Toon posts:

Redhat kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Loont het zich om Redhat 7.3 te kopen om de boeken die er bij zitten of staat alles ook gewoon op internet wat er in die boeken staat.
En zijn die boeken in het Nederlands of in het Engels.

Verwijderd

Nee, om de boeken zou ik Redhat niet kopen. Echt alles wat in die boeken staat, staat ook op het internet (en nog veel meer eigenlijk). De boeken zijn overigens engelstalig...

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17
een boek leest en zoekt makkelijker op dan een pdf'je imho ;) (opzoeken gaat misschien makkelijker, maar lezen op een scherm is nog steeds brak imho)

Verwijderd

boeken kan je nemen voor je eigen als je er niet van houd om van internet te lezen of bv. ook onderweg naar school/werk wilt lezen en geen zin hebt om paar honderd geprinte blaadjes mee te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Engels talig, da's jammer
Ik zag Redhat 7.3 in de winkel liggen voor 77 euro bij Dynabyte.
Was niet zo'n grote doos, zal wel niet veel inzitten dan.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn boekhandels die ook Nederlands talige boeken hebben.
Redhat 7.3 heb ik al draaien maar ik begin pas met Linux daarom wil ik wat boeken hebben liefts Nederlands talig.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RH kopen zou ik alleen doen als je er belang aan hecht om de spullen officieel te hebben. Dat betekent dat je dus de ipv cd's 1 dvd krijgt. Dat scheelt weer wisselen. Daarnaast krijg je uiteraard support die je anders niet krijgt.

Vooral bedrijven zullen dus geïnteresseerd zijn in de betaalde versie. Dus zolang RH de volledige versie online zet, zou ik het downloaden.

Ik zou andere boeken aanschaffen. De meeste RH zaken staan wel op het internet. Als je net begint met linux, heb je meer aan de verschillende commando's en hoe je bepaalde servers (samba, apache en dergelijke) moet instellen. Hier zijn genoeg Nederlandstalige boeken over.

Verwijderd

Het is op zich interessant om te kopen omdat je dan die boeken als naslagwerk hebt - voor een beginner (imho) zeer interessant. De informatie is ook wel op internet te vinden - maar niet echt gecentraliceerd (met uitzondering van LDP).

/me zit erover te denken om RH7.3 gewoon te kopen en dan de gekochte versie voor de installatie review te gebruiken. ;).

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:57 schreef Bamboe het volgende:
...niet zo'n grote doos, zal wel niet veel inzitten dan.
Om eerlijk te zijn vind ik de boeken van Redhat idd niet erg veel voorstellen. Ik zou je dan adviseren om het gewoon bij je gedownloade versie te houden en een goed nederlandstalig boek te kopen... daar staat vaak veel meer in, en je koopt geen cd's (en support) die je niet nodig hebt omdat Redhat al lang op je computer staat (en je een boekje hebt waaruit je veel info kunt halen :Y) )

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ik ben ook maar net (vandaag ) begonnen met linux..
dr is zat informatie @ inet in engels en nederlans ff zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Ja er is informatie zat maar ee goed boek is wel zo handig om mee te nemen.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De handleiding van RedHat (5.2 in mijn geval) is gewoon een install guide...

dus geen naslagwerk met belangrijke commando's en zo,
veel verder dan su komt het niet :(

Ik zou gewoon de cd's downloaden...

en vooral niet kopen in de winkel als je nog geen DVD-speler hebt :)

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:53 schreef Bamboe het volgende:
Loont het zich om Redhat 7.3 te kopen om de boeken die er bij zitten of staat alles ook gewoon op internet wat er in die boeken staat.
En zijn die boeken in het Nederlands of in het Engels.
tja als je geen tweede pc ernaast hebt om snel even iets op te zoeken op het inet kan zo'n documentatie in boekvorm best handig zijn :)

ik heb gewoon nog een pc ernaast dus niet echt nodig..

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Je kunt toch gewoon boeken over het onderwerp bij de bieb halen?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

ja maar tis toch leuk om een boek als naslag werk te hebben zodat je er op ieder moment in kunt kijken en met een bieb boek heb je er maar 3 weken voordeel van en boek kopieren is onzin, want dan ken je gewoon internet gebruiken :)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

ja, zit wat in, maar ik heb zelf een oude redhat 5.2 met een boekje, maar dat stelt niet zoveel voor.Voor hetzelfde geld kun je misschien een goed linux naslagwerk kopen dan?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Als het je echt om de boeken te doen is zou ik voor Suse gaan. De handleidingen (tegenwoordig een stuk of vier geloof ik) zijn behoorlijk uitgebreid en erg nuttig voor newbies. De hoeveelheid software die bij Suse zit is bovendien een stuk uitgebreider dan wat je bij Redhat krijgt.
Ik gebruik overigens Debian, maar ben begonnen (3 1/2 jaar geleden) met Redhat 5.2 (snel weer de deur uit gedaan, beviel niet) en vervolgens Suse 6.1 (beviel goed, hele tijd gebruikt).

Verwijderd

mjah ik zit pas 4 weken ofzo met linux (debian) en me engels is niet me supertaal en ik merk dat ik daar wel op gekort word, want je komt veel termen tegen waar je U tegen zegt.
Ik ga binnenkort ook gewoon kijken offik ergens een dik boek van debian kan kopen in Nederlandse taal. :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 13 mei 2002 01:50 schreef zenith1982 het volgende:
mjah ik zit pas 4 weken ofzo met linux (debian) en me engels is niet me supertaal en ik merk dat ik daar wel op gekort word, want je komt veel termen tegen waar je U tegen zegt.
Ik ga binnenkort ook gewoon kijken offik ergens een dik boek van debian kan kopen in Nederlandse taal. :)
Een goede Nederlandse handleiding voor de installatie en gedeeltelijk voor gebruik van Debian (gericht op Potato maar grotendeels toepasbaar op andere versies en zelfs op andere distro's) is beschikbaar op http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/index.html.

Het is aan te raden om deze handleiding in ieder geval even vlug door te nemen op interessante stukken.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 01:50 schreef zenith1982 het volgende:
...veel termen tegen waar je U tegen zegt.
hehe... zoals? :? :P

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 11:54 schreef areana het volgende:

[..]

hehe... zoals? :? :P
sU :? ;)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 02:26 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Een goede Nederlandse handleiding voor de installatie en gedeeltelijk voor gebruik van Debian (gericht op Potato maar grotendeels toepasbaar op andere versies en zelfs op andere distro's) is beschikbaar op http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/index.html.

Het is aan te raden om deze handleiding in ieder geval even vlug door te nemen op interessante stukken.
Alvast bedankt.
Ik zal er zeker even een kijkje in nemen, maar ben nog steeds van plan om gewoon een dik Nederlands boek te kopen over Debian, zodat ik toch ook onderweg naar school/werk etc. lekker uit dat boek kan gaan lezen. :)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 12:01 schreef yeadder het volgende:
sU :? ;)
Set Switch User :Y) - veel commands hebben een hele logische naam (als je dan eenmaal weet wat ze betekenen)... een nederlandstalig boek zal dit niet 'beter' uitleggen dan een engelstalig boek... de betekenis blijft namelijk hetzelfde... :P

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 12:13 schreef areana het volgende:

[..]

Set User :Y) - veel commands hebben een hele logische naam (als je dan eenmaal weet wat ze betekenen)... een nederlandstalig boek zal dit niet 'beter' uitleggen dan een engelstalig boek... de betekenis blijft namelijk hetzelfde... :P
hmmmm en ik maar denken dat het Switch User betekende |:(

• _JGC_
  • Laatst online: 23:35
Op zondag 12 mei 2002 23:56 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

tja als je geen tweede pc ernaast hebt om snel even iets op te zoeken op het inet kan zo'n documentatie in boekvorm best handig zijn :)

ik heb gewoon nog een pc ernaast dus niet echt nodig..
Linuxdoc is ook gewoon met lynx te bekijken ;)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 12:29 schreef zenith1982 het volgende:

[..]

hmmmm en ik maar denken dat het Switch User betekende |:(
aaah... ow ja... na ja... komt op hetzelfde neer... |:(

Verwijderd

Ik dacht dat su "substitute user" betekende :)

Verwijderd

hahaha lekkere boeie weer, zolang we maar weten wat het nut ervan is :)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 12:40 schreef wbsoft het volgende:
Ik dacht dat su "substitute user" betekende :)
dat is het dus niet... |:( ...en idd... zolang we maar weten wat het doet / wat het nut er van is...

Verwijderd

koop: linux in a nutshell "of linux in een notendop"
van o'reilly

een van de beste

moeite waard dus ......

voor weinig
Pagina: 1