Toon posts:

Hulp overclocken P2 333mhz met SE440BX Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij advies geven over het overclocken van mijn P2 333 mhz.? Ik heb een Intel SE-440BX moederboard met 64mb intern geheugen en Voodoo Banshee 16mb videokaart.
Please help........

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33
Intel doet niet aan overklokken, je zou alleen kunnen proberen of de CPU 100MHz FSB trekt, maar dat denk ik niet!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33
Voortaan niet meer dubbelposten...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 22:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Koop een nieuw Mobo.

Intel plankjes kun je geen FSB aanpassen die afwijken van de standaard waarden. (66 & 100) en 100 Mhz FSB trekt die CPU niet.

TIP: Nooit meer Intel mobo kopen als je wilt tweaken.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus niks met die spullen die ik nu heb? minder... Wat raad jij mij aan om te kopen tegen een redelijke prijs, en heb ik dan ook een andere Videokaart nodig?
Of kan ik nog een andere redelijke processor op dit mobo gooien met een dikke videokaart?

Bedankt.....

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je zou kunnen proberen om aan een P3-450 of 500 te komen, (GEEN Coppermines ! Dat zijn de P3's met "E" (100 Mhz bus) of "EB" (133 Mhz bus) achter de naam, (Bijvoorbeeld "P3-600E") die ondersteunt je MoBo niet...) dan heb je er in ieder geval iets aan Mhz'jes bij.

Video-kaart is afhanklijk of je alleen maar wat wilt Officen, of dat je lekker wilt gaan Gamen. Wil je niet Gamen, gewoon huidige videokaart houden.

Als je wel wilt Gamen, en het budget het toelaat zou je een Geforce 2 MX kunnen kopen voor rond de 400,- of als dat te duur is een TNT-2'tje voor rond de 200-250 piek.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 16:01 schreef GaMeOvEr het volgende:
Je zou kunnen proberen om aan een P3-450 of 500 te komen, (GEEN Coppermines ! Dat zijn de P3's met "E" (100 Mhz bus) of "EB" (133 Mhz bus) achter de naam, (Bijvoorbeeld "P3-600E") die ondersteunt je MoBo niet...) dan heb je er in ieder geval iets aan Mhz'jes bij.

Video-kaart is afhanklijk of je alleen maar wat wilt Officen, of dat je lekker wilt gaan Gamen. Wil je niet Gamen, gewoon huidige videokaart houden.

Als je wel wilt Gamen, en het budget het toelaat zou je een Geforce 2 MX kunnen kopen voor rond de 400,- of als dat te duur is een TNT-2'tje voor rond de 200-250 piek.[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Een P3 500? Is het dan niet beter om te stoppen met Intel en over te gaan op het flexibelere spul? Wat voor MoBo+ Proc. zou ik moeten kopen om nog 2 jaartjes voort te kunnen?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat dacht je van een leuke AMD Duron ? Die zijn goed te betalen, met een mooi Abit KT7 plankje of een Asus A7V.

Kijk ff in de pricewatch bij www.tweakers.net ....

Aannames zijn fataal.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Geheugen uitbreiden 64 mb is net te weinig. Probeer eens een celly 1 op de kop te tikken die lopen nog hard zat en zijn voor weinig te koop. Geforcje erbij dan kun je fff weer vooruit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1