Toon posts:

vermogen genoeg??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier het volgende staan:

asus p4t-e
1.8@2.2 nortwood
512 mb rimm
soundblaster live
hercules radeon 8500
freecom usb 2.0 controller
promis fasttrack 2000
2X maxtor 80 gig in raid 0
maxtor 20 gig (ide)
dvd
cdrwnetwerk kaart

nu heb ik hier twee neon buisjes van 30 cm en als ik die aansluit gaat min computer flipppen!! steeds opnieuw opstarten. hd's gaan uit en aan (heel snel achter elkaar)

mijn voeding is de standaard voeding die er in een cheiftec kast zit(volgens mij 340 watt).

kunnen deze problemen komen door een gebrek aan vermogen??

word het dus een nieuwe voeding kopen??

Verwijderd

mmm zou kunnen, maar die neonbuisjes zijn als het ware TL lampen o'nie? Die hebben vandie pieken als ze aangaan dus daar zou het aan kunnen liggen.
Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij, maar jij hebt meerdere hd's.
kweennie :?

Verwijderd

Topicstarter
nog ff goed nagedacht:

eergisteren had ik er een hd extra bij en heb ik 1 buisje uitgebrobeerd. deze deed het toen wel.

trekken 2 van die buisjes dan zoveel vermogen??

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Volgens mij moet je het eerder zoeken in de richting dat het eene soort kortsluiting geeft. Als je voeding het echt niet meer zou trekken (wat ik betwijfel) dan zou je voeding niet steeds uit/aan gaan naar mijn idee.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Heeft volgens mij niks te maken met gebrek aan vermogen..

Die dingen werken gewoon op 12V, en bij vermogensproblemen is de 5V bijna altijd het probleem.

Wat wel kan is inderdaad de spanningspiek die zo'n ccfl kan produceren.. (zo'n ding heeft een behoorlijk hoge opstartspanning nodig, en als die schakeling die dat genereerd niet helemaal lekker is, krijg je behoorlijke pieken op je voeding!)

Ik zou ervoor kiezen om kleine extra voeding in je systeem te monteren.. Dan ben je van alle problemen af!

Probeer ook eens de spanningen te meten!