[rh 7.2]Boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Door een stomme fout in de instelling boot rh 7.2 niet meer. eth0 wacht op dhcp offer, maar door een foute instellen krijgt hij deze niet. Nu kan ik niet meer in het systeem komen. Hoe kan ik dit oplossen???

if broken it is, fix it you should

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Even achter mijn oren krabbende... Ik kan mezelf herinneren dat ik dit ook gehad heb... Weet het niet zeker meer, probeer eens CTRL+C of CTRL+Z. Ik kan mij herinneren dat dit werkte. En anders kun je ook in interactive mode gaan, kun je dhcpd over slaan.

Verwijderd

Type op de lilo prompt het volgende:

boot: linux single

en je kunt in single user mode opbooten en dingen fixen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik denk dat de topicstarter remote zit, watn als je Eth0 geen dhcp offer krijgt, dan duurdt het ongeveer 1 minuut, en dan loopt de boot gewoon door.

tenzij er voor de authenticatie gebruik wordt gemaakt van een andere LDAP/NIS server.

Als je inderdaad bij het systeem kan, dan kan je werken zoals de reactie van R3b00T

Zit je inderdaad remote, dan zal je er heen moeten, of het door iemand anders laten doen.

Suc6

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
met CTRL+C of CTRL+Z moet het in eerste instantie wel te doen zijn. Probeer anders in lilo de opstartoptie en daar achter een 1 of single te zetten. op deze manier:

> Linux
Windows

Linux single_

_=de cursor

suc6

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 21:07

iambig

* z.o.z *

Voordat het netwerk geinitialiseerd wordt krijg je normaal gesproken de melding "press i for interactive...."
als je dan op i drukt krijg je even later de melding "entering interactive mode" ofzo.
dan wordt er voor elk stuurproggie gevraagd of RH dat wel of niet moet starten...
kies dan voor je netwerk no en de rest yes...

should solve your bootproblems... 8-)

NEE: dit is geen signature...

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Op maandag 13 mei 2002 08:35 schreef CyberJ het volgende:
Ik denk dat de topicstarter remote zit, watn als je Eth0 geen dhcp offer krijgt, dan duurdt het ongeveer 1 minuut, en dan loopt de boot gewoon door.
Idd, dat was eerst ook het geval, maar door een modificatie (HW ardes veranderen) niet meer
tenzij er voor de authenticatie gebruik wordt gemaakt van een andere LDAP/NIS server.

Als je inderdaad bij het systeem kan, dan kan je werken zoals de reactie van R3b00T

Zit je inderdaad remote, dan zal je er heen moeten, of het door iemand anders laten doen.

Suc6
En ik kan idd bij het systeem....

Maar heb het (of een) probleem al gevonden, Bad sectors :r

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1