Toon posts:

Oproep mensen met plannen verbetering mod. systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die denkt te kunnen bijdragen aan het verbeteren van het huidige moderator systeem wat op het moment ernstige tekortkomingen heeft kan meehelpen een document op te zetten wat zal worden voorsteld aan de Admin's van tweakers.net
Het is geen zeik feest, het is de bedoeling met z'n alleen iets constructiefs te bereiken waarmee we tweakers.net aantrekkelijker kunnen maken voor mensen.

Wat de Admin's er mee doen is uiteraard aan hun maar het zal een gezamelijk poging zijn op irc. (admin's zijn uiteraard welkom)

Het feest dat bestemd is voor (ex) moderators, andere die zich ergeren aan het huidige systeem of gewoon ideeen hebben is bij te wonen op de volgende tijd:

Aanstaande Woensdagavond 4 Oktober

tijd : 20:00
op irc server : irc.xs4all.nl
channel : #tweakers.mod
Meenemen : plannen, zwembroek

So, if you've got something usefull to say, do it now or shut up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhrm,

Remedy, heb je al gekeken naar mijn oproep in de voorgaande draad?

Leg eerst het globale idee voor aan de Admins, om te voorkomen dat we een heel document in elkaar flansen, wat de T.net voordeur niet haalt.

Mijn idee is:

Leg het probleem en wat je wilt gaan doen eerst voor aan de Admins, als zij zoiets hebben van "ga je gang", dan weet je in ieder geval zeker dat je niet voor de kat zijn k*t een avondje zit te IRC'en en tiepen.

Tis maar een tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je ze niet laat zien wat er beter kan hebben zij er ook geen interesse in, dat is een vervelende eigenschap van een mens.
Pas wanneer hij met de neus op de feiten wordt gedrukt en een oplossing wordt geboden zal er mogelijk verandering optreden.

God..wat een wijsheid..en dat op deze leeftijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben niet in staat om op IRC te zijn, en ideeen daar kunnen wel vluchtiger zijn dan via een open forum. Al met al zouden we er beter aan doen om (als het van de Adjes mag) zoiets uit te voeren op het moderator-forum (daar is het ook voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je ze niet laat zien wat er beter kan hebben zij er ook geen interesse in, dat is een vervelende eigenschap van een mens.[/quote]Ze weten best wel wat voor opties er zijn alleen ze doen er niets mee. Jouw plan om alles samen te vatten tot een compleet voorstel heeft zeker een kans om meer indruk te maken dan alle losse voorstellen, maar toch vind ik net als TgF dat we eerst moeten vragen of ze er wel iets mee zouden doen als we iets moois produceerden.
Zemanova heeft namelijk ook wel eens een paar voorstellen samengevat tot een groter voorstel maar dat heeft ook niet geholpen, dus is het zeker niet zeker ;) dat een nog groter voorstel wel zou helpen.
Daarom wil ik eerst weten of zoiets uberhaupt wel in overweging wordt genomen als we daar al dat werk in steken, of dat men (Femme) vindt dat wij een stel overdrijvende zeikerds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Als er geen interesse is, ga ik ook gewoon geen moeite doen om weer eens wat te bedenken.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers, ik vertik het gewoon om een heel epistel te helpen opzetten als de kans aanwezig is (groot?) dat het stuk als "leuk bedacht, maar doen we lekker toch niet" wordt afgedaan en terecht komt in het ronde archief.

Zoals gezegd, de harde-kern heeft in het recente verelden al zoveel pogingen ondernomen om de aandacht te krijgen van de Admins: uitgebreidde, zinnige en beargumenteerde discussies op God-mag-weten-hoeveel fora en topics, e-mails met op-en aanmerkingen en dat heeft (zo is weer te lezen) niet geleid tot het "gewenste" resultaat.

Ik geeft toe, dat ik (en anderen) hiermee een afwachtende houding aanneem, maar dat moet dan maar.

Ik wil best meehelpen en de rest ook, maar ik wil eerst weten of daar een kans van slagen voor is, niets is frustrerender dan een heel plan tiepen, wat vervolgens linea recta de shredder van binnen ziet.

Daar pas ik voor en dan kan ik alleen maar hopen dat het goed afloopt, dan maar zonder mij.

Voor alle duidelijkheid Remedy, ik waardeer je inzet en je ijver, maar ik twijfel echt of jouw aanpak de meest handige is.

In ieder geval succes en kijk maar wat je er mee doet (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 13:37 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik ben niet in staat om op IRC te zijn, en ideeen daar kunnen wel vluchtiger zijn dan via een open forum. Al met al zouden we er beter aan doen om (als het van de Adjes mag) zoiets uit te voeren op het moderator-forum (daar is het ook voor).[/quote]Lijkt me ook beter, kan ik tenminste meedenken terwijl ik "aan het werk ben" en ik krijg er dan ook voor betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dames,

Ik heb femme gemaild en heb er vertrouwen in dat hij zijn mail wel zal lezen.
Nu begrijp ik jullie redenen om niet te komen, echter hier blaten heeft ook geen zin dus mischien een all-or-nothing poging. Indien jullie het niet zien zitten niemand komt opdagen..jammer, maar ik zal er ook niet van wakker liggen.
Zie ons als de militante tak van tweakers.net en zonder inzet geen revolutie, LET'S UNITE AND FIGHT!!! toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik onderschrijf de woorden van irrelevant. Ik wil met alle liefde meewerken en op irc gaan zitten en de blaren op mn vingers tikken. Maar zoals irrelevant inderdaad aangeeft, flipz heeft een aantal maanden terug een echt groot voorstel gedaan over een aantal zaken. Er was toen wel wat discussie over, maar NIET door de admins. Er is _NIETS_ mee gedaan.

Laten we hopen dat ze hun gezicht laten zien hier.

Ik zet fl.5,- op: NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zet ook Fl 5,- op niet, met als uiterste datum de bewuste woensdag.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, doen we het niet.
ik slaap er geen minuut minder om, ik ga ook niet de bevolking hier proberen over te halen het wel te doen als ik zelf niet eens weet of het wat uitmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kom maar op met je 5 piek dan, ik weet zeker dat een adje echt wel ziet wat hier staat. Het is alleen meer dat wij niet zien wat het adje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Overigens, nu ik geld heb ingezet op NIET, ben ik er van overtuigd dat ze WEL komen.... :(

Stomme Murphy ook.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 14:33 schreef ecteinascidin het volgende:
Kom maar op met je 5 piek dan, ik weet zeker dat een adje echt wel ziet wat hier staat. Het is alleen meer dat wij niet zien wat het adje doet.[/quote]Ze moeten wel een reactie postten he... ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies :) eerder geef ik die zwaarbevochten pretstuiver niet af! ;D

Anyway, laten we hopen dat het goede initiatief van remedy (what's in a name! ;)) toch nog tot uitvoering kan komen... iemand ze al wakker gebeld met de smoes dat de server down is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Het feest dat bestemd is voor (ex) moderators [/quote]En wie zegt dat de wensen van deze groep (die zich nogal arrogant opstelt, getuige <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/48839">deze thread</a>) representatief zijn voor alle Tweakers.net bezoekers?

Jullie willen maar één ding en dat is een status van ubermoderator, met onbeperkte invloed op de score van een posting én oneindige modpunten. Dit gaat dan gebruikt worden om alle postings die enigzins als off-topic of overbodig worden beschouwd naar 0 of -1 te verbannen. Eerdere ervaring heeft geleerd dat het maken van positief onderscheid niet gaat lukken, aangezien deze groep ubermoderators 95% van de opmerkingen als open deur beschouwd.

Dat deze zogenaamde ubermoderators veel te weinig tijd hebben om alle postings te modereren wordt ook ff vergeten.

VB: ik verhoog de modpoint drempel en er wordt opeens veel minder gemodereerd (logisch). Vervolgens begint men hier te klagen dat er te weinig wordt gemodereerd. Komen er meer punten in omloop, dan komen er direct reacties over teveel overgewaarde reacties (zie het verband?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, zo te zien ben ik mijn 5 piek kwijt...

Wat een wonder zeg.... :(

Nou Femme, gezien jouw reactie vindt jij waarschijnlijk dat het op de huidige methode prima vindt gaan allemaal ? Dat de posting de gemiddelde score die hij krijgt ook verdient ?

Of zie jij een eventueel stukje afschrikking van een bepaalde groep *kuch* Tweakers *kuch* als een belemmering voor jouw stukje toekomstige financiele zekerheid ?

Van mij mag je hoor, maar zeg het dan gewoon, dan weten wij ook waar we aan toe zijn, ik kan namelijk niet geloven dat jij vindt dat de Site er qua reaktieniveau op vooruit gaat.

Trouwens, wat is er in vredesnaam arrogant aan die thread ? Hoor eens wie die opmerking maakt... Pffff... God himself...

Een stukje zelfkennis zou je ook geen kwaad doen.

Wij doen het allemaal om een geile status in een community te krijgen, zodat alle 13-jarige pubertjes naar ons opkijken ? Is dat hoe JIJ erover denkt ? Ik heb ook nog een gewoon leven naast T.net hoor, ik heb de waardering van die gastjes niet nodig om een tevreden gevoel te hebben.

Meneer denkt zeker nog steeds een goede site te kunnen hebben met alleen maar veel geregistreerde gebruikers ? De mensen die echt kennis van zaken hebben worden door de huidige niveau-daling afgeschrikt, en gaan weg. Heb je straks een Site met 30.000 blaatapen, en hoef je alleen maar 10 Geforce Reviews per dag te doen, kunnen ze lekker posten.

Zegt Fok!Zine je misschien iets ? Is dat je "Ultieme Streven" ?

Een Community is zo goed als zijn bezoekers zijn. Op het moment dat een aantal mensen zich daar druk over maken, zijn wij gelijk allemaal statusgeile arrogante zakken.

Onder de noemer : "Bedankt voor het modereren, maar ik vond je altijd al een stomme lul, en nu mag je weet oprotten..."

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme:

/me is boos :( !

Alleen het woord über-moderator alleen al doet mijn haren overeind komen! Ik zal verder maar niet zeggen wat ik vind van het woordje arrogant.

Sorry hoor, maar waar het om gaat is het volgende:

[TgF spreekt voor zichzelf]

We hadden een systeem waarbij mensen moderator werden op basis van punten (een beloning voor inzicht?) of handmatige verkiezing. De meeste van die mods hadden een heftige relatie met T.net en staken er een hoop tijd in om "er wat van te maken".

edit:

Dus je hebt mij destijds handmatig moderator gemaakt, omdat ik er toch al geen snars van begreep?
Heb je dan werkelijk geen vertrouwen in wie dan ook van die so-called arrogante ex-moderator groep?

Hetgeen die mensen te vertellen hebben, is niet zinvol, inzichtvol, waardevol? Zijn we dan nu gedegradeerd tot een groepje zeurende bejaarden (die roepen ook dat het vroeger anders was)?

Dank je wel dan, schaapjes sluit maar aan in de rij naar het slachthuis...

/edit

Daarna (mede omdat jij een verslechtering zag) is het hele mod-idee op zijn kop gezet en hebben we T.net zoals het nu is.

Er is een groep old-skool mods die denk te kunnen zeggen dat er steeds meer reacties komen die he-le-maal nergens over gaan.

Als ik :D post als reactie, krijg ik daar een +4 inzichtvol voor, dit is slechts één van de (vele) voorbeelden.

Is dat de crap die T.net een professionele uitstraling geeft? Neen!

Ik zal absoluut niet zeggen dat het nivo van alle reacties beneden peil is, maar zelfs de drempel verhoging leidt niet to het gewenste resultaat.

Nu ontstaat er dus weer een discussie hoe "wij" denken dit probleem op te lossen.

Er wordt een IRC meeting georganiseerd, waarbij ik aangeef: leg het eerst voor aan Femme.

Het enige wat IMHO de bedoeling is, is met jullie/jouw instemming nadenken hoe we af zouden kunnen komen met de bagger waar wij door heen moeten ploeteren.

Denk je dat ik er lol in heb om iedere keer uit te moeten leggen dat :D niet +4 is?

De gein gaat er vanaf en ik vind dat jammer.

Jouw reactie (zoals ik hem lees) zegt genoeg, jij ziet het als status verheerlijking van een groepje karma-hoeren die op basis van hun status mensen naar eigen willekeur naar de catacomben kunnen modden.

Kijk je er dan echt zo bekrompen naar? Hebben wij/ik ons verhaal dan zo slecht geformuleerd?

Ik snap het nu echt niet meer en ik begrijp de reactie van GaMeOvEr dan ook wel.

Je probeerd mee te helpen, na te denken, opbouwende kritiek te leveren en wat is de reactie die je terugkrijgt:

"ach het is jullie alleen maar om de status te doen"

Tja, als we zo een "discussie" in moeten, laat dan maar, we komen er niet uit.

Tenzij ik het helemaal verkeerd heb, en niet lees wat je nou werkelijk wil zeggen.

De reden dat ik dit als reactie geef, is omdat ik me hier op een bijzonder vervelende manier persoonlijk voel aangesproken. Maar dat is mijn probleem.

Van mijnpart zet je het hele mod systeem overboord, waarom zou je de moeite nog nemen als het niet het resultaat heeft en zal krijgen waar je op hoopt?
Het kost je alleen maar tijd en je leest toch wat je wil lezen. Zonde van de moeite.

/me vraagt zich af of ie doordraait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wie die ƒ5,= gewonnen heeft, maar gefeliciteerd!

In ieder geval heeft er al vrij snel een Admin gereageerd en zijn tekst lezend:

Remedy, laat dat tiepen maar even zitten!

/me hoopt op betere tijden en een lekker lopende discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hier durf ik wel op in te gaan, Femme.

Naar het systeem van Ubermoderatoren terug willen en kunnen "we" niet. Maar de site wordt te groot. Er wordt steeds meer onzin en open deur gepost en door geneste structuren wordt het steeds onoverzichtelijker. Nieuwspostingen met +30 reacties zijn gewoon geworden, ofwel, tweakers.net wordt te groot.
Er zijn ook steeds meer moderatoren die maar wat raak modden. Ik vergelijk bv de 2 p4 nieuwspostingen met elkaar en bij de een is het gemiddelde rond de 0 (te streng gemod) en bij de andere is het gemiddelde 2 (met erg veel open deur). Ik denk dat er ongelijk gemodereert.
Open deuren, Patsers en Grappig zouden in principe eens kort gehouden moeten worden, want het worden er alleen maar meer.
De typische first-posts zijn ook verdwenen, dus verandering *is* mogelijk.

* Delerium vind wel dat Adjes etc zich vaker mogen vertonen, maar is blij dat dat nu gebeurt is.

* Delerium wilt ook een aantal vijfjes hebben
:)

[edit], net iets te laat. Om toch met constructieve ideeen te komen zou bv een reactie-limiet wel iets zijn (max 10 per dag). In combinatie met niet-gratis accounts een redelijk wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Bravo GaMeOvEr! Blij dat jij nu ook tot dit inzicht komt. Niet iedereen hier zal deze uitspraken van jou durven te herhalen, maar je slaat de spijker op z'n kop. Ik heb ookal vaker het mod-systeem tegen het licht gehouden, maar met reacties van OpperGoT himself van soortgelijke strekking als hierboven. Dus ik was al eerder tot de conclusie gekomen dat Femme zich helemaal niet op dit vlak wil laten helpen en of eigenwijs is, of een beroepsdeformatie heeft of gewoon de commerciele belangen laat prevaleren. Meewerken aan een 'verbeter-het-modsysteem-plan' komt voor mij dan ook nicht im frage. Hij zoekt het maar mooi uit met z'n KARMAMD-site. Waarom denken zoveel 21-jarigen die wat verstand hebben van web-programming toch dat ze wizzkid/Anand/miljonair/GoT zijn? Waarschijnlijk omdat hun ego nog niet voldoende gekrompen is. Wist je dat ze daar 'shrinks' voor hebben?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik wil me niet in de discussie mengen over de kwaliteit van het systeem. Hoewel het nooit goed is (er is immers geen perfecte oplossing) en er constant aan gewerkt moet worden.

Ik heb nu zelf met Femme een aantal malen gesproken over de site en de toekomst van het bedrijf achter de site. Natuurlijk is het ook deels om het geld te doen. Femme moet er toch ook van leven of zie ik dat soms verkeerd?

Het enige dat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de manier waarop mensen hier worden aangesproken niet getuigt van het respect dat je zou verwachten. Femme werkt zich drie slagen in de rondte en probeert alles zo goed mogelijk te doen. Er zijn soms dingen die even voorrang hebben omdat die nu eenmaal op zeer korte termijn moeten worden opgelost. Het modsysteem is zoals ik al zei niet goed (genoeg), er moet voortdurend aan gesleuteld worden.

Toch moet je IMO ook niet te snel roepen dat het allemaal zo slecht is aangezien mensen ook aan het systeem moeten wennen en door vertraagde werking van bepaalde tellingen er nu eenmaal ook een vertraagde reactie op komt.

Ik ben dan ook van mening dat als jullie met een goed onderbouwd voorstel komen waar verschillende problemen en oplossingen in staan, deze ook zeer zeker nauwkeurig bekeken zullen worden, desnoods lees ik het allemaal zelf door, dat interesseert me geen biet, ook ik ben voor het behoudt van de site en een hogere kwaliteit van de reacties en inhoud.

Just my opinion...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Dat-ie probeert hiervan te leven is zijn probleem. Als je een product levert wordt je op de kwaliteit ervan beoordeeld. Dat betekent ook dat je kritiek kunt krijgen als een product niet goed functioneert of niet aan de verwachtingen voldoet. Er wordt hier door een hoop mensen geheel kosteloos 'meegewerkt' en adviezen verstrekt en dan getuigt zijn reactie niet echt van een professionele instelling of van respect voor zijn 'klanten'. Voor mijn part loopt zijn site niet. Moet-ie maar mensen inhuren die WEL content leveren, iets waar het op T.net nog steeds aan ontbreekt. Een slimme ondernemer laat anderen dingen doen waar-ie zelf niet goed in is of geen tijd voor heeft. Nu drijft de site op dit reactie>mod>score>karma>status-systeem en als dat systeem 'lek' is of zinkt wegens overbelading, tja, dan heb je een probleem. Misschien moet-ie nog 3X opnieuw beginnen voor-ie echt succesvol is, wie zal het zeggen. Dat overkomt wel meer 'ondernemers'. Bovendien kan-ie in deze tijd nog gemakkelijk een baan vinden, dus zielig issie niet, hij is nog erg jong en heeft tijd zat. Luisteren naar je klanten is 1 van de goede eigenschappen van alle succesvolle ondernemers, arrogantie niet. De vraag is alleen wie volgens Femme eigenlijk z'n klanten zijn; Bedrijven met reclamebudgetten, AMD/Nvidia-Kids of tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme: als er IEMAND bang is voor concurrentie ben jij het waarschijnlijk wel, althans, zo lijkt het. Ik ken niet alle moderators even goed, maar van zowieso 2 weet ik absoluut zeker dat het ze WORST zal wezen dat ze "uber"moderator (wat een zieke term)zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[qoute] Of zie jij een eventueel stukje afschrikking van een bepaalde groep *kuch* Tweakers *kuch* als een belemmering voor jouw stukje toekomstige financiele zekerheid ?[/quote]

Nou, voor zover ik weet wordt ik niet betaald door vrijwillige moderators dus dit verband zie ik niet helemaal :).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Van mij mag je hoor, maar zeg het dan gewoon, dan weten wij ook waar we aan toe zijn, ik kan namelijk niet geloven dat jij vindt dat de Site er qua reaktieniveau op vooruit gaat. [/quote]Verhoging van het reaktieniveau is niet hét doel van het reactiesysteem. Het doel is om onderscheid aan te brengen zodat je zelf kunt kiezen wel niveau je wilt lezen, met als ultieme doel dat iedereen blij is (dit gaat ongetwijfeld uitgelegd worden als zou hier uit 'commerciële motieven' voor gekozen zijn, maar feit is gewoon dat een website z'n doelgroep zoveel mogelijk tevreden moet stellen).

Die doelgroep is groter dan het aantal fanatieke moderators in dit forum. Als alle posting die hier als 'waardeloos' beschouwd maar weg gemodereerd worden, dan krijg ik te maken met veel onblije mensen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Trouwens, wat is er in vredesnaam arrogant aan die thread ? Hoor eens wie die opmerking maakt... Pffff... God himself... [/quote]De topic titel heet "Niveau tweakers.net rampzalig..". Dit wekt de suggestie dat de mensen die het eens zijn met deze stelling overtuigd zijn van het feit dat hun eigen postings véél 'beter' zijn dan die van de gemiddelde t.net bezoeker.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Wij doen het allemaal om een geile status in een community te krijgen, zodat alle 13-jarige pubertjes naar ons opkijken ? Is dat hoe JIJ erover denkt?[/quote]Nee, het gaat niet over statussen maar om de invloed die jullie willen (ik baseer me op suggesties uit eerdere threads) en de gevolgen daarvan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Meneer denkt zeker nog steeds een goede site te kunnen hebben met alleen maar veel geregistreerde gebruikers ? De mensen die echt kennis van zaken hebben worden door de huidige niveau-daling afgeschrikt, en gaan weg. Heb je straks een Site met 30.000 blaatapen, en hoef je alleen maar 10 Geforce Reviews per dag te doen, kunnen ze lekker posten. [/quote]Als ik 30.000 tevreden blaatapen op m'n site heb dan zou ik daar best blij mee zijn. Uiteindelijk zijn die blaatapen ook mensen.

Die opmerking wekt trouwens de indruk dat jij vind dat Tweakers.net overbevolkt wordt door blaatapen. Ik vind dat best meevallen. Een beetje 'gezelligheid' en luchtigheid in de threads kan geen kwaad. Ik ben hier ooit mee begonnen omdat ik een site wilde bouwen die niet uitsluitend uit 100% droge stof zou bestaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Een Community is zo goed als zijn bezoekers zijn. Op het moment dat een aantal mensen zich daar druk over maken, zijn wij gelijk allemaal statusgeile arrogante zakken. [/quote]Ik vind jullie geen statusgeile arrogante zakken. Ik vind alleen wel dat er regelmatig nogal laagdunkend wordt gedaan over de bezoekers van Tweakers.net (zie blaatapen hierboven). Het zal jou misschien teleurstellen, maar ik kan net zoveel waardering opbrengen voor een blije anonieme niet-postende bezoeker als voor de LieveAdjes-stalkers die binnen 15 seconden kunnen melden dat Rick een Apache restart heeft gedaan.

---<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Dus je hebt mij destijds handmatig moderator gemaakt, omdat ik er toch al geen snars van begreep? Heb je dan werkelijk geen vertrouwen in wie dan ook van die so-called arrogante ex-moderator groep? [/quote]Mijn observatie: de moderator-clan (niet negatief bedoeld) is erg goed in het beoordelen van overbodige postings, maar eerder is al gebleken dat het maken van onderscheid in informatieve (inzichtvol, + etc) postings wat moeilijker is. Dat heeft blijkbaar te maken met het hoge kennisniveau van de moderator-clan, waardoor zij blijkbaar geen waardering willen geven voor reacties waarin dingen geschreven worden waarvan zij zelf al op de hoogte waren.

Probleem: nauwelijks onderscheid in + postings.

Als het publiek volledig zijn gang gaat (lage modpoint drempel) dan wordt er juist enorm overgemodereerd.

Probleem: nauwelijks onderscheid in + postings door veel overgewaardeerde postings.

Ik ben dus inderdaad van mening dat het probleem van de fout gemodereerde postings absoluut niet wordt opgelost wanneer de 'moderator-clan' de volledige controle krijgt over de beoordeling van de reactie. Misschien is het probleem dan voor jullie opgelost, maar niet voor alle Tweakers.net bezoekers.

Het vorige systeem werkte niet (naar de mening van velen) omdat er onenigheid was over de beoordelingen (alle invloed bij 1 moderator) en omdat er te weinig werd gemodereerd. Dat probleem zul je weer hebben als er alleen supermoderators actief zijn, want die groep is simpelweg te klein.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> De gein gaat er vanaf en ik vind dat jammer. [/quote]Soms lijkt het dat het modsysteem het leven van bepaalde mensen beheersd. Ophef over karmapunten, overgewaarde reacties enz. Uiteindelijk stelt karma en modpoints helemaal niets voor, dus waarom zo'n drukte? Het modsysteem kan en zal niet perfect worden. Wederzijdse aanpassing is noodzakelijk (ik bedoel: een aantal mensen vinden het niveau van de reacties op Tweakers.net rampzalig, maar misschien zouden deze mensen niet zo hoog in moeten schatten? Jullie zouden het jezelf een stuk gemakkelijker kunnen maken :)).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Jouw reactie (zoals ik hem lees) zegt genoeg, jij ziet het als status verheerlijking van een groepje karma-hoeren die op basis van hun status mensen naar eigen willekeur naar de catacomben kunnen modden. [/quote]Het gaat niet om status verheerlijking. Uit eerdere threads komt steeds maar voren dat jullie een aparte supermoderator status willen. Mijn idee is dat een aantal mensen hier het 'onprettig' vinden dat zij voor de eindscore van een reactie afhankelijk zijn van de medewerking van anderen. Als je lekker in je eentje de score kunt bepalen dan heb je geen last van anderen.

Meer invloed geven aan een bepaald groep bezoekers is een probleem ("waarom krijgen zij meer invloed dan mij?").

Tweede probleem is dus dat naar mijn mening het probleem van onterechte moderaties absoluut niet opgelost zal worden, aangezien de maatstaven van 'een aantal mensen hier' niet overeen lijkt te komen met die van de gemiddelde t.net bezoeker.

-------------<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Er zijn ook steeds meer moderatoren die maar wat raak modden. Ik vergelijk bv de 2 p4 nieuwspostingen met elkaar en bij de een is het gemiddelde rond de 0 (te streng gemod) en bij de andere is het gemiddelde 2 (met erg veel open deur). Ik denk dat er ongelijk gemodereert. [/quote]Ligt sterk aan het onderwerp van de nieuwspostings heb ik gemerkt. Als ik de modpoint drempel verhoog komen sommige threads (vooral over een specifieker onderwerp, bijv. Sun Ultrasparcs) bijna droog te staan (geen punten verdeeld) omdat daar blijkbaar geen interesse is (en de mensen die wel geïnteresseerd zijn vind de score blijkbaar oké, komt overeen met het idee over verschil in kennisniveau en maatstaven bij de verschillende bezoekers). Populaire threads over internet providers, windows e.d. worden ook met een hoge modpoint drempel nog volop gemodereerd.

Wat betreft de opmerkingen dat ik me als God zou gedragen: ik gedraag me niet anders als andere t.net bezoekers. Als Otis uit z'n dak gaat omdat-ie het niet eens is met bepaald beweringen dan wordt dat (inmiddels ;)) volgens mij ook als normaal beschouwd. Ik mag dat blijkbaar niet omdat ik een pakje van God wordt aangemeten?

Ik bevind wel in de leuke positie dat er geen regel code gaat veranderen als ik het niet eens ben met de wijzigingen :).

Ik wil best naar jullie suggesties luisteren, maar dan heb ik wel een instelling nodig die rekening houdt me alle (zoveel mogelijk) Tweakers.net bezoekers. Het is misschien niet direct jullie probleem, maar wel mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Verhoging van het reaktieniveau is niet hét doel van het reactiesysteem. Het doel is om onderscheid aan te brengen zodat je zelf kunt kiezen wel niveau je wilt lezen, met als ultieme doel dat iedereen blij is (dit gaat ongetwijfeld uitgelegd worden als zou hier uit 'commerciële motieven' voor gekozen zijn, maar feit is gewoon dat een website z'n doelgroep zoveel mogelijk tevreden moet stellen). [/quote]sorry hoor meneer taken, maar kan ik misschien nog kiezen voor een niveau waar de open deuren, flamebaits en grappen en grollen zijn uitgefilterd? Je wilt me toch niet wijsmaken dat jij zelf niet af en toe met kromme tenen zit te kijken wat er nu weer voor BULLSHIT door de filters komt? doe me dan een lol en maak aparte groepen, waardoor je kunt filteren op grappen/serieuze zaken, en laat mensen daarop modereren.

daarnaast: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Meer invloed geven aan een bepaald groep bezoekers is een probleem ("waarom krijgen zij meer invloed dan mij?").[/quote]
Hier haal je indirect je eigen karma systeem onderuit. Want waarom is karma ooit binnengehaald? inderdaad: om mensen te kunnen onderscheiden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Als ik 30.000 tevreden blaatapen op m'n site heb dan zou ik daar best blij mee zijn. Uiteindelijk zijn die blaatapen ook mensen. [/quote]maar zijn het ook tweakers? je geeft hier ook weer toe dat je idd. aan commercie de voorkeur geeft boven kwaliteit. Doet me een beetje denken aan een bedrijf dat te snel wil groeien en daardoor zichzelf en zijn 'klanten' voorbij rent. Je komt jezelf waarschijnlijk binnenkort gigantisch tegen. /. en anandtech zijn kwalitatief een stuk hoger en hebben toch veel bezoekers. Op zich is commercie niet erg, maar vergeet je achterban niet.

Paz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Nou Taken, nou weet ik het helemaal zeker; dat Einzelgangerbestaan heeft je -4 inzichtvol gemaakt :). Wat een fake-systeem is dit toch. Blijven volhouden dat het bedoeld is om functioneel te filteren op inhoud en een stukje verderop gewoon weer zeggen dat het nooit zal werken! Hallooo Tweakert, waarzijnwijnouhelemaalmeebezig? Van je hobby je beroep maken? Ga terug naar school en maak 'm af of ga ergens een tijdje werken en probeer het later als je wat ouder en wijzer bent nog 's een keer. Oh nee, dat kan natuurlijk niet want dan heb je een baas boven je en dat accepteert een jonge GoT niet. Alhoewel, misschien wil je wel een uitzondering maken als je de Official Website voor AMD mag maken voor je oudere vriend Jerry Sanders ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, zo krijgt femme natuurlijk wel gelijk als iedereen rotte vis begint te roepen. Willen we niet dat er wat toegankelijke kwaliteit ontstaat? Vooral constructief lopen schelden.

Maar het hoge woord is eruit. Femme blijkt dus af en toe langs te hoppen (5 piek, kom op :))en *is* in principe bereid naar "constructieve" suggesties te luisteren. Laten we dan dus eens beginnen met ideeen te doen die de site "beter" maakt voor alle mogelijke doelgroepen.
De randvoorwaarden zijn door Femme al gegeven. En een paar übermoderatoren zijn blijkbaar minder belangrijk dan 30.000 blaatapen. (/me vind dat logisch).

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Gebruik search en dan vindt je -tig ideeen waar niet of negatief op gereageerd wordt door Femme. Dus van mijn kant is het antwoord, NEE. De constructieve fase is al lang voorbij. Laat-ie de problemen die hij zelf heeft gecreerd ook maar zelf oplossen. Of willen sommige sekteleden hun goeroe blijven vereren en volgen, zelfs als-ie ze een clichematige groepssuicide voorhoudt? No thank you ma'm.

Verwijderd

Reactie op Floris, die zegt:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het enige dat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de manier waarop mensen hier worden aangesproken niet getuigt van het respect dat je zou verwachten. Femme werkt zich drie slagen in de rondte en probeert alles zo goed mogelijk te doen. Er zijn soms dingen die even voorrang hebben omdat die nu eenmaal op zeer korte termijn moeten worden opgelost. Het modsysteem is zoals ik al zei niet goed (genoeg), er moet voortdurend aan gesleuteld worden.[/quote]Ha die Floris, fijn dat je het opneemt voor Femme, maar:

- ik heb nooit beweerd dat Femme zich niet de pest-pleuris werkt aan T.net, daar heb ik waardering voor!
- probeer je eens te verplaatsen in mijn positie, ik probeer mijn (beperkte) bijdrage te leveren en wat is daarvoor mijn dank, dat ik wordt bestempeld (zei het niet rechtstreeks) als 1 of andere statusgeile karma-hoer.

Dat is met respect behandeld worden?

Ik ben verdorie niet 1 of ander broekie van 16 die je zonder eten naar bed toe stuurt. Ik hoef me toch zeker niet zo te laten behandelen?

En dan ga jij het ook nog eens recht zitten lullen? Sorry, hoor, maar die begreep ik ff niet. Als iemand (ongeacht wie) mij zo gaat aanspreken, dan bijt ik echt van mij af.

Ik probeer met bijzonder veel energie mee te denken, tips te geven, suggesties te doen en dan word ik ff lekker in de hoek geschopt.

Femme is druk, dat snap ik, maar als ie dan tenminste in een eerder stadium had gereageerd, dan was het nooit zo opgelopen, kijk naar zijn huidige reactie op mij (GaMeOvEr en Testcase), dat doet ie tenminste goed!

Je kunt wel begrip willen hebben, maar dan moet je op het moment dat mensen dat van je verwachten wel reageren, had ie desnoods kunnen zeggen "jongens, bedankt, maar ik ben druk, we hebben het er binnenkort nog wel over" dat was een wereld van verschil geweest. Nu reageert ie pas véél te laat.

Moet je in de "professionele" wereld eens flikken, zeg maar dag met je handel.

Ik reageer mischien wat fel naar jou toe, maar ik wil wel graag goed begrepen worden en zeker geen structuur van wij tegen jullie aanleggen.

Verwijderd

Femme:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als ik 30.000 tevreden blaatapen op m'n site heb dan zou ik daar best blij mee zijn. Uiteindelijk zijn die blaatapen ook mensen.
Die opmerking wekt trouwens de indruk dat jij vind dat Tweakers.net overbevolkt wordt door blaatapen. Ik vind dat best meevallen. Een beetje 'gezelligheid' en luchtigheid in de threads kan geen kwaad. Ik ben hier ooit mee begonnen omdat ik een site wilde bouwen die niet uitsluitend uit 100% droge stof zou bestaan.[/quote]Ik kan mij uit commercieel oogpunt voorstellen hoe meer gebruikers, hoe beter, maar ik ga toch denken dat je ook kwaliteit wilt bieden?

Wat heb je aan een site met 30.000 bezoekers, die je databases volplempen met de meest ranzige bagger? Is dat dan wat je voor ogen hebt?

Dan kun je de naam beter veranderen in http://www.computermeuk-en-nieuwtjes.nl

Zeg het me maar en ik zwijg, dan weet ik tenminste wat je wilt, wat je doel is en dan hoef ik daar niet nog eens 140 A4'tjes aan te besteden.

Ik hoef geen ubermod te worden, ik ben tevreden met wat ik nu ben! Zal mij wat boeien, ik doe het er toch maar een beetje bij voor de lol, de interesse en de toegevoegde waarde die het voor mij heeft.

Maar zolang ik er van overtuigd ben dat jij een hogere waarde toeberekend aan T.net en ik van mening ben dat er ea. verbeterd kan worden denk ik te mogen reageren.

Dan vind ik ook niet dat je mij als één of andere puberale karma-hoer annex status-geile rookie moet neerzetten.

Als (voorlopig) laatste:

Met jouw laatste reactie kan ik al veel meer als die van daarvoor (die kwam alleen maar beschuldigend over).

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Je wilt me toch niet wijsmaken dat jij zelf niet af en toe met kromme tenen zit te kijken wat er nu weer voor BULLSHIT door de filters komt? doe me dan een lol en maak aparte groepen, waardoor je kunt filteren op grappen/serieuze zaken, en laat mensen daarop modereren. [/quote]En hoe zou je dat in de praktijk willen zien? (werking van een dergelijk systeem). <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Hier haal je indirect je eigen karma systeem onderuit. Want waarom is karma ooit binnengehaald? inderdaad: om mensen te kunnen onderscheiden. [/quote]Een systeem waarbij moderators worden geselecteerd door één bepaald persoon of door de t.net admins is in feite gesloten. Als bezoeker kun je niet 'je best doen' en dan vanzelf bij deze groep komen. Het is dus niet door iedereen toegankelijk en dat is een probleem.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> maar zijn het ook tweakers? je geeft hier ook weer toe dat je idd. aan commercie de voorkeur geeft boven kwaliteit. [/quote]Is het echt nodig om zo negatief te zijn over de t.net bezoekers? Naar mijn mening wordt dit echt zwaar overdreven. Als ik de reacties lees op t.net dan vind ik het overwegend positief wat er staat. Hier en daar zitten er wat overbodige postings, trolls en flamebaits tussen, maar die worden vaak weggefilterd.

Met zo'n ontzettend negatieve benadering vrees ik dat ik weinig kan betekenen.

(Misschien is het uitzetten van de weergave van reacties in je profile een oplossing? :))<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Laten we dan dus eens beginnen met ideeen te doen die de site "beter" maakt voor alle mogelijke doelgroepen. De randvoorwaarden zijn door Femme al gegeven. En een paar übermoderatoren zijn blijkbaar minder belangrijk dan 30.000 blaatapen.[/quote]Wat men hier dus als blaatapen beschrijft, vind ik zelf geen blaatapen. Maar goed, dat had ik hierboven al uitgelegd (dat het algemene niveau van de reacties wel meevalt in mijn ogen).

Het modsysteem moet toegankelijk zijn voor alle bezoekers, maar de moderatie-invloed van een bezoeker kan afhankelijk zijn van zijn prestaties (karma, tweakotine...).

De werking van het systeem moet zo simpel mogelijk zijn. Complexiteit leidt alleen maar tot meer fouten.

In verband met het grote aantal postings is er een groot moderator leger nodig.

Dat zijn al een paar simpele dingen...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Wat heb je aan een site met 30.000 bezoekers, die je databases volplempen met de meest ranzige bagger? Is dat dan wat je voor ogen hebt? [/quote]Dat bedoel ik met negativiteit. Ik moet trouwens zeggen dat ik weinig gemotiveerd kan raken wanneer er zo over de reacties wordt gesproken. Wat is dan de oplossing? Als ik dit hoor is bijna alles bagger, dus standaard op -1 posten?

Als er met zoveel negativiteit wordt gesproken heb ik geen enkel gevoel dat het ook maar enigzins mogelijk is om tot een goede oplossing te komen (dwz rekening houden met de wensen van een grote groep mensen).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Dan vind ik ook niet dat je mij als één of andere puberale karma-hoer annex status-geile rookie moet neerzetten. [/quote]Ik had hierboven in die vorige posting al ergens uitgelegd dat ik heb helemaal niet over status whoring had.

Verwijderd

Okay, na wat denkwerk (sorry, maar daar maak ik me ook wel eens aan schuldig ;)) heb ik het voorstel om het gedeelte wellis-nietis en jij-dit en jij-dat maar te laten voor wat het is.

Een aantal mensen hebben (soms nogal fel) gereageerd, Femme doet zijn tegenreacties en ik heb aangegeven hoe dat op mij is overgekomen en daar heb ik op gereageerd.

Ik wou dat maar laten rusten, daar schieten we niets meer mee op.

Als jullie van mening zijn dat ik een zinvolle bijdrage kan leveren aan een stuk doorontwikkelen van T.net, dan hoor ik dat wel.

Ik heb in alle threads die van toepassing waren mijn bijdrage geleverd, gezegd wat ik dacht wat nuttig was, dus kijk maar of jullie er iets mee kunnen en/of willen.

Ik ga gewoon door op de huidige voet, ik modereer als ik kan/wil en denk iets te moeten beoordelen en reageer op T.net of GoT als ik denk dat te moeten doen.

Ik heb geen zin meer in die ellenlange discussies, beschuldigingen over en weer en een partij gel*l in de ruimte.

Vind ik zonde van mijn tijd en (voorlopig) lost dat helemaal niets op.

Ik blijf het wel actief volgen en zie het allemaal wel.

/me steekt de vredespijp vast aan...

/edit<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Dan vind ik ook niet dat je mij als één of andere puberale karma-hoer annex status-geile rookie moet neerzetten.

Ik had hierboven in die vorige posting al ergens uitgelegd dat ik heb helemaal niet over status whoring had.[/quote]OK, maar je gaf mij toch wel de indruk dat je dat bedoelde, vandaar mijn reactie.

Verwijderd

Even heel iets anders:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mijn observatie: de moderator-clan (niet negatief bedoeld) is erg goed in het beoordelen van overbodige postings, maar eerder is al gebleken dat het maken van onderscheid in informatieve (inzichtvol, + etc) postings wat moeilijker is. Dat heeft blijkbaar te maken met het hoge kennisniveau van de moderator-clan, waardoor zij blijkbaar geen waardering willen geven voor reacties waarin dingen geschreven worden waarvan zij zelf al op de hoogte waren.[/quote]Vandaar dat Ulio de discussie over de moderator-clan die tegen hem is weer wil opstarten.
Hij hoort het van iemand die hij ziet als de alwetende tweaker (zie je wel, Femme zegt het ook al!).

Femme, die woorden moet je voortan fluisteren, anders komt er oud zeer boven :D

/me gaat slapie doen...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 01:18 schreef TgF het volgende:
Even heel iets anders:Vandaar dat Ulio de discussie over de moderator-clan die tegen hem is weer wil opstarten.
Hij hoort het van iemand die hij ziet als de alwetende tweaker (zie je wel, Femme zegt het ook al!).

Femme, die woorden moet je voortan fluisteren, anders komt er oud zeer boven :D

TgF gaat slapie doen...[/quote]Dit vind ik echt laag en waardeloos.. niet omdat je het vermeld, maar dat je ook nog es erbij durft te zetten dat dat gefluisterd moet worden.

Ik krijg opeens de neiging om bepaalde quotes uit het verleden erbij te gaan halen inderdaad, maar nee doe ik niet, geen oude koeien uit de sloot halen.

Er is al genoeg geschreven, duidelijke zaak.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik wou dat maar laten rusten, daar schieten we niets meer mee op. [/quote]Lijkt me trouwens beter om met jullie suggesties in een nieuwe thread te beginnen. Deze is beetje een valse start.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
De 'moderators-clan' is IMHO zeker niet representatief voor de gemiddelde T.net bezoeker. Het gaat hier om een klein groepje met meer dan gemiddelde betrokkenheid bij de site. Daardoor kunnen de gemoederen nogal eens hoog oplopen, vooral als het idee ontstaat dat er niet geluisterd wordt. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mijn observatie: de moderator-clan (niet negatief bedoeld) is erg goed in het beoordelen van overbodige postings, maar eerder is al gebleken dat het maken van onderscheid in informatieve (inzichtvol, + etc) postings wat moeilijker is. Dat heeft blijkbaar te maken met het hoge kennisniveau van de moderator-clan, waardoor zij blijkbaar geen waardering willen geven voor reacties waarin dingen geschreven worden waarvan zij zelf al op de hoogte waren.
Probleem: nauwelijks onderscheid in + postings.

Als het publiek volledig zijn gang gaat (lage modpoint drempel) dan wordt er juist enorm overgemodereerd.

Probleem: nauwelijks onderscheid in + postings door veel overgewaardeerde postings[/quote]Dat is te kort door de bocht en IMHO niet echt waar hier irritatie en ergernis over wordt gespuid. Wat ergerlijk en irritant is, en waar het systeem faalt is dat er gemod wordt op mening en niet op inhoud. Voorbeeld: een willekeurige nieuws posting over Intel. Als je daar iets zinnigs zegt dat positief is over Intel wordt je geheid omlaag gemod omdat men denkt dat je pro-Intel bent wat 'not-done' is. Een flamer of troller gaat als een speer omhoog met +1 grappig of +1 inzichtvol (een :) is vaak al voldoende). Meer serieuze bezoekers proberen e.e.a. recht te trekken en het eindresultaat is een random gemodde thread waar je alles of niets van kunt lezen.

Wat kan daar aan gedaan worden? In de lijn van wat Femme zegt kan het huidige systeem worden vereenvoudigd & beter worden (dat is engineering!!):

1) Verlaag de drempel om te modereren en stimuleer alle bezoekers dat ook te doen. Hoe meer moderaties, hoe minder kans er is op verstieren van het systeem. Je zou alleen types met negatief karma er van moeten weerhouden om te kunnen modden.

2) Maak de mod-curve plat als functie van het aantal moderaties. Gewicht van moderaties zou alleen af moeten nemen als functie van tijd (t.o.v. tijd posten reactie!). Waarom is de 6e moderatie nu minder belangrijk als de 2e? Er wordt toch al gemiddeld? Dit stimuleert het doen van meer moderaties en vermindert frustratie door slecht gemodde threads. Er is immers nog 'reparatie' mogelijk door bijv. op dit forum een oproep te doen.

3) Hou het modbotje er in. Dat gaat alleen maar beter werken naarmate het aantal moderaties groter is.

Met deze aanpassingen heeft de massa het voor het zeggen en krijgen vervelende types minder kans. Blijft het probleem van modden op mening i.p.v. inhoud. De enige manier om daar wat aan te doen (maar dat wil Femme denk ik niet) is naast de moderatie van elke reactie een poll 'eens'/'oneens' aan elke reactie te hangen. Zo is duidelijker dat modderen wat anders is plus dat je heerlijk kunt ventileren dat je het absoluut oneens bent met wat gezegd wordt.

Verwijderd

Ikzelf vind dat er soms wel wat al te op-zn-Otis wordt gereageerd op de moderatie van een enkele posting of thread.

Femme:
Ik blijf echter wel van mening dat het DOEL van het moderatie systeem nu niet wordt gehaald. Het is heel simpel hoor: je wilt iets bereiken op je site en stelt dat als doel. Je implementeert een oplossing die dat doel moet bereiken en daarmee bereik je dus wat je wilde. Dat is gewoon toetsbaar. DOE DAT DAN! Ik krijg echter het gevoel dat dat niet gebeurt om de volgende redenen:

1) het doel is niet goed gedefinieerd: wat wil je precies?
2) de oplossing die is geimplementeerd is er een waar veel aan getweaked is maar niet onder het mom van het doel wat bereikt moet worden maar omdat er klachten waren. Die klachten waren wellicht helemaal niet terecht, om de doodeenvoudige reden dat de mensen die de klachten spuugden NIET op de hoogte waren van het doel waar het allemaal voor dient!

Het oude system hoeft echt niet meer terug. Wat het nieuwe system wel zou moeten hebben is minder moderators, minder modpoints (VEEL minder!), automatisch gemodereerde postings, limieten aan startvalue. Dit omdat dan alleen DIE postings worden gemodereerd die werkelijk er toe doen, want je hebt maar een beperkt aantal modpoints. Omdat er limieten zijn op de startvalue kun je er ZEKER van zijn dat bij +3 browsing je alleen maar gemodereerde postings ziet en wel postings waar spaarzame modpoints aan zijn toegekend, IMHO wat je wilt. Maar dat 'wat' is natuurlijk alleen bij JOU bekend.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ok, ik wilde ook nog iets zeggen voordat het weer te laat is (ofzo ;) )

Allereerst dan maar dat ik in mijn vorige post niemand persoonlijk heb willen aanspreken, ik heb gewoon geconstateerd dat bijna iedereen een zodanig taaqlgebruik ventileerde dat het lezen van deze thread door elk ander persoon bijna meteen opgevat kon worden als een soort "scheld op het huidige systeem en de mensen die hier voor hebben gezorgd".

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat jullie er helemaal sch*tziek van worden dat er een aantal mensen zijn die in nieuws-trhreads posts leveren van een dergelijk lage kwaliteit dat de gehele site er nadelig door beinvloed wordt. (Ik heb dat zelf ook, ik wordt af en toe ook helemaal gestoord van mensen die het "beter weten" ;) of mensen die enorme open deuren gebruiken, etc.)

Aan deze personen is in ieder geval al iets te doen, dat kan het reactieniveau in deze threads al flink verbeteren. Daarnaast is het zo dat het huidige systeem niet helemaal werkt zoals de bedoeling was, dat kan gebeuren, is ook wel logisch, want het is nooit in een keer goed.

Welnu wat kunnen we daar aan doen?
Jullie geven aan graag met gegronde voorstellen te komen over aanpassingen waardoor het kan verbeteren, die willen wij (als site) natuurlijk graag zien. Op het moment dat we een document krijgen met hierin een aantal punten (en hierbij het hoe en waarom) kunnen wij hier eens goed naar kijken en hieruit onze conclusies trekken, ik weet niet in hoeverre Femme (en de anderen) het eens kunnen worden met mij over het volgende, maar misschien is het een goed voorstel, misschien ook helemaal niet.

Op het moment dat wij dus zo'n document van jullie zouden krijgen is het zaak dat we hier eens goed naar kijken. Duidelijk is dat het een en ander vereenvoudigd moet worden en dat er _iets_ moet veranderen, probleem is dat iedereen "het" weet, maar dat al deze snode plannen niet te combineren zijn. Daarom is mijn verzoek aan jullie om een document te maken met hierin een aantal voorstellen. Wij zullen dit document dan doorlezen, dingen er uit halen, dingetjes nog hier een daar wijzigen en dan... ja dan, dan wordt het moeilijk. Ik denk persoonlijk dat op het moment dat we deze punten allemaal hebben uitgezocht, we dit weer terug moeten koppelen naar een groepje "vertegenwoordigers". Dan kunnen we in overleg nog eens kijken of het zo beter wordt en of er eventueel nog wat dingen veranderd moeten worden. Pas daarna wort het (IMPO) tijd om deze wijzigingen dan ook daadwerkelijk door te voeren.

Graag een reactie, met vriendelijke ~\o Floris

Bericht hierboven

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Otis Ik denk dat Femme duidelijk genoeg is geweest over het doel en de redenen om het huidige modsysteem te implementeren op deze manier.
Grappig dat we om dezelfde redenen op tegengestelde oplossingen komen!

Otis zegt: minder moderaties, arjenk zegt: meer moderaties. Ik denk niet dat minder modpoints de oplossing zijn. Waar het om gaat is dat de moderaties weergeven wat de 'gemiddelde' T.net bezoeker vindt. Zeker als er zo op mening gemod wordt kan je beter meer als minder moderaties hebben. Ik vraag me af of iedereen zoveel waarde hecht aan z'n modpoints als jij...

Limiet op de startvalue is ok, maar daar wordt weinig mis- & gebruik van gemaakt.

Floris Wat had je dan aan die 'vervelende' personen willen doen zodat het reactieniveau verbetert??

En een beetje flauw om iedereen hier een veer in de reet te steken en dan met een vriendelijk duwtje en een schouderklopje het bos in te sturen.

What is a committee? A group of the unwilling, picked from the unfit, to do the unnecessary.
-- Richard Harkness

• Crazyhorse
  • Laatst online: 15-09 16:17
Wat Femme in een reaktie aangaf als mogelijkheid om de reakties te kunnen uitschakelen in je profile vind ik wel een goed idee.

Je geeft tenslotte de bezoeker de mogelijkheid om te kiezen. Ik heb bijv. echt geen zin om 80 rekties te gaan lezen waar naar mijn mening weinig interessants in is te lezen.

Het voordeel is ook weer dat een pagina een kortere laadtijd heeft dan met reakties.

Persoonlijk zou ik deze verandering zeer waarderen.

En voor de rest het is jammer genoeg niet mogelijk om alle bezoekers gelukkig te houden. Oftewel leer ermee te leven.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het voordeel is ook weer dat een pagina een kortere laadtijd heeft dan met reakties.

Persoonlijk zou ik deze verandering zeer waarderen.[/quote]Deze optie bestaat al. Ff naar je preferences en niveau op 5 (geen reacties) zetten

Verwijderd

Ulio roept:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dit vind ik echt laag en waardeloos.. niet omdat je het vermeld, maar dat je ook nog es erbij durft te zetten dat dat gefluisterd moet worden.
Ik krijg opeens de neiging om bepaalde quotes uit het verleden erbij te gaan halen inderdaad, maar nee doe ik niet, geen oude koeien uit de sloot halen.

Er is al genoeg geschreven, duidelijke zaak.[/quote]Okay, leg mij dan eens uit wat ik met dit ICQ bericht van jou aan mij moet denken.

Ulio stuurt via de pager:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zie je wel,zelfs femme vindt jullie arrogant en een moderator clan, ubermoderators.. vooral die irrelevant. Hij is echt fanatiek, ziet het liefst bij zijn status Opperhoofd staan.
Niet als flamebait bedoeld, maar dit geeft wel aan, dat ik ergens toch wel gelijk had.
En jij mij maar proberen uit te leggen... :-)[/quote]JIJ blijft iedere keer maar zeiken over de moderator-clan, vandaar dat ik tegen Femme heb gezegd dat ie dat woord maar niet moet gebruiken.

Laag? En jouw reactie dan?

Femme mag ons dan arrogant vinden, maar dat geldt voor we meer mensen hier.

Ik zal het nog één keer zeggen:

ER IS GEEN MODERATOR-CLAN!!!!!!!!!!

Do I need to say more? Guess not!

Doei.

Verwijderd

Floris: bedankt! Hier kunnen we wat mee doen denk ik, lijkt me een goede start, keb al gezien dat er een draadje geopend is voor dit doel.

:D

• Crazyhorse
  • Laatst online: 15-09 16:17
Dat kan dus al. hmm nooit gezien.

Maar iig bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

/cut wegens achterhaalde reactie

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What ever TgF, ik neem alles terug ok ?
Mijne oprechte excusses en ik hoop dat iedereen nu rustig kan blijven.
<font color="white">
<marquee behavior="alternate" bgcolor="#333399" width="80%">Just Peace *D !, No War ! :r</marquee></font color>

Laters...
Pagina: 1