[qoute] Of zie jij een eventueel stukje afschrikking van een bepaalde groep *kuch* Tweakers *kuch* als een belemmering voor jouw stukje toekomstige financiele zekerheid ?[/quote]
Nou, voor zover ik weet wordt ik niet betaald door vrijwillige moderators dus dit verband zie ik niet helemaal

.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Van mij mag je hoor, maar zeg het dan gewoon, dan weten wij ook waar we aan toe zijn, ik kan namelijk niet geloven dat jij vindt dat de Site er qua reaktieniveau op vooruit gaat. [/quote]Verhoging van het reaktieniveau is niet hét doel van het reactiesysteem. Het doel is om onderscheid aan te brengen zodat je zelf kunt kiezen wel niveau je wilt lezen, met als ultieme doel dat iedereen blij is (dit gaat ongetwijfeld uitgelegd worden als zou hier uit 'commerciële motieven' voor gekozen zijn, maar feit is gewoon dat een website z'n doelgroep zoveel mogelijk tevreden moet stellen).
Die doelgroep is groter dan het aantal fanatieke moderators in dit forum. Als alle posting die hier als 'waardeloos' beschouwd maar weg gemodereerd worden, dan krijg ik te maken met veel onblije mensen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Trouwens, wat is er in vredesnaam arrogant aan die thread ? Hoor eens wie die opmerking maakt... Pffff... God himself... [/quote]De topic titel heet "Niveau tweakers.net rampzalig..". Dit wekt de suggestie dat de mensen die het eens zijn met deze stelling overtuigd zijn van het feit dat hun eigen postings véél 'beter' zijn dan die van de gemiddelde t.net bezoeker.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Wij doen het allemaal om een geile status in een community te krijgen, zodat alle 13-jarige pubertjes naar ons opkijken ? Is dat hoe JIJ erover denkt?[/quote]Nee, het gaat niet over statussen maar om de invloed die jullie willen (ik baseer me op suggesties uit eerdere threads) en de gevolgen daarvan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Meneer denkt zeker nog steeds een goede site te kunnen hebben met alleen maar veel geregistreerde gebruikers ? De mensen die echt kennis van zaken hebben worden door de huidige niveau-daling afgeschrikt, en gaan weg. Heb je straks een Site met 30.000 blaatapen, en hoef je alleen maar 10 Geforce Reviews per dag te doen, kunnen ze lekker posten. [/quote]Als ik 30.000 tevreden blaatapen op m'n site heb dan zou ik daar best blij mee zijn. Uiteindelijk zijn die blaatapen ook mensen.
Die opmerking wekt trouwens de indruk dat jij vind dat Tweakers.net overbevolkt wordt door blaatapen. Ik vind dat best meevallen. Een beetje 'gezelligheid' en luchtigheid in de threads kan geen kwaad. Ik ben hier ooit mee begonnen omdat ik een site wilde bouwen die niet uitsluitend uit 100% droge stof zou bestaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Een Community is zo goed als zijn bezoekers zijn. Op het moment dat een aantal mensen zich daar druk over maken, zijn wij gelijk allemaal statusgeile arrogante zakken. [/quote]Ik vind jullie geen statusgeile arrogante zakken. Ik vind alleen wel dat er regelmatig nogal laagdunkend wordt gedaan over de bezoekers van Tweakers.net (zie blaatapen hierboven). Het zal jou misschien teleurstellen, maar ik kan net zoveel waardering opbrengen voor een blije anonieme niet-postende bezoeker als voor de LieveAdjes-stalkers die binnen 15 seconden kunnen melden dat Rick een Apache restart heeft gedaan.
---<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Dus je hebt mij destijds handmatig moderator gemaakt, omdat ik er toch al geen snars van begreep? Heb je dan werkelijk geen vertrouwen in wie dan ook van die so-called arrogante ex-moderator groep? [/quote]Mijn observatie: de moderator-clan (niet negatief bedoeld) is erg goed in het beoordelen van overbodige postings, maar eerder is al gebleken dat het maken van onderscheid in informatieve (inzichtvol, + etc) postings wat moeilijker is. Dat heeft blijkbaar te maken met het hoge kennisniveau van de moderator-clan, waardoor zij blijkbaar geen waardering willen geven voor reacties waarin dingen geschreven worden waarvan zij zelf al op de hoogte waren.
Probleem: nauwelijks onderscheid in + postings.
Als het publiek volledig zijn gang gaat (lage modpoint drempel) dan wordt er juist enorm overgemodereerd.
Probleem: nauwelijks onderscheid in + postings door veel overgewaardeerde postings.
Ik ben dus inderdaad van mening dat het probleem van de fout gemodereerde postings absoluut niet wordt opgelost wanneer de 'moderator-clan' de volledige controle krijgt over de beoordeling van de reactie. Misschien is het probleem dan voor
jullie opgelost, maar niet voor alle Tweakers.net bezoekers.
Het vorige systeem werkte niet (naar de mening van velen) omdat er onenigheid was over de beoordelingen (alle invloed bij 1 moderator) en omdat er te weinig werd gemodereerd. Dat probleem zul je weer hebben als er alleen supermoderators actief zijn, want die groep is simpelweg te klein.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> De gein gaat er vanaf en ik vind dat jammer. [/quote]Soms lijkt het dat het modsysteem het leven van bepaalde mensen beheersd. Ophef over karmapunten, overgewaarde reacties enz. Uiteindelijk stelt karma en modpoints helemaal niets voor, dus waarom zo'n drukte? Het modsysteem kan en zal niet perfect worden. Wederzijdse aanpassing is noodzakelijk (ik bedoel: een aantal mensen vinden het niveau van de reacties op Tweakers.net rampzalig, maar misschien zouden deze mensen niet zo hoog in moeten schatten? Jullie zouden het jezelf een stuk gemakkelijker kunnen maken

).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Jouw reactie (zoals ik hem lees) zegt genoeg, jij ziet het als status verheerlijking van een groepje karma-hoeren die op basis van hun status mensen naar eigen willekeur naar de catacomben kunnen modden. [/quote]Het gaat niet om status verheerlijking. Uit eerdere threads komt steeds maar voren dat jullie een aparte supermoderator status willen. Mijn idee is dat een aantal mensen hier het 'onprettig' vinden dat zij voor de eindscore van een reactie afhankelijk zijn van de medewerking van anderen. Als je lekker in je eentje de score kunt bepalen dan heb je geen last van anderen.
Meer invloed geven aan een bepaald groep bezoekers is een probleem ("waarom krijgen zij meer invloed dan mij?").
Tweede probleem is dus dat naar mijn mening het probleem van onterechte moderaties absoluut niet opgelost zal worden, aangezien de maatstaven van 'een aantal mensen hier' niet overeen lijkt te komen met die van de gemiddelde t.net bezoeker.
-------------<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Er zijn ook steeds meer moderatoren die maar wat raak modden. Ik vergelijk bv de 2 p4 nieuwspostingen met elkaar en bij de een is het gemiddelde rond de 0 (te streng gemod) en bij de andere is het gemiddelde 2 (met erg veel open deur). Ik denk dat er ongelijk gemodereert. [/quote]Ligt sterk aan het onderwerp van de nieuwspostings heb ik gemerkt. Als ik de modpoint drempel verhoog komen sommige threads (vooral over een specifieker onderwerp, bijv. Sun Ultrasparcs) bijna droog te staan (geen punten verdeeld) omdat daar blijkbaar geen interesse is (en de mensen die wel geïnteresseerd zijn vind de score blijkbaar oké, komt overeen met het idee over verschil in kennisniveau en maatstaven bij de verschillende bezoekers). Populaire threads over internet providers, windows e.d. worden ook met een hoge modpoint drempel nog volop gemodereerd.
Wat betreft de opmerkingen dat ik me als God zou gedragen: ik gedraag me niet anders als andere t.net bezoekers. Als Otis uit z'n dak gaat omdat-ie het niet eens is met bepaald beweringen dan wordt dat (inmiddels

) volgens mij ook als normaal beschouwd. Ik mag dat blijkbaar niet omdat ik een pakje van God wordt aangemeten?
Ik bevind wel in de leuke positie dat er geen regel code gaat veranderen als ik het niet eens ben met de wijzigingen

.
Ik wil best naar jullie suggesties luisteren, maar dan heb ik wel een instelling nodig die rekening houdt me alle (zoveel mogelijk) Tweakers.net bezoekers. Het is misschien niet direct jullie probleem, maar wel mijn probleem.