Koelerbeveiliging Abit KT7A

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:47
In het bios van mijn KT7A is een optie om de hele boel uit te schakelen als de processorkoeler het mocht begeven.
Werkt dit op temperatuur, of wordt de koelersnelheid gemonitord?
Wie heeft wel eens plezier gehad aan deze beveiliging?
Ik maak me wel eens zorgen over die koeler, want mijn pc staat vrijwel altijd aan, en een koeler gaat niet eeuwig mee.

Verwijderd

Ik heb die beveiliging toch maar uitgezet, ik heb een Alpha met Enermax en het mobo ziet de cooler af en toe niet, of denkt dat hij aan 75.000 ( ! ) RPM gaat. De meeste koeler hebben een molex stekker van 3 draadjes => grnd/12v en dan nog eentje die de snelheid doorgeeft. Dus hij kijkt op basis van wat de cooler het mobo doorgeeft.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:47
Op zondag 12 mei 2002 22:32 schreef Olivis het volgende:
Ik heb die beveiliging toch maar uitgezet, ik heb een Alpha met Enermax en het mobo ziet de cooler af en toe niet, of denkt dat hij aan 75.000 ( ! ) RPM gaat. De meeste koeler hebben een molex stekker van 3 draadjes => grnd/12v en dan nog eentje die de snelheid doorgeeft. Dus hij kijkt op basis van wat de cooler het mobo doorgeeft.
Wordt de hele boel uitgeschakeld als de koeler kapot gaat?

Verwijderd

Daar zit het em nu juist. Toen de beveiliging nog aanstond en ik de pc inschakelde kreeg ik op het post-scherm een error: No CPU fan found. Press Y/N to continue. Ik was dat nog maar aan het lezen of de computer rebootte al. En dat altijd opnieuw. De beveiliging van een MSI K7T266 Pro2 trekt dus op ni veel. Normaal was mijn Xp al lang toost. De fan draaide dus wél gelijk normaal dus er is niks aan de hand.

Ik denk dat ik hierover een topic ga starten want ik heb nog een paar vraagsjes

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als de cooler beneden een aantal RPM komt en dus zal de temp van de cpu op lopen en als de temp dan boven de ingestelde waarde komt zet hij de pc uit.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:40 schreef geforce5_guy het volgende:
als de cooler beneden een aantal RPM komt en dus zal de temp van de cpu op lopen en als de temp dan boven de ingestelde waarde komt zet hij de pc uit.
Das waar maar mijn temps zijn 40/50 en ik heb als cpukoeler een enermax @ 1700 RPM. dat zegt dus lang niet alles. Wel moest ik een nieuw bios downloaden want het oude vond dat te weinig om zonder error te kunnen posten

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op zondag 12 mei 2002 22:38 schreef Olivis het volgende:
Daar zit het em nu juist. Toen de beveiliging nog aanstond en ik de pc inschakelde kreeg ik op het post-scherm een error: No CPU fan found. Press Y/N to continue. Ik was dat nog maar aan het lezen of de computer rebootte al. En dat altijd opnieuw. De beveiliging van een MSI K7T266 Pro2 trekt dus op ni veel. Normaal was mijn Xp al lang toost. De fan draaide dus wél gelijk normaal dus er is niks aan de hand.

Ik denk dat ik hierover een topic ga starten want ik heb nog een paar vraagsjes
Zolang de heatsink nog op de cpu zit kan je XP best wel ff zonder fan en zal de boel tijdig uit gaan..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1