Projector: lichtopbrengst en grootte beeld

Pagina: 1
Acties:

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 10:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
De bestaande topics over projectoren gaven niet echt antwoord op m'n vraag, vandaar een nieuw topic.

Ik zoek een projector voor een kamer van 7x16 meter (korte zijde is projectiezijde) die half duister gemaakt kan worden. Aan hoeveel lumen moet ik dan ongeveer denken? Hoeveel lumen is nodig om hem in een niet duister gemaakte kamer ook goed te kunnen gebruiken? Kan de projector helemaal achteraan gezet worden (dus op 16 meter afstand van de projectiewand) of moet dat halverwege?

Dan nog iets anders: Is de grootte van het beeld dat geprojecteerd kan worden een beetje standaard bij de verschillende beamers? Het beeld dat geprojecteerd wordt moet minimaal 3 meter breed zijn, dat moet toch wel lukken met de gemiddelde beamer?

En als we dan toch bezig zijn: Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde projector die voldoet aan deze eisen? De beamer moet een 1024x768 (XGA) resolutie ondersteunen en daarbij de standaard ingangen hebben als composiet, S-video en SUB-D 15 (monitor).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

philips heeft hele goede die kun je met daglicht nog gebruiken. en kunnen en opervlak van iets van 8 bij 3 doen of zo.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43

-Sander-

///M Powerrrrrr

sony doet het ook zeer goed !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic=412364/1/100]

mooi topic over beamers! :). Gebruik de search eens ;). Staat echt superveel info al in hapklare brokken! [search=lumen]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

plus piano

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je wilt je projector niet 16m van je scherm afzetten.. dan krijg je een enorm beeld van meters groot. Dan zie je alleen nog maar pixels als het al op je scherm past. Bovendien heb je dan zo ontzettend veel licht nodig. Het probleem wat je dan weer krijgt met beamers die heel erg veel licht produceren (1000+ lumens) is dat je ontzetend veel rest licht krijgt. Dan wordt de hele ruimte dus mee verlicht. En moet je alles gaat zwart schilderen.

Waar wil je de projector voor gebruiken.. en wat heb je uit te geven ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Voor de betere projectoren zijn aparte lenzen te koop, met een andere brandpunt-afstand. Helaas zijn die lenzen net zo duur als een projector...

Specs? Zie ondertitel...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een echt goede heeft een zoomlens.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 10:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Je wilt je projector niet 16m van je scherm afzetten..
Eigenlijk wilde ik dat juist wél.
Waar wil je de projector voor gebruiken..
Presentaties vanaf een laptop en videobeelden vanaf een videorecorder/DVD-speler.
en wat heb je uit te geven ?
Het moet vooral een goede projector zijn die aan de eisen voldoet. Laten we het maximum op 9000 euro (incl. BTW) zetten, maar het moet niet onnodig duur worden natuurlijk :).

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29
http://www.gotocol.com/iiylcdproj.html

Heb een LPX-100 thuisstaan op het moment.
(helaas niet voor lang :()

1000+ Ansilumen, maximale beeldhoogte 3,8 meter, 1600x1200, 2,5 Kilogram in kleine behuizing.
*yum*

Rond de 4000 Euro als ik me niet vergis...

Verwijderd

http://www.projectorcentral.com/projector_search.cfm

OP deze site kun je alle projectors zien!

Zelf heb ik een davis dl450 , en heb een beeld van 2.5op 1.8meter (4/3)

De zoom staat voluit en de beamer staan +/-4.5meter van het scherm

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Mijn Eiki hangt 5 meter van het scherm af, en projecteert tussen de 1,8 en 3 meter (motorzoom).

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Overigens is TE ver af niet slim, omdat dan de projectie hoek te klein is, zodat er constant mensen door het beeld lopen.

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Is een retro-scherm niks voor jou?

Dus van achteren projecteren op een semitransparant scherm?

Specs? Zie ondertitel...

Pagina: 1