Beeld TV groter en kleiner bij gebruik subt.?!

Pagina: 1
Acties:

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik heb sinds kort een Grundig breedbeeld elegance flat 82cm. Ik gebruik voornamelijk mijn Toshiba SD100E DVD-speler hierop. Wanneer ik films kijk die breedbeeld zijn, maar niet anamorphic, m.a.w. niet beeldvullend (letterbox) en ik maak geen gebruik van de cinema zoom van mijn tv (rekt de boel weer op en dan valt de ondertiteling weg) dan wordt het beeld ietsje kleiner wanneer de ondertiteling in beeld is en ietsje groter wanneer het weer weg is. Ligt dit aan mijn TV of aan mijn DVD en zo ja, wat kan ik er tegen doen??? Ik kan hier slecht tegen, meestal heb ik geen subs nodig, maar mijn vriendin vindt dat wel prettig en bij sommige films (Japans etc.) is het wel handig.

Iemand hier ervaring mee? Anders moet ik Grundig maar eens mailen. Graag ook replies van mensen die een soortgelijke setup hebben (TV met digitaal chassis van Grundig/Loewe/Philips) maar geen problemen.

Import van EVs

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Volgens mij ligt dat aan het inzakken van je voeding.
Als je veel witte vlakken hebt, dan heb je meer 'snel'vermogen nodig...je voeding levert het niet snel genoeg, waardoor deze inzakt.
Bij erg drukke beelden met sterk afwisselend contrast (flitsende reklames) merk je dat het ergst, zeker op erg grote schermen...
Maar bij ondertiteling zou het niet mogen gebeuren...niet bij een goede tv in ieder geval...
check ff in de winkel of gelijke tv's het ook hebben...

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:13
Het is echt een verschil van 1/2 lijnen ofzo (van de ca. 500), maar als je er op gaat letten is het verschrikkelijk irritant. Dat van die voeding denk ik niet, want het is echt puur de grootte van het beeld in een situatie met letterbox. Anders zou hij ook wel op wit moeten reageren in andere situaties en zoveel wit is die paar lettertjes nou ook weer niet. Verder staat het beeld als een huis.

Ik zal eerst maar eens proberen of hij dit met een andere DVD-speler ook heeft, die Toshiba is niet één van de jongsten meer.

Import van EVs