GeForce 3 emulatie?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Ik heb een keer ergens gelezen dat je met GeForce Tweak Utility een GF3 kan emuleren op je GF2, klopt dit?
En zo ja, hoe en waar stel je dat in? Ik heb net ff Geforce Tweak Utility 3.2t17 Beta geinstalleerd, maar ik heb het niet gezien. (overhaast gezocht misschien?)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En waarom zou je dat willen?

Hier zie ik het nut dus echt niet van in

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
mijn oude s3 virge kan ook een gf3 emuleren......

Software rendering heet dat... ;)

if broken it is, fix it you should

• Ruuddie
Nou, daar stond bij dat de nature test van 3DMark2001 dan misschien wél goed zou lopen. Wil ik ff testen thus :D
Want de GF2 scoort zo veel slechter dan de GF3 door de nature test, want op de andere punten zijn GF3's nét iets sneller...

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

daar is ikke ook wel benieuwd naar ja :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Het kan:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1399615197

tvw

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 12 mei 2002 22:44 schreef elgringo het volgende:
mijn oude s3 virge kan ook een gf3 emuleren......

Software rendering heet dat... ;)
Nee Niet alle Hardware Features worden ge Emuleerd alleen 'n deel van de DX features

met andere woorden DX8,1 features bijvoorbeeld PS 1,3 kan je niet Emuleren in de Hel(Hardware Emulation Layer ) van DX8

Alleen in de 3D Applicatie engine en dat doen er zeer weinig ontwikkelaars op enkele na.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
waarom zou je dat willen? Dan moeten die specifieke functies (pixelshaders etc.) softwarematig berekend worden en krijg je een soort slideshow..

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

MartNL

Op zondag 12 mei 2002 22:52 schreef SuperG het volgende:

[..]

Nee Niet alle Hardware Features worden ge Emuleerd alleen 'n deel van de DX features

met andere woorden DX8,1 features bijvoorbeeld PS 1,3 kan je niet Emuleren in de Hel(Hardware Emulation Layer ) van DX8

Alleen in de 3D Applicatie engine en dat doen er zeer weinig ontwikkelaars op enkele na.
\

Het is inderdaad totaal onzin om een geforce 3 te kopen.
Je kan hem beter emuleren.
Weet je ook waar je een gefoce 4 kan emuleren? :+

• Ruuddie
Hmm, ik had er iid overheen gekeken. Ik was zelfs één minuut naar dat plaatje aan het staren voordat ik het zag |:(

Maarja, maar ff proberen dan.
Tnx, voor de tips!
Ik post wel of het iets heeft gewerkt...

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 12 mei 2002 22:54 schreef MartNL het volgende:

[..]

\

Het is inderdaad totaal onzin om een geforce 3 te kopen.
Je kan hem beter emuleren.
Weet je ook waar je een gefoce 4 kan emuleren? :+
Ik emuleer hier een Matrox Parhelia @ een Trident uit 1989 :P

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 23:02 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Ik emuleer hier een Matrox Parhelia @ een Trident uit 1989 :P
Trident 8900 :9~

Verwijderd

laat die jongen toch
hij merkt het van zelf wel

en het werkt ook alleen maar op een bepaalde spellen

Verwijderd

Voor zover ik weet wordt de complete instructieset geemuleerd met die optie (voor OpenGL, geen D3D) maar dit is alleen voor ontwikkelaars bedoeld, niet voor 'gewone' gebruikers.

Enne, als je deze optie aanzet zul je zien dat je aantal FPS verandert in SPF (Seconds Per Frame) ;)

• Ruuddie
http://service.madonion.com/compare?2k1=3473026
Is me hoogste score ooit...
100 punten hoger opeens. Ik haalde ook hogere framerates. (max 100 FPS in low detail) Ennuh, bedenk je wel dat ik gewoon alle programma's op de achtergrond had draaien, ik had zelfs deze site op de achtergrond draaien! (en IE neemt heel veel mem in beslag)

Verwijderd

Probeer die emulatie eens tijdens het gamen in bijvoorbeeld Q3 of sof2.
Ik ben benieuwd of je dan nog gewoon strakke graphics houdt of dat het een slideshow wordt.

Ik ben zelf met mijn ti-4400 gisteren eindelijk de legendarische 10.000 punten grens gepasseerd (amd 760 chipset + TB 1400@1600), dus voor mij komt dit net te laat ;)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
hee, da's geinig
kan ik eindelijk es die nature test zien
zal wel niet soepel lopen, maar ja dat boeit niet
ik wil 'm gewoon wel een keer zien

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je Nature wil zien, dan draai je de demo (is het ook geen slide-show).

Daarnaast RuuddieBoy heeft geen waarde bij Nature, als je de eerder genoemde madonion.com-link kan geloven (dat denk ik wel).

• Shunt
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

sorry hoor maar voor jou kist en videokaart scoor je heeel laag ik trek met mijn dondervogel nu maar 256 Mb 4600 en me proc niet ge oct dan he
volgens mij heb jij ergens een enorme fles nek zitten

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

sorry hoor maar voor jou kist en videokaart scoor je heeel laag ik trek met mijn dondervogel nu maar 256 Mb 4600 en me proc niet ge oct dan he
volgens mij heb jij ergens een enorme fles nek zitten
...?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Leuk plaatje and all, maar ik snap er de ballen van :{

Stel ik zoek ff die GeForce Tweaker (zit nu op school ;( ), maar dan? :?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Op zondag 12 mei 2002 22:50 schreef joshuasioso het volgende:
Het kan:
[afbeelding]
Ja, maar je kan alleen in OpenGL emuleren, bij Direct3D (waar 3DMark op is gebaseerd) kan het niet!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
Op maandag 13 mei 2002 14:38 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, maar je kan alleen in OpenGL emuleren, bij Direct3D (waar 3DMark op is gebaseerd) kan het niet!
Nou en het kan toch. :P

tvw

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Op zondag 12 mei 2002 23:19 schreef RuuddieBoy het volgende:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3473026
Is me hoogste score ooit...
100 punten hoger opeens. Ik haalde ook hogere framerates. (max 100 FPS in low detail) Ennuh, bedenk je wel dat ik gewoon alle programma's op de achtergrond had draaien, ik had zelfs deze site op de achtergrond draaien! (en IE neemt heel veel mem in beslag)
haha, ik lachuh! :P ik haal met mijn gf2mx400 oced een score van 3481 :9 omg..die gts is dan eigenlijk best wel traag ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Ruuddie
Op maandag 13 mei 2002 17:37 schreef Yonni het volgende:

[..]

haha, ik lachuh! :P ik haal met mijn gf2mx400 oced een score van 3481 :9 omg..die gts is dan eigenlijk best wel traag ;)
Ik weet het. Is maar een vreemd verhaal hoor! Aan me detonators zou het ook wel niet liggen, want ik heb al verschillende gebruikt. (14.20 of zoiets, 21.81 en nu 29.80) Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Maarja, ik heb net ff de demo gedraait, en daarin liep de nature test zonder hakkelen! Niet helemaal vloeiend uiteraard, maar hij hakkelt nu niet zo erg als normaal! :)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

er is ook een gf2 quadro emulator, vind je misschien ook wel interesant, krijg je meer opties op je kaart alleen voor spellen heb je er geen donder aan.Kijk maar op www.guru3d.com als je intresse hebt :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik denk dat je met nature echt geen bewegend beeld te zien krijgt (dus ook bijna 0 punten), hooguit 1Fps ofzo (zelfs op een GF2 ultra) gewoon omdat je features gaat emuleren, software rendering dus, zonder kwaliteit verlies, dat gaat dus evengoed als glide emuleren op een S3-virge :r

Je kunt hooguit claimen dat de test scheef is en te veel accent legt op DX8.0+ features, maar als je gebruik kunt maken van die features in een game merk je wel een hele prestatiekloof tussen de GF2 en GF3...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 19:18 schreef Gabriel-LG het volgende:
Je kunt hooguit claimen dat de test scheef is en te veel accent legt op DX8.0+ features, maar als je gebruik kunt maken van die features in een game merk je wel een hele prestatiekloof tussen de GF2 en GF3...
In snelheid lijkt mij dat van niet, want ik denk niet dat bijvoorbeeld EMBM sneller is dan het gewoon NIET doen (het ziet er op een GF3 dan alleen mooier uit).

Je kan de features alleen niet uitzetten bij de tests in 3Dmark (terecht).

• Ruuddie
Op maandag 13 mei 2002 18:36 schreef justifire het volgende:
er is ook een gf2 quadro emulator, vind je misschien ook wel interesant, krijg je meer opties op je kaart alleen voor spellen heb je er geen donder aan.Kijk maar op www.guru3d.com als je intresse hebt :)
Nix gevonden... :'(

Verwijderd

Iedereen heeft het hier wel over een GF3 emuleren in 3Dmark, maar die optie staat bij OpenGL *hint*
Pagina: 1