Toon posts:

The ultimate Mp3 player

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na wat verhalen van andere en wat kleine artikeltjes heb ik een ideetje gekregen. Maar of dat idee ook echt te realiseren is weet ik niet omdat ik niet weet in hoeverre de verhalen die ik gehoord heb waar zijn. Het idee;

De bedoeling is dat ik een Mp3 speler in de huiskamer heb die met een afstandsbediening werkt. Ik wil hiervoor een laptopscherm gebruiken, dit omdat ik dan fullscreen kan genieten van elle effecten in de windows media player.
Dat scherm wil ik inlijsten en aan de muur hangen. Scherm wil ik via een kabeltje verbinden met een systeem dat in een andere kamer staat (wil geen pc in de huiskamer). Naast het scherm wil ik een infraroodmodule hangen die naar hetzelfde systeem in dezelfde andere kamer loopt. Uiteraard komt de output van dat systeem weer terug de huiskamer in, hop, de audioaparatuur in.
Ik hoop dat het mogelijk is om het zo te regelen dat ik geen toetsenbord nodig heb en alle functies van de mediaplayer (of andere software) aan de afstandsbediening te koppelen.

Mijn grote vraag is of dit haalbaar is. Zijn er mensen die dit gedaan hebben, en zo ja, goede tips? Welke software? Hardware? Kosten?

Jullie lezen het, een leuk idee, maar is het haalbaar?

Verwijderd

het is een heel geinig id, en het is mogelijk...

je kunt iedere kabel die de pc in gaat verlengen...
dus dat is het probleem niet..

verders heb je een infrarood setje met afstandbediening nodig, installeer je de software zo, dat de knopppen doen wat jij wilt.. en dan gaan maar...

er zijn setjes waarmee je met afstandbediening de muis kunt bewegen..

Verwijderd

Is het mogelijk hiervoor een laptop scherm te gebruiken? ik bedoel welke kabels enzo ?

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
die philips flat TV aansluiten op een TV-Out videokaart? Leuk ideetje? Of gewoon een beamer nemen en de WMPlayer effecten projecteren op je muur :9~. Tis maar waar je geil van wordt ;).

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Heb al eens gelezen op dit forum dat het niet mogelijk is om een laptopscherm direct op een vga output aan te sluiten. Misschien met een soort converter ertussen kan het wel, maar daar hoef je niet bij mij te zijn.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zondag 12 mei 2002 23:36 schreef MasterOverdrive het volgende:
Is het mogelijk hiervoor een laptop scherm te gebruiken? ik bedoel welke kabels enzo ?
Voorheen werd door de tweakers altijd geschreewd dat het zelf onmogelijk zou zijn, maar het is wel te doen maar het is zeer moeilijk omdat je daar zelf een controller voor zou moeten bouwen. Matty of Zotty wou daar ooit nog mee beginnen, maar ik denk niet dat Mauritz dit kan (hij begint immers al over WMP grafische effecten :r ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 23:40 schreef SirDupre het volgende:
die philips flat TV aansluiten op een TV-Out videokaart? Leuk ideetje? Of gewoon een beamer nemen en de WMPlayer effecten projecteren op je muur :9~. Tis maar waar je geil van wordt ;).
Beamer en dergelijke is een beetje buiten mijn budget. Ik had bedacht dat ik op een of andere computerbeurs wel een laptopschermpje op de kop moet kunnen tikken.

Verwijderd

Ja een laptop scherm is mogelijk... je hebt dus alleen een converter nodig die het signaal kan omzetten want een laptopscherm kan alleen digitale signalen aan en een standaard videokaart geeft een analoog signaal (dacht ik). dus daar heb je een converter voor nodig... kosten dacht iets van 100 - 150 euro...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:13

4POX

Everybody is wired

Op zondag 12 mei 2002 23:41 schreef MGP het volgende:
Heb al eens gelezen op dit forum dat het niet mogelijk is om een laptopscherm direct op een vga output aan te sluiten. Misschien met een soort converter ertussen kan het wel, maar daar hoef je niet bij mij te zijn.
Heb ik eens een hele vrije middag aan besteed om info over te zoeken.. Om een laptop tft aan je pc aan te sluiten heb je een speciale kaart nodig.. 80 % van die kaarten zijn isa en de goedkoopste die ik gezien heb is $ 300,-

Dus helemaal vrolijk werd ik er niet van

* 4POX heeft dus een 9" tft 640x480 liggen voor de hoogste bieder

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 23:42 schreef LeonM het volgende:

[..]
Matty of Zotty wou daar ooit nog mee beginnen, maar ik denk niet dat Mauritz dit kan (hij begint immers al over WMP grafische effecten :r ;))
Ik denk dat je daar zomaar eens gelijk in kan hebben. Een tweede optie is om een gewone lcd display te nemen. Maar ik moet zeggen dat het me erg wijs lijkt om die effecten (of ze nou van WMP of andere (betere?!!) software zijn) in mijn huiskamer te zien. Leuk bewegend schilderij waar nog herrie uit komt ook

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het is heel goed mogelijk (ik heb het hier zo draaien :))
Gewoon een simpele pc nemen die zwaar genoeg is voor het doel (ik gebruik een AMD K6-2 266Mhz, maar draai geen vis opties).
Ik heb er een klein lcd-tje opzitten (4x20) en een ir ontvanger, en het werkt probleemloos.
Gewoon windows95 genomen, explorer vervangen voor een ir ontvang progje (is heel goed mogelijk), en heb nu een stabiel, en probleemloos werkende mp3 jukebox

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 23:48 schreef deepbass909 het volgende:
Het is heel goed mogelijk (ik heb het hier zo draaien :))
Gewoon een simpele pc nemen die zwaar genoeg is voor het doel (ik gebruik een AMD K6-2 266Mhz, maar draai geen vis opties).
Ik heb er een klein lcd-tje opzitten (4x20) en een ir ontvanger, en het werkt probleemloos.
Gewoon windows95 genomen, explorer vervangen voor een ir ontvang progje (is heel goed mogelijk), en heb nu een stabiel, en probleemloos werkende mp3 jukebox
Netjes, hoe los je het browsen op? M.a.w., hoe selecteer je je muziek? Dus hoe ga je van map Lenny Kravitz/Album 1 naar The Rolling Stones/album 10?

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een miniatuur kassa monitortje gebruiken...

• TheCameleon
  • Laatst online: 04-08 11:41
Hé nog ff een opmerking over die a.b. Je moet natuurlijk dan wel eerst weten hoe je de functies van de mp3 speler aanstuurt want je kunt niet zomaar achte alles een soort snelkoppeling van je infraroodpoort hangen. Ik zou dan ook aanraden om Winamp te nemen als applicatie omdat deze al een plugin voor de ab heeft en omdat als dit niet lukt zelf een proggie te maken is met de windows message codes op hun dev-pagina. Van de rest van de spelers is meestal geen optie hiervoor en de codes worden ook meestal niet vrijgegeven. Achter dat laatste is zelf te komen maar dit is HEEL ERG lastig.

Gewoon ff rekening meehouden dus voordat je denkt het droom spelertje gevonden te hebben

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Browser heb ik opgelost door winamp te gebruiken, met de lcd plugin van Markus Zehnde, daarmee kan je winamp playlists selecteren.
en verder voor uitgebreidt programeer werk gebruik ik pc anywhere (niet ideaal, waar als eenmaal alle playlists goed staan, dan werkt het uitstekend)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Dat moet te doen zijn Mauritz. Maar het zal niet in 1 2 3 gebeuren denk ik :(
In eerste instantie is een goede kennis van elektronica hier een sterk pluspunt om die zaken aan elkaar te knopen. Maar naar mijn moet het ook wel te doen zijn zonder die kennis, maar dan met andere technieken heh.
Dit zijn de problemen die je zal hebben met hun mogelijke oplossing.
1) Scherm
voor het scherm zou ik eerder een miniLCD-TV aanbevelen (4" of zoiets), is leuk, kan je gemakkelijk uit het kastje halen en zelf een module van maken. De interfacing gebuert dan via een composiet video signaal (indien dat tvtje dat neemt [vergelijkbaar met scart]) OF via een modulator er nog eens tussen (uw pc gedraagt zich dan als een TV-zend station waarop de tv kan intunen) wel MOET je dan een VGA-kaart hebben die TV-OUT heeft, die dingen kan je overal voor een prikje wel op de kop tikken.
Een andere mogelijkheid is zoals eerder gezegt, het scherm van een kassa te gebruiken, die dingen hebben meestal een speciale videokaart bij zich met een lange kabel (50 cm of meer).
opmerking: het is quasi NIET mogelijk een LCD van een portable aan te sturen van uit een VGA kaart, het zijn twee aparte werelden van technologie, dus vergeet die optie maar.

2) Afstandsbediening
aaaai, dit is een lastige. bij mijn weten zal het zeer moeilijk zijn om een kant en klaar oplossing voor dit te vinden. Ik weet dat er idd bouwkits bestaan om een IR-oog bv op het toetsenbord aan te sluiten. Dan is "harder" bv de letter 'e' en "zachter" de letter 'f'... je kan eens proberen bij conrad-electronics. http://www.conrad.de als ik het goed heb. Een nog meer voor de hand liggende oplossing is dat je een soundkaart koopt met ab bij, die dingen bestaan en dan zou enkel je scherm nog het probleem zijn.

3) de boel aan elkaar pluggen.
een mp3 player die je toelaat om signalen (van welke oorsprong ook) toe te kennen aan een functie is enkel mogelijk met Traktor DJ studio (waarschijnlijk zijn er ook nog andere te vinden)
Maar het is zeker en vast mogelijk om bv in VB of zo zelf een proggy te schrijven die inhaakt op een bestaande mp3 player zoals winamp of zo.

Conclusie, als het niet te duur mag worden en nog eenvoudig en sexy ook neem dan, een miniLCD-tv, videokaart met TV-out, eventueel een tv-modulator, en een soundkaart met ab bij.

Een bijkomstig voordeel met de TV-oplossingmethode is dat je het videosignaal zeer ver van de pc nog kan gebruiken (tot 10-tallen meters) wat je zeker nooit zal lukken met een VGAsignaal.

Ik wens je good luck man :7

• TheCameleon
Op maandag 13 mei 2002 02:01 schreef WildJim het volgende:
Een nog meer voor de hand liggende oplossing is dat je een soundkaart koopt met ab bij, die dingen bestaan en dan zou enkel je scherm nog het probleem zijn.
je kunt natuurlijk ook gewoon een los infraroodpoortje halen en een universele ab. Dan kun je de software van dat poortje op die geluidskaart gebruiken want een ab heeft ook gewoon een standaart infraroodprotocol.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 23:34 schreef Daimonet het volgende:
het is een heel geinig id, en het is mogelijk...

je kunt iedere kabel die de pc in gaat verlengen...
dus dat is het probleem niet..

verders heb je een infrarood setje met afstandbediening nodig, installeer je de software zo, dat de knopppen doen wat jij wilt.. en dan gaan maar...

er zijn setjes waarmee je met afstandbediening de muis kunt bewegen..
je kunt echt niet iedere kabel in je pc verlengen. er gelden namelijk maximale lengtes. als je deze overschreidt krijg je storingen en/of dataverlies. jajajaja.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 02:01 schreef WildJim het volgende:

Conclusie, als het niet te duur mag worden en nog eenvoudig en sexy ook neem dan, een miniLCD-tv, videokaart met TV-out, eventueel een tv-modulator, en een soundkaart met ab bij.

Ik wens je good luck man :7
Ik ben de gelukkige eigenaar van een matrox g400 dualhoofd dus een tv out heb ik al. Het afstandsbedieningsverhaal had ik bedacht zoals het hieronder staat. Een universele infraroodpoort heb ik ook al dus dat zou mooi werken
Op maandag 13 mei 2002 11:23 schreef TheCameleon het volgende:

[..]
je kunt natuurlijk ook gewoon een los infraroodpoortje halen en een universele ab. Dan kun je de software van dat poortje op die geluidskaart gebruiken want een ab heeft ook gewoon een standaart infraroodprotocol.
Bij mijn Ir poort (Actisys Ir)zit geen software. Hij wordt gewoon gevonden door windows en instaleert hem zelf. Welke software zou ik kunnen gebruiken? Dan kan ik dat in ieder geval alvast testen!!

Verwijderd

als je toch aan het knutselen gaat kun je net zo goed voor 3 euro zelf een infrarood ontvanger in elkaar solderen.

Moet je wel ff de search gebruiken. Er heeft hier wel een topic over bestaan

Bij mijn Ir poort (Actisys Ir)zit geen software. Hij wordt gewoon gevonden door windows en instaleert hem zelf. Welke software zou ik kunnen gebruiken? Dan kan ik dat in ieder geval alvast testen!!

[EDIT] |:( niet goed gelezen |:(

Je kunt hier trouwens wel software voor downloaden

Verwijderd

hey je kan toch ook gewoon zo'n simpele IR interface maken die hier in dit forum staat? DEZE DUS

En dan met zo'n VIA Eden :) Klein doosie erom, dvd-drive erin, 40 gig hdd, beetje geheugen, lcdtje erin en sjakka,
aansluiten op tv+ntwerk+stereo en ja hoor, een heuse remote controlled divx/dvd/mp3 etc. player :)

Een droom van mij die ik ook uit wil laten komen :)

Verwijderd

Topicstarter
He Wildjim, zo'n minilcd - tv gaat het dus worden maar waar haal je zo'n ding vandaan en hoe duur zijn die krengen?

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
je kunt natuurlijk wel een laptop ombouwen tot mp3 speler
verleng je de kabels van het schermpje!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Heel handig voor het bedienen van alle functies van de PC (zelfs 6 toetsenbord knoppen naar keuze).

De Ati Remote Wonder,

http://www.ati.com/shopati/promotions/remotewonder.html

Hij kan dan niet zoveel als een keyboard maar is wel radiografisch (je kunt de PC zelfs op zolder zetten en hij doet het in de kelder nog :P) en het is zeker zat om een MP3 speler mee te bedienen.

Waar je dan wel mee zit is dat de pc op moet starten e.d. maar je kunt rustig zorgen (start>opstrarten>winmedia player) dat hij vanzelf muziek gaat draaien.

BTW: Ik heb zo'n ding en je kunt er zelfs Quake3 mee spelen, als je het ervoor over hebt om de 3 seconden gefragd te worden iig ;).

http://twitter.com/randalpeelen

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Afstandsbediening:
Marmitek Mouse Remote (www.marmitek.nl) werkt met:
-winamp
-WMP
-etc etc

Interface voor het selecteren van playlists en MP3's:
Andromeda (www.turnstyle.com/andromeda)
zie [topic=425091] voor meer info

Beeldscherm:
kan ik je niet mee helpen......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de irman, hij heeft ook een URL; www.evation.com/irman. Dit apparaat is een ontvanger voor een afstandsbediening, dat met een seriele kabel werkt(makkelijk te verlengen lijkt me...). Je sluit dus de seriele kabel op de pc aan, de ontvanger zet je in de huiskamer. Verder moet je zelf de knoppen toewijzen(actie als Play asocieren met de speel-knop). Het is trouwens een produkt van ex-TU Twente studenten. Het kostte me 2 jaar geleden ongeveer 40 piek ofzo. Zie het maar...

Verwijderd

1) Effe duidelijk een droom voor sommige mensen wegwerken eerst en vooral. Ik ben electronicus, dus ik denk dat ik wel weet waar ik over praat heh ;) wat betreft het verlengen van een portable LCD VERGEET DAT !! langer dan 20-30cm haal je ZEKER NIET!! de bandbreedte ligt veel te hoog, is digitaal en meestal 8bit breed. die signalen zijn supergevoelig en de minste instraling van bv een GSM blaast de hele zoi de lucht in om nog niet te spreken over bounceback, crosstalk, capacitive en inductive influentie. VERGEET HET DUS!
2) een ab voor TV,Audio,CD,whatever,... is NIET COMPATIBLE met een IR-poort op PC!!!! TOTAAL NIET. alles is mogelijk natuurlijk, (je kan bv zelf je VXD's gaan schrijven en de poort op hardwarelevel gaan benaderen, maar ik wil dat nog wel eens zien gebeuren) Maar er zijn audiokaarten waar een ab met de juiste software (ook mp3player) bijzit, en apparte IR ontvanger, dus waarom moeilijk gaan doen heh.
Het is idd zo dat IR voor TV,ect onder standaardnormen staan, alhoewel er ook hier wel een 20-tal soorten in omloop zijn, maar dat is bijzaak hier.

Ok, dat was even een fustratie ;) hihi
Anyway, het LCD-TV in kleur vind je bv van het merk Casio http://www.casio.com/portabletvs/section.cfm?section=63 maar bestaan zeker en vast van andere merken hoor. Zelf heb ik al een paar van die dingen gebruikt voor diverse toepassing en ze zijn echt zeer goed. De prijs is zeker haalbaar, in tweede hands vind je ze soms al voor 25 en nieuw iets van 100
Wat instraling betreft hoef je geen schrik te hebben, daar je voor dat signaal een coaxkabeltje zal moeten gebruiken.(verkrijgbaar in de betere TV-zaak)
Over die Matrox met dualout kan ik je heelaas niet van antwoord voorzien :( ik weet niet of je de TV-out kan "zetten" op bv head-2. je kan dit best eerst even testen met een gewoon TV-toestel die over een scartplug beschikt en zet het signaal er even op, je ziet dan al direct wat je zal kunnen doen. (hoe de opties van de Matroxkaart zich laten instellen naar jou project toe)
...
Anyway, ik hou deze thread wel een beetje in de gaten en zie wel wat je testresuultaten zijn, als je vragen hebt roep je maar :7

Verwijderd

Topicstarter
edit:

hier stonden vragen die WildJim hierboven al beantwoord

Ik weet zeker dat de DH van mijn G400 een tv out is aangezien ik die al 2 jaar gebruik voor Divx op de buis. Werkt perfect. Maar als ik het dus goed begrijp is zo'n MiniLcdtv in staat om de visual effects van WMP weer te geven? Dat zou echt ultimate zijn. Anders is het alsnog mooi maar net niet perfect als dat ik het graag zou zien.

Als ik het goed begrijp kost zo'n Minilcd Tv maar 100 euro nieuw? Dat zou betekenen dat ik voor 200 euro (100 voor afstandsbediening en wat losse kabeltjes) dit geweldige idee uit kan voeren?? Dat valt me erg mee moet ik zeggen!!

edit:

WildJim, ik zie dat de link naar casio gaat naar allerlei handheld tv's. In theorie zou ik die dus open kunnen slopen om er een "schilderij" van te maken en die aan de muur hangen?

Verwijderd

Q)...MiniLcdtv in staat om de visual effects van WMP weer te geven? ...
A) ja hoor, je stelt de dualscreenport dan best in voor een 640x480 of 800x600 "virtueel scherm"
In werkelijkheid ligt de resolutie van een LCDTv veel lager, maar dat zal je niet echt merken. De beelden daarvan zijn vooral zeer mooi bij de TFT versies (en de prijs is niet echt meer)

Q)... In theorie zou ik die dus open kunnen slopen om er een "schilderij" van te maken en die aan de muur hangen?
A) jup, doe ik ook, ik heb er zelfs al in autos ingebouwd. Zeer mooi trouwens. Die dingen gaan zeer eenvoudig uiteen, meestal 2 of 3 scroefjes en de covers gaan er zo af. Binnenin zien ze er ongeveer zo uit: <a href="http://www.intersecting.info/unassigned/LCDTV.JPG">FOTO HIER</a>
2 lagen electronica waarvan de toplaag het LCDsherm en de bediening bevat (2-3 knopjes om te tunen) daaronder (achterkant topplaat) zit de aansturing van het LCDscherm zelf. een 5-tal "draden" gaan naar de onderste plaat waar de tuner en de voeding op zit. samen genomen zijn ze iets meer dan 2,5cm dik(inbouwdiepte) en de omtrek is afhankelijk van welke groote van LCD je neemt heh.

Nu zijn er enkel twee zaken waar je rekening mee moet houden:
1) voeding van de LCDTV, gebruik hiervoor best een adapterblokje wat je voor 8 al kan vinden. het moet niet veel vermogen kunnen leveren hoor. 100mA op 6V is al meer dan genoeg. En je kan dat blokje plaatsen waar je wil natuurlijk, afstand is geen probleem hier.

2) het video/tv signaal: voor beide zal de afstand niet zoveel uitmaken alhoewel een puur videosignaal wel gevoeliger is en eerder beperkt tot zeg maar een meter of 3-4 +- terwijl een tv-signaal meerdere tientallen meters mag zijn. Wat is het verschil? Wel het videosignaal is vergelijkbaar met de cinch-kabels (rood-zwarte tulpstekkers) die achteraan een stereoset hangen, maar dan hier met videosignaal op, het is dus een puur signaal. Een TV-signaal is zoals de antennekabel van een tuner, het is in feite een "antenne signaal".
Waarom leg ik dat uit? Wel je moet zien dat zowel uw VGAkaart EN LCDTV dezelfde signaalvorm nemen. Indien dat zo is, dan heb je genoeg aan een eenvoudig stukje coaxkabel die bijde verbind. Bij het modelletje op foto hier, kan enkel TVsignaal gebruikt worden en moet dus nog een tussenstapgenomen worden. We moeten het videosignaal naar TV-signaal vorm brengen dus. Daarvoor gebruiken we een TV-modulator. Het heeft een ingang, uitgang en een voeding nodig. ingang gaat naar de pc, uitgang naar de LCDTV en voeding spreekt voor zich. Waar vind je die dingen? De meest NIET voor de hand liggende, maar wel zeer goede oplossing, is naar een tweedehandswinkel van VIDEOapparaten te gaan, en te vragen naar een TVmodulator voor een VHS camcorder, is ook te vinden voor Video8 van sony en zo...
Een andere oplossing is er gewoon 1 te kopen in een elektronica-detail-zaak voor 10 heb je dat.

Optioneel:
Als je iemand kent in de buurt die zelf een electronicalabo heeft, kan die persoon ook het video-signaal gaan isoleren bij de LCD-TV (kwestie van het juiste "draadtje" te pakken te krijgen. ALLE!! LCD-TV's hebben dat signaal aan boord, de vraag is enkel of het ook met een stekkertje naar buiten komt (daar moet je op letten bij aankoop van het TVtje dus)

Als je daar echt niet uit de brand zou komen kunnen we eventueel wel iets regelen.
Cya next time bro :7

Verwijderd

Topicstarter
Whow, jij weet zeker waar je het over hebt. Bedankt voor al deze informatie. Enige probleem nu is dat ik werkeloos ben (net klaar met de studie en nog geen baan gevonden). Automatisch houdt dat in dat ik de financiele middelen nog niet heb om de zaakjes aan te gaan schaffen. Ik weet nu wel wat ik nog nodig heb en op welk bedrag ik kan rekenen. Ik verwacht over een maandje te kunnen beginnen. Dan kom ik zeker terug met deze topic en hou ik jullie op de hoogte van wat ik aan wil schaffen en hoe ik de hele opstelling in elkaar wil gaan schroeven. Thanks en keep building those moddz!!

• TheCameleon
Op zondag 12 mei 2002 23:43 schreef Mauritz het volgende:
Beamer en dergelijke is een beetje buiten mijn budget. Ik had bedacht dat ik op een of andere computerbeurs wel een laptopschermpje op de kop moet kunnen tikken.
Effe nog een kleine opmerking over beamers. Je hebt ook schitterende schermpjes voor op een overhead projector. Beetje lomp maar leuk voor tjidelijk aangezien een overheadprojecteor wel te lenen is. Echter is de kwaliteit van deze schermpjes geloof ik niet om over naar huis te schrijven en heb ik geen idee wie ze maakt. Weet er dus weinig vanaf |:( Maar je kunt natuurlijk altijd op het internet zoeken. Heb ik nog geen moeite voor gedaan.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

cool plan
wat die AB betreft,
je kan bijvoorbeeld zon AB pakken van n pinnacle pctvkaart, en daarmee kan je bv, winamp mee besturen, of media player (of quake idd)
de ir-recieverkabel van 1.5 meter kan je dan verlengen, zodatie net om t hoekje je kamer in kijkt.
ik heb n bereik van ongeveer 7 meter.(moet ik wel n beetje mikken.) Ik gebruik m voor winamp. De software heet IRassistant.(www.IRassistant.com)
(er is ook zoiets als de Gigavideo 30 van marmitek geloof ik
dan kan je beeld en geluid draadloos doorzenden( van tv-out op vga en geluidskaart naar stereo en tv???)
ow dit was al gepost laat maar DUH

eerst kijken dan zeiken

• TheCameleon
Als je een programma hebt waarmee je de "zendcode" (weet niet hoe het heet) kunt instellen kun je in principe ook de ab van de tv die je al hebt gebruiken. Alleen veel gepruts om achter de code te komen.

• arjandijk162
  • Laatst online: 15-07 22:19
Op dinsdag 14 mei 2002 01:29 schreef TheCameleon het volgende:
Als je een programma hebt waarmee je de "zendcode" (weet niet hoe het heet) kunt instellen kun je in principe ook de ab van de tv die je al hebt gebruiken. Alleen veel gepruts om achter de code te komen.
je kunt toch het signaal een keer verzenden en de volgende keer dat je het signaal weer verzendt herkent de computer het!

Verder vind ik het nogal een dure oplossing voor puur de leuke effecten van media player, doe er dan wat meer mee in de vorm van divx/dvd ofzo. Voor een schermpje kun je natuurlijk ook kijken naar die dingen die ze in hoofdsteunen van luxe auto's monteren

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Voor een kant en klare IR ontvanger kijk je op GadgetDelivery de Irax heet dat dingtje geloof ik

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetdelivery.nl/Images/Banners/banner2.gif

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op maandag 13 mei 2002 14:45 schreef WildJim het volgende:
2) een ab voor TV,Audio,CD,whatever,... is NIET COMPATIBLE met een IR-poort op PC!!!! TOTAAL NIET. alles is mogelijk natuurlijk, (je kan bv zelf je VXD's gaan schrijven en de poort op hardwarelevel gaan benaderen, maar ik wil dat nog wel eens zien gebeuren) Maar er zijn audiokaarten waar een ab met de juiste software (ook mp3player) bijzit, en apparte IR ontvanger, dus waarom moeilijk gaan doen heh.
Het is idd zo dat IR voor TV,ect onder standaardnormen staan, alhoewel er ook hier wel een 20-tal soorten in omloop zijn, maar dat is bijzaak hier.
EEN AB voor de TV werkt dus heel goed in combinatie met eenIR poort van de PC!! Ik gebruik hier zelf een om mijn MP3's en DiVX'en te besturen, heb dat ding destijds voor 4 knaken in elkaar gesoldeerd....
Je moet eens zoeken op WinLirc als progje...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• TheCameleon
Op dinsdag 14 mei 2002 02:53 schreef arjandijk het volgende:
je kunt toch het signaal een keer verzenden en de volgende keer dat je het signaal weer verzendt herkent de computer het!
Dit zou heel goed kunnen want hier weet ik niet zo veel vanaf, maar is het niet zo dat je dan veel te veel interference hebt van andere apparaten?

• TheCameleon
Hé nog effe een ander vraagje. Eigenlijk zou het een aparte thread moeten zijn, maar hier heeft iedereen het tochover IR en weet er wat vanaf (neem ik aan).

Ik heb al menig keer gezien hoe je zelf een IR ontvanger kunt bouwen, maar hoe kun je zelf een zender bouwen zodat je bv je eigen simpele muis IR kan maken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een vraagje m.b.t. de kwaliteit van die minilcdTv schermpjes (volgens mij zijn dat ook de schermen die in auto's ingebouwd worden). Als ik kijk naar de kwaliteit van tekst via mijn tv out naar de tv is dat echt belabberd. Hoe is dit op een minilcdtv? toch fijn als ik ook kan lezen welke playlist ik selecteer...

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels wat verder gekeken. Zo'n minilcd tv is leuk maar het is wel zo klein dat het bij lange na niet het effect heeft dat ik graag zou willen (schilderijeffect). Dus wordt mijn vraag van hierboven eigenlijk nog belangrijker. Hoe goed komen de teksten over op zo'n minitv? Zijn die namelijk niet of nauwelijks leesbaar kan ik beter een lcd displaytje kopen... mits daar natuurlijk goede software voor bestaat...

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Op dinsdag 14 mei 2002 17:28 schreef Mauritz het volgende:
ik heb nog een vraagje m.b.t. de kwaliteit van die minilcdTv schermpjes (volgens mij zijn dat ook de schermen die in auto's ingebouwd worden). Als ik kijk naar de kwaliteit van tekst via mijn tv out naar de tv is dat echt belabberd. Hoe is dit op een minilcdtv? toch fijn als ik ook kan lezen welke playlist ik selecteer...
LCD is stukken beter dan TV.....

Kiik anders eens naar een 12/14/15" LCD schermpje via VGA/DVI.... Hoe groot moet het schermpje zijn??? (welke diagonaal)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Kan je niet gewoon een "oude" laptop nemen?
Een p300 zal meer dan genoeg zijn en die dingen hebben ook al een ir poort, en als je dan de tft van de laptop haalt hoef je ook geen speciale controller te kopen, via netwerk bedienen, alleen het verlengen/modden van die lint kabel lijkt me ff moeilijk........en natuurlijk de juiste bedienings software erbij vinden...........

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 14:45 schreef WildJim het volgende:

2) een ab voor TV,Audio,CD,whatever,... is NIET COMPATIBLE met een IR-poort op PC!!!! TOTAAL NIET.
wat lul je! da heb ik ook gewoon het standaart schema (zweeft wel over tweakers) en ir winamp plugin en je gaat!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ouwe laptop geeft voor mij ff twee probleempjes. 1, de geluidskwaliteit van de interne kaart (lijkt me een probleem, als ik me vergis, tell me!) en 2. Het verlengen van die kabel schijnt problemen op te leveren als dat meer dan een paar decimeter wordt. Ik wil namelijk echt een los scherm met alleen een klein ir poortje er in de buurt. Maar het oorspronkelijke idee is dat het scherm los als schilderij aan de muur komt!!
Pagina: 1