataal.

• Jag
  • Laatst online: 16:05

Jag

Er zijn twee manieren om 5.1 geluid te krijgen met een audigy, dat is of door software matig decoden zoals power dvd kan. Of door hardwarematig decoden en dan moet je de spdif out van je DVD rom speler gebruiken.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 13 mei 2002 18:18 schreef Jag het volgende:
Er zijn twee manieren om 5.1 geluid te krijgen met een audigy, dat is of door software matig decoden zoals power dvd kan. Of door hardwarematig decoden en dan moet je de spdif out van je DVD rom speler gebruiken.
Of analoog de 5.1 uitgang op je 5.1 ingang op de versterker te prikken als je geen digitaal signaal in je versterker/receiver kwijt kunt. :)

(Maar dan moet je wel je speaker configuratie in de liveware mixer goed zetten. :) )

Aannames zijn fataal.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
je bedoelt in windows je speakers op 5.1 zetten

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 13 mei 2002 18:36 schreef Sjod het volgende:
je bedoelt in windows je speakers op 5.1 zetten
Nee, niet in Windows, met je proggie van de Audigy. :)

(Surround Mixer heet dat ding.)

Wat dat geval in Windows doet (Ik neem aan dat je die in je Control Panel bedoelt...) weet ik niet.

Aannames zijn fataal.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Dat heb ik gedaan met de demo's van creative heb ik ook gewoon 5.1 geluid bij mp3 heb ik surround alleen met DVD via de MPEG kaart heb ik nog geen van beide (alleen quadrofonisch)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is wel een bekend probleem volgens mij. Het zit 'm erin dat je een DVD afspeelprogramma niet zo gek kan krijgen om de Decoding door de (drivers van de) Sblive5.1/audigy te laten doen en de videodecoding door de H+.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 19:14 schreef JvS het volgende:
Is wel een bekend probleem volgens mij. Het zit 'm erin dat je een DVD afspeelprogramma niet zo gek kan krijgen om de Decoding door de (drivers van de) Sblive5.1/audigy te laten doen en de videodecoding door de H+.
Dus als ik het goed begrijp zou je de H+ ook niet aan kunnen sluiten op een losse (externe) Digital set, want dan krijg je ook quadrofonisch :r

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 13 mei 2002 20:10 schreef Sjod het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zou je de H+ ook niet aan kunnen sluiten op een losse (externe) Digital set, want dan krijg je ook quadrofonisch :r
Nee want die H+ heeft gewoon een digitale uitgang. Wat ik schrijf is: Je kan niet het beeld hardwarematig laten decoden door de H+ en het geluid hardwarematig(*D laten decoden door de Live tegelijk. (Dat staat er toch redelijk duidelijk dacht ik zo :?)

Wat WEL kan is gewoon stereogeluid door je live laten gaan en wat ook kan is de H+ via de digitale uitgang DD signaal naar buiten laten sturen.

Dit alles heeft trouwens helemaal niets met de 5300 te maken maar alles met je hardware. Ik verander de topictitel even.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
OK ik snap hem (heb alleen geen digitale ingang op mijn Audigy :'( )

Is het dan niet mogelijk om zoals bovengenoemd met een (interne) spdif van de dvd naar de Audigy (of een gewone analoge kabel) te gaan.

Kan het nu niet proberen ben niet thuis.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Op maandag 13 mei 2002 20:35 schreef Sjod het volgende:
OK ik snap hem (heb alleen geen digitale ingang op mijn Audigy :'( )

Is het dan niet mogelijk om zoals bovengenoemd met een (interne) spdif van de dvd naar de Audigy (of een gewone analoge kabel) te gaan.

Kan het nu niet proberen ben niet thuis.
ook met een digitale ingang had je niets gekunt, je computer kan alleen ac-3 signaal decoden als het "van binnen" komt, dus vanaf je dvd-rom, als je een ac3 signaal via de digitale ingang invoerd gebeurt er niets mee
Op maandag 13 mei 2002 19:14 schreef JvS het volgende:
Ik heb zelf niet de H+ maar de creative DXR3, in feite identieke kaarten. Ik kan in de software instellen dat de output via de sblive moet gebeuren, ik weet niet of een live 5.1 of audigy ook wordt ondersteund, maar ik kan het instellen (vakje is grijs, maar ik heb mn sblive niet in die oude pentium zitten waar mn dxr3 inzit). Misschien dat deze optie alleen in de dxr3 software zit omdat die rekening houd met creative producten, maar misschien kun jij dat ook instellen

verder ken je via de line-out dolby surround doorgeven aan je dolbyprologic decoder of kun je de digitale uitgang aansluiten op een dolby-digital versterker (bijv inspire 5700)

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 11:16 schreef arjandijk het volgende:

ook met een digitale ingang had je niets gekunt, je computer kan alleen ac-3 signaal decoden als het "van binnen" komt, dus vanaf je dvd-rom, als je een ac3 signaal via de digitale ingang invoerd gebeurt er niets mee
Dus als ik een Live Drive (heeft digitale in en uitgang) heeft het ook geen nut (heb je het al een keer getest)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
ik heb het nooit getest, maar het is meermalen bevestigd, van verschillende kanten, ook van de fabrikant

Theoretisch gezien is het wel mogelijk maar daarvoor moet je ten eerste de broncode van een softwarematige ac3/dts decoder hebben, ten tweede een hoop programeerervaring, ten derde een hoop tijd

Vestig hier dus geen hoop op, wel kun je kijken naar een losse ac3/dts decoder, maar volgens mij zijn deze bijna even duur als de goedkoopste dvd-spelers met ingebouwde ac3 decoders.

Ik weet iig dat Jazz er een heeft en Videologic ook

Maar heb je in het menuutjes waar ook die optie van ac3/pcm staat geen mogelijkheid om onderaan iets aan te klikken van sblive output ofzo? Dat heb ik namelijk met mn dxr3 software wel

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
nee die optie heb ik niet Ik heb wel Eugen DVD speler geprobeerd die heeft de optie wel maar door de vele bugs werkt het niet (onder XP tenminste) Ik ben ook al terug gegaan in drivers maar dit mocht niet baaten

Waar kan ik de drivers + software van de DX3 downloaden kijken of dat werkt

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Iemand ruilen Hollywood + voor een Creative :)
Pagina: 1