schokkend beeld

Pagina: 1
Acties:

• Ruudvde
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik ben op dit moment bezig een website te bouwen en kom het volgende tegen:
Als ik na het intro de pagina bekijk is er op zich niets vreemd aan de hand,maar als ik de website bekijk in Explorer 6 in volledig scherm(F11) schok het beeld iedere keer als ik van pagina verander.
Hoe kan dat?
Ik heb gemerkt dat als ik het swf(flash) file van het menu weg haal is opgelost maar dat werkt natuurlijk niet lekker zonder menu.Ik heb het swf file menu in Adobe Live Motion 2.0 gemaakt.
Hier het webadres:
http://members.brabant.chello.nl/~r.vandeneijnden/tammer/index.html
Ook mijn eigen website heeft dit probleem
http://www.audiolinks.nl/
Ik heb het niet in een andere browser gecontroleerd.
Alvast bedankt voor de evt reacties

Ruud

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik *haat* websites die mijn window aanpassen...
En daarbij, wie bekijkt er een website fullscreen? Flash is trouwens imho ook helemaal niet nodig op een website als deze.

Intentionally left blank

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 23:15 schreef crisp het volgende:
Helemaal mee eens...! Vooral als de site helemaal niet functioneel is om fullscreen te bekijken. Ik heb op mijn 17" een resolutie van 1280x1024... niet nodig dus om het scherm te vergroten.

topicstarter:
Daarnaast heb ik ook een hekel aan flash-intro's, maar dat wil je vast niet horen ;)

Het schokken komt denk ik door een tabel. Is alles relatief of heb je pixels opgegeven?

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm bij mij wordt mn window helemaal niet aangepast op die site.

Site ziet er redelijk overzichtelijk en strak uit iig maar flash intro lijkt me wat overbodig, het is ook een hele simpele.
Maar de site zelf vind ik wel netjes.

• Ruudvde
Bedankt voor de reacties maar er wordt niet ingegaan op het daadwerkelijk probleem.
Ligt het aan de browser of aan de siteopbouw?
En op het punt van wel of geen flash, de klant wil het zo, en die moet ik tevreden houden.
Persoonlijk hoeft het van mij ook niet.

Ruud

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 23:15 schreef crisp het volgende:
En daarbij, wie bekijkt er een website fullscreen? Flash is trouwens imho ook helemaal niet nodig op een website als deze.
wie internet er fullscreen? Ik, toen ik nog een monitor had die hoogstens 1024x768 pakte, nu met 1280 vind ik het wat overbodig... En de mensen met bijv. een 21" monitor worden helemaal niet blij als je even onder het mom van gebruiksvriendelijkheid hun venster resized. Laat de kijker zelf bepalen hoe hij je site bekijkt, daar moet jij je site aan aanpassen, dat is de kunst van webdesign.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 13 mei 2002 09:11 schreef Ruudvde het volgende:
Bedankt voor de reacties maar er wordt niet ingegaan op het daadwerkelijk probleem.
Ligt het aan de browser of aan de siteopbouw?
En op het punt van wel of geen flash, de klant wil het zo, en die moet ik tevreden houden.
Persoonlijk hoeft het van mij ook niet.

Ruud
Ik heb onder IE6 nergens last van. Maar probeer je Flash eens files te maken in... Flash? :P

Als je je klant echt tevreden wilt houden zou je hem eens een eerlijk advies moeten geven over hoe fout die site wel niet is. Maar goed.. ik ken het probleem.. je bent jong en de klant ziet je als niets meer dan een type-miep...

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52
Heb hier ook nergens last van... IE6.

Denk dat de computer gewoon te traag is op dat moment, te weinig geheugen (andere progs openstaan) ?

Maarja, nooit full-screen gebruiken ! >:)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 13 mei 2002 09:58 schreef Kris het volgende:
Maarja, nooit full-screen gebruiken ! >:)
Fullscreen op zich gaat nog wel.. das een kwestie van F11 indrukken... Maar je scherm resizen vinnik nog veel irritanter omdat dat zich doorwerkt in alle vensters die ik vanaf dan open en ik hem zelf handmatig weer moet terugresizen naar mn normale formaat (Ongeveer 1024 breed).

• Booster
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ligt het aan mij, of gaat er van de bovenstaande replies slechts 1 zin over het daadwerkelijke probleem?

Ik heb hier IE6, en ik heb het probleem WEL. Er verspringt iets ongeveer 2 px naar onderen op het moment dat er op een button geklikt is.

Enige die daar wat nuttigs over zegt is DAzN:
Op zondag 12 mei 2002 23:21 schreef DAzN het volgende:
Het schokken komt denk ik door een tabel. Is alles relatief of heb je pixels opgegeven?
Enige wat mij zo te binnen kan schieten is inderdaad een tabel die eventjes vreemd doet. Maar ik ben niet zo'n sterke html-goeroe.

De rest gaat maar offtopic door en door en door over het resizen van een browserwindow, wat helemaal bij deze site niet het geval is, en het browsen met een fullscreen-window die je in dit geval zelf moet aanzetten met F11 in IE.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 13 mei 2002 10:25 schreef Booster het volgende:
De rest gaat maar offtopic door en door en door over het resizen van een browserwindow, wat helemaal bij deze site niet het geval is, en het browsen met een fullscreen-window die je in dit geval zelf moet aanzetten met F11 in IE.
Gek, bij mij resizen m'n venster wel hoor.. En echt offtopic is het imho niet, aangezien die fuckt met onze vensters waar we naar zouden moeten kijken.. Iedereen die VOOR HEM kijkt naar de site irriteert zich eraan en geeft zijn of haar mening.

Je kunt je druk gaan maken over verschuiven van een pixel, maar als de rest van je 'ontwerp' als zoveel irritatie oproept vraag ik me af hoeveel nut dat heeft :P

• Booster
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Hij resized hier helemaal niks, en of die pagina nou wel of niet irritant is doet niet ter zake; sloopt ie die resize eruit en klaar is kees.

Het gaat hem om het schokkende beeld, daar heeft nog niemand echt op gereageert dus lijkt me dit wel degelijk offtopic.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 13 mei 2002 11:09 schreef Booster het volgende:
Hij resized hier helemaal niks, en of die pagina nou wel of niet irritant is doet niet ter zake; sloopt ie die resize eruit en klaar is kees.

Het gaat hem om het schokkende beeld, daar heeft nog niemand echt op gereageert dus lijkt me dit wel degelijk offtopic.
Vreemd dat ie bij jou onder IE niet resized als er gewoon dit bovenin zn pagina staat :P:
code:
1
2
3
4
window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
}

Maar goed.. er zijn al meerdere mensen die gereageerd hebben, waaronder ik waarin ik zei dat ik nergens last van heb.. net als de ander.

Nu ga ik niet meer kijken trouwens, want ik BLIJF mn vensters niet goed zetten.. ;)

Verwijderd

Bedoel je met dat schokken dat de pagina ietsje naar rechts opschuift? Dat komt nl. doordat je in fullscreen aan de rechterkant je scrollbar kwijt bent (bij mij) en je dus meer ruimte hebt en dus de pagina iets naar rechts schuift zodat alles weer netjes gecentreerd is.

• Ruudvde
Het fullscreen maken doet hij alleen op de index(intro)pagina.
Ook als je meteen zonder het intro naar de daadwerkelijke pagina's gaat blijft het probleem.
Ik heb het fullscreen maken ook al een keer weggehaald maar dat maakt niet uit.
Ook als ik een klein swf file (een ander) er in zet is de klacht aanwezig.
Ook het swf buiten de tabel gezet, maakt niets uit.
Ik heb het gevoel dat ik iets heb aangehaald wat niet echt een bekend probleem is.
Er zijn sites waar je een tijd lang helemaal niets ziet, zo traag zodat je niet merkt dat zich dat voordoet.
Misschien is het een probleem van IE6? Who knows??

Ruud
Pagina: 1