Linux Redhat 7.3 @ 486

Pagina: 1
Acties:

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
Ik heb zojuist Linux redhat 7.3 gedownload (alle 3 de cd's)
Ik wil het eerst gaan testen op m'n 486 om te kijken of het een beetje op kan tegen windows XP.

van de site van redhat.com:

Workstation
A workstation installation, choosing to install GNOME or KDE, requires at least 1.5 GB of free space. Choosing both GNOME and KDE requires at least 1.8 GB of free disk space.

Probleem is dat het beestje een harddisk van 650mb heeft.

Zou het willen draaien op de 486 en is hij niet al te traag ?

(edit: ffe de italics er in gebouwd :-) )

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:19 schreef superjoost het volgende:
Ik heb zojuist Linux redhat 7.3 gedownload (alle 3 de cd's)
Ik wil het eerst gaan testen op m'n 486 om te kijken of het een beetje op kan tegen windows XP.

van de site van redhat.com:

Workstation
A workstation installation, choosing to install GNOME or KDE, requires at least 1.5 GB of free space. Choosing both GNOME and KDE requires at least 1.8 GB of free disk space.

Probleem is dat het beestje een harddisk van 650mb heeft.

Zou het willen draaien op de 486 en is hij niet al te traag ?

(edit: ffe de italics er in gebouwd :-) )
Ik heb KDE werkend gehad op een P133, was redelijk tot goed mee te werken. Die 650 MB is inderdaad te weinig.

Er is trouwens ook een linux port van Digger ;)

Verwijderd

Digger RULES man!
Verder heb ik precies hetzelfde probleem. Nou ja probleem. Het is een 100 MHz 486 van AMD, alleen nog ff een andere HD erin stoppen...

Verwijderd

kde gaat niet werken...maar b.v. twm of fvwm2 wel...
en als je geen gnome en geen kde installeerd en voor de rest ook een beetje spaarzaam bent past 't best.

maar een ander punt:
Linux op een 486 wint 't sowiezo van winXP op een 486 (8>
maar Linux op een 486 en winXP op een snelle proc...dan wint de snelle proc. het.... :P

wel is over dual boot naged8?

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
Sorry guys. Ik zit 'n beetje te slapen.

Ik wil het ffe gaan testen (linux) op een ouwe bak om te kijken of het het overstappen waard is. Ik heb wel eens een dualboot gehad, ongeveer 1 jaartje terug met windows 98 & Suse Linux 7.0.
Ik vond het toen nog niet zo geweldig.

Maar met de komst van redhat 7.3 werd ik toch weer erg nieuwsgierig..

Verwijderd

Met een minimale installatie kun je het wel redelijk redden met die 650mB... installeer geen Gnome of KDE... dat gaat niet of heel slecht werken. Een window manager als Fvwm, Blackbox, Amiwm ed. zou het wel moeten doen...

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

Hint: IceWM. De gaafste windowmanager ever, en toch ligt :-)

Tja

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:55 schreef MadEgg het volgende:
Hint: IceWM. De gaafste windowmanager ever, en toch ligt :-)
mmm... daar heeft iedereen zo zijn eigen mening over denk ik. Persoonlijk vind ik icewm echt een window manager van niks, ik vind blackbox en amiwm (amiga O+ ) heel lekker werken...

Verwijderd

Hoeveel geheugen zit erin? Ik zou zeggen dat 16 MB toch wel het minimun is ivm de kernel. Daar komt dan nog een eventuele windowmanager bij. Ik zou het niet zo doen, want je kan zo een OS niet vergelijken. Installeer het op een normale PC. Dan kan je KDE of Gnome draaien, en kun je pas echt zien wat Linux kan. Het is leuk om te klooien, maar als uitprobeersel of het leuk/handig is, is Linux op een 486 gewoon niet geschikt. Ik zou min. een P200 met 32-64 MB geheugen nemen.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 23:01 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Dan kan je KDE of Gnome draaien, en kun je pas echt zien wat Linux kan.
...als je echt wilt zien waartoe linux in staat is moet je niet met KDE of Gnome gaan spelen, dan moet je de console in... daar zit namelijk de kracht van linux... en die kracht kun je ook ervaren op een 486... daar heb je niet perse een snelle machine voor nodig...

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09
Op zondag 12 mei 2002 23:04 schreef areana het volgende:

[..]

...als je echt wilt zien waartoe linux in staat is moet je niet met KDE of Gnome gaan spelen, dan moet je de console in... daar zit namelijk de kracht van linux... en die kracht kun je ook ervaren op een 486... daar heb je niet perse een snelle machine voor nodig...
Helemaal mee eens.... Maar een snelle proc is dan wel makkelijk. Het straalt namelijk niet echt heel veel kracht uit als het compileren van een nieuwe kernel een complete nacht gaat duren :9

Maar in de console zit idd wel de echte kracht, je kunt er sommige dingen zoveel keer sneller doen dan je ooit grafisch kan doen.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Tekst based is wel te doen, grafisch kun je beter niet doen. op mijn cyrix 166 mhz pc is dat amper vooruit te branden. (niet dat die cyrix en die video zo snel zijn >:) voor X heb je toch ook minimaal 16 MB geheugen nodig. Mijn cyrix heeft b.t.w. 32 MB. Maar ach, het is voor een server en die heeft geen X nodig.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op maandag 13 mei 2002 11:16 schreef hammerhead het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.... Maar een snelle proc is dan wel makkelijk. Het straalt namelijk niet echt heel veel kracht uit als het compileren van een nieuwe kernel een complete nacht gaat duren :9

...
Zo lang duurt het nog niet eens op mijn 386 40 Mhz met 8 MB geheugen >:)
Pagina: 1