Toon posts:

computer loopt na een tijdje vast?! HELP!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vervelend probleem; op het moment dat ik m'n pc opstart lijkt alles perfect te werken, maar zodra ik ICQ opstart is het binnen een half uur over, m'n pc gaat dan stotteren (de muis zie je van de ene plek naar de andere gaan als een spook en hij doet er lang over om iets te openen etc), vandaag merkte ik ook dat het probleem zich voordoet bij need for speed5, maar ook pas na een half uur. Ik kan me niet voorstellen dat dit met een overbelastte processor temaken heeft, anders zou hij toch niet mogen crashen als alleen icq aanstaat? In m'n bios zegt hij overigens 55 graden voor m'n cpu. Mijn systeem: Athlon T-bird 800, Asus A7V mobo geflashed naar 1004a, apacer 128mb PC-133, maxtor ata66 hd, geforce2 met detonator 6.27 en ik draai windows ME. PLEASE HELP!!!

Verwijderd

Installeer tcp/ip of je modempie eens opnieuw, het lijkt me een netwerkprobleempie.
Gebruik je ook een firewall? Misschien instelling...
Of is je HD ook aan het rammelen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n netwerkkaart en modem opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ik heb na m'n format c: voor de gein geen firewall geïnstalleerd, maar het probleem was er nogsteeds. M'n harddisk is nieuw, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat dat het is, maar je weet het nooit natuurlijk. Nog andere ideeën misschien?

Verwijderd

kijk eens of je pci latency timer te hoog staat als dat zo is wil je comp wel eens vast gaan slaan ik had hetzelfde probleem
vooral netwerk kaarten kunnen dit niet aan

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 20:50
Sinds wanneer doet dit probleem zich voor? Is het sinds je nieuwe HD of opeens, zomaar uit het niets? Of heb je soms sinds kort ICQ? Als je daar namelijk het antwoord op weet, weet je ook al gauw vaak de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik dat nog wist, dan was het inderdaad een stuk makkerlijker. Maar ik weet echt niet meer sinds wanneer dat probleem zich voordoet. De latency-timer staat in m'n bios gewoon op 32 (standaard). Het netwerkkaartje is een Compaq NC3120 met intel chip, je zou zeggen dat die wel goed zijn, toch?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36
Vraag ik me toch nog ff af je nick hier iets mee te maken heeft... nah.. ;).

Verwijderd

Topicstarter
nee, die nick heb ik mezelf een keertje aangemeten toen ik in een grijs verleden met een zwaar illegaal opgevoerde brommer (is 130 zwaar opgevoerd? ;-)) onderuit ging, de brommer was niet meer echt 100% (zeg maar gerust toto...), met mij was gelukkig behalve een paar schaafwonden, doorgesleten schoenen en jeans en een beschadigd ego niets aan de hand.
Pagina: 1