Wat is verstandiger ? Mem of Core overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Ik heb een GeForce 3 Ti200. Ik krijg 'm stabiel op 230/510.
Als ik me core nu ook maar iets verder OC dan krijg ik vastlopers, raar beeld enz. De bekende problemen.
Als ik nu mijn geheugen een megahertzje of 20 terugklok krijg ik me core wel hoger.

Wat is nu beter voor snelheid ? Je core zo ver mogelijk of je mem zo ver mogelijk ?

JA, ik heb de faq gelezen en JA ik heb ook al het een en ander zelf geprobeerd (uiteraard) maar ik vraag me af of iemand me FEITELIJK (en dus technisch, niet uit ervaring) kan vertellen wat de snelheid van je videokaart nu het meeste beinvloed.

Ervaringen zijn natuurlijk ook welkom, maar als ik me alleen daarop had gericht zat het slotje natuurlijk binnen de minuut op dit draadje (als dat nu al niet het geval is... :))

Verwijderd

Beperkende factor is memory-bandwith: deze opvoeren (memory-clock) dus resulteert het meest in gewenst resultaat, eigenlijk uitsluitend.

Maar aangezien die Ti200 ondergeklokt is, zal deze het makkelijkste overklokken.

Proberen?

Verwijderd

Uit de FAQ :
"Bij de GeForce 3 en GeForce 4 is de geheugenbandbreedte eindelijk in overeenstemming met wat de core kan hebben"

En ik vraag me af waarom je een topic opent als je weet dat er een slot opkomt :)

Dit topic is gesloten.