Toon posts:

PC op slot !?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om mijn geliefde PC eens even te beveiligen. Tegen mensen bv die mijn hardware te aantrekkelijk vinden op een LAN ofzo.

Ik ben zowieso van plan om bij Conrad in Boekelo slotjes te kopen die je achter in je PC kan doen, deze bedoel ik :
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/974/M1/974714M1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/974/MX/974714M2.JPG

Productinformatie

Beveilig uw computer tegen ongeoorloofd openen van de behuizing.
Omvang levering: 1 speciale sleutel, 1 speciale schroef.

Ok.. nu heb ik dus mijn deurtjes beveiligd.

Maar nu dus het volgende waarom ik dit topic open : Hoe zit het met mensen die dus mijn startknop beginnen in te drukken en de PC willen opstarten ?
Daar zijn natuurlijk bios passworden voor, maar ook die zijn tegenwoordig niet meer veilig.. dus, ik en m`n makker dachten aan een sleutelschakelaar.

Het eerste idee : stand 1 : sleutel zit erin, je kan de PC opstarten door op de startknop te drukken
stand 2 : sleutel is eruit, als je op de startknop drukt, doet de PC nix.

Wij hadden deze schakelaar ook bij conrad daarvoor gevonden :
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/751/M1/751251M1.JPG

Productinformatie

Voor laagspanning · Sleutel in één of beide standen uitneembaar · Schakelcontact 1 x OM of 2 x OM.
Technische spec.: Inbouw-Æ 16 mm · Front-Æ 22 mm · Inbouwdiepte incl. aansluitcontacten 30 mm · Schakelvermogen 30 V/3 A · Installatiemateriaal messing verzilverd · Overgangsweer-stand 20 mW max. (in nieuwe tostand) · Gebruikstemperatuur -20°C tot +65°C · Incl. 2 sleutels.
Sleutelschakelaar 1 x OM, schakelhoek 90°. Sleutel is slechts in één stand uitneembaar.

Mijn eerste vraag : Is het mogelijk dit principe met deze schakelaar te realiseren

Toen kwamen wij ook op het ID : het zou erg gaaf zijn als je dat slotje nog verder kon draaien en dan de PC zou kunnen opstarten, net zoals bv een auto dus *D
Ik bedoel dan deze standen :
Stand 1 : Slot staat op "neutraal" en pc kan opgestart worden door de startknop in te drukken
Stand 2 : Sleutel is uit het slot, PC start niet op
Stand 3 : Draai je de sleutel in deze stand, dan start de PC op.

Op het eerste gezicht zie je dat het wel kan met die schakelaar. Maar hoe zit het met : als de sleutel in stand 3 staat, kan je hem weer op neutraal (stand 1) zetten zonder de PC uit te zetten ?

Mijn 2de vraag dus : Is het mogelijk om met deze schakelaar ook de pc op te starten zoals een auto ?

Suggestie`s over andere sleutelschakelaars zijn altijd welkom ;)

Alvast bedankt.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05
Vraag 1: jah
Vraag 2: jah, maar wel met redelijk wat gedoe...

maaruh wat doe je moeilijk zeg ..

zeker Wat je dus bij vraag 1 vraagt, kan je zo 1,2 doen helemaal nix moeilijks aan, en had je zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken/proberen of wat dan ook.
En er zijn hier al topic over geweest .. ff zoeken is altijd handig.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Vraag 1: Ja
Vraag 2: Ja, en best wel simpel ook nog. Gewoon de ACPI power on knop aan de startpunten verbinden. Je geeft me btw een leuk ideetje voor een casemod... :D

Forget your fears...
...and want to know more...

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
vraag2: ja kan maar dan moet je een relais gebruiken met overneem contact, maar dan moet je dus ook iets hebben om hem uit te doen of je moet windows dat laten doen kan ook nog

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 20:27
wel gaaf idee,
maar waar gaat dit naartoe,
een sleutel net als bij een auto.

wat is het volgende gaspedalen om een pc over te clocken :? :P

Verwijderd

Het meeste moet wel kunnen, je kan een schakelaar bouwen in de zwart/witte draad van je powerknop naar je mobo, zodattie onderbroken is in stand 1 en doorlopend is in stand 2.

Je puter aanzetten is volgens mij een ander verhaal, aangezien je daar een puls voor nodig hebt, en geen continu signaal. Volgens mij lukt dat niet met de schakelaar die jij hebt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 12 mei 2002 21:52 schreef ThaQuick het volgende:
Daar zijn natuurlijk bios passworden voor, maar ook die zijn tegenwoordig niet meer veilig..
Kun je niet gewoon BIOS-password instellen en bovendien bootvolgorde aanpassen zodat je alleen nog vanaf HDD kunt booten? Ik zou niet weten hoe je dan nog om het BIOS-password heen kunt komen, als je ook geen programma's vanaf een bootdisk ofzo kunt starten.

Verwijderd

het is mogelijk, je moet met een permanente voeding in je case gaan werken, een timer en een relais wat door die timer heel even aangetrokken wordt.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die eerste is dus vet simpel, gewoon die schakelaar tussen je powerknop en je mobo solderen oid

Die 2de is ook goed te doen, aangezien je je autosleutel ook terug moet draaien om je startmotor weer uit te zetten, dus op die stand geefttie gewoon een signaal die weer naar je mobo loopt zonder powerknop ertussen!

waarheidstabelletje
code:
1
2
3
4
5
6
schakelaar stand 1 - powerknop uit -> pc uit
schakelaar stand 1 - powerknop aan -> pc uit
schakelaar stand 2 - powerknop uit -> pc uit
schakelaar stand 2 - powerknop aan -> pc uit
schakelaar stand 3 - powerknop uit -> pc aan
schakelaar stand 3 - powerknop aan -> pc aan

kan eventueel ff een tekeningetje maken, maar dat doe ik straks, eerst ff tv kijken :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• SpiceWorm
  • Laatst online: 14-07 13:22
je pc gaat aan wanneer je de twee draadjes die aan de power knop zitten met elkaar verbonden worden
als je die dus aan de sleutel verbind (ff doormeten welke stand) moet hij dus aan gaan, en kun je hem weer in de stand zetten dat de 2 draadjes weer verbroken zijn. Je pc blijft dan gewoon draaien.
als je hem dus weer uit wilt zetten, moet je hem dus 4 sec (afhankelijk van je bios settings) op stand 2 zetten

Verwijderd

je kunt dat slot ook in serie zetten met de schakelaar van je kast, dus dat die schakelaar alleen maar een sluitinkje kan maken wanneer die sleutel op "contact" staat

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 21:59 schreef elguapo het volgende:
Het meeste moet wel kunnen, je kan een schakelaar bouwen in de zwart/witte draad van je powerknop naar je mobo, zodattie onderbroken is in stand 1 en doorlopend is in stand 2.

Je puter aanzetten is volgens mij een ander verhaal, aangezien je daar een puls voor nodig hebt, en geen continu signaal.Volgens mij lukt dat niet met de schakelaar die jij hebt.
Dat maakt niet uit, als jij een schakelaar weet die deze 3 dingen wel aan kan, ik ben open voor suggestie`s..

OK, die eerste vraag is dus duidelijk : dat kan.
Nu de 2de vraag dus.

Het lijkt mij dat die schakelaar niet 1 keer een puls geeft maar steeds achter elkaar... en das dus precies hetzelfde als continu je startknop indrukken :+
Is het niet mogelijk (met die schakelaar) het sleuteltje 1 keer snel naar bv links te draaien en dan weer terug te draaien naar de "neutraal" stand ?

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:06 schreef SlinkingAnt het volgende:
Die eerste is dus vet simpel, gewoon die schakelaar tussen je powerknop en je mobo solderen oid

Die 2de is ook goed te doen, aangezien je je autosleutel ook terug moet draaien om je startmotor weer uit te zetten, dus op die stand geefttie gewoon een signaal die weer naar je mobo loopt zonder powerknop ertussen!

waarheidstabelletje
code:
1
2
3
4
5
6
schakelaar stand 1 - powerknop uit -> pc uit
schakelaar stand 1 - powerknop aan -> pc uit
schakelaar stand 2 - powerknop uit -> pc uit
schakelaar stand 2 - powerknop aan -> pc uit
schakelaar stand 3 - powerknop uit -> pc aan
schakelaar stand 3 - powerknop aan -> pc aan

kan eventueel ff een tekeningetje maken, maar dat doe ik straks, eerst ff tv kijken :)
fout neem aan dat die één na laatste uit moet zijn????

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 15:56

GigaTexel_BE

AMD MP²

je hebt ook van die schakelaars die terugspringen

dus net als bij een auto

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

hier ga ik zeker wel mee aan de slag, want ben wel geinteresseerd, want heb niet graag dat er anderen achter mijn pc zitten.

• bitflusher
  • Laatst online: 05-08 14:31

bitflusher

flushed die *** pc

je pc(hardware) is niet zomaar veilig door een aantal rare schroevies, met een tangetje kan nog een hoop.
ook moet je iets verzinnen voor de 5.25 slots aan de voorkant van je pc, op school hadden ze de schroeven vastgelijmd om losdraaien te voorkomen, toen werd geheugen gejat door 2 5.25 klepies te verwijderen en met de hand in de kast te gaan.

dit ging zo snel dat het kon als de leraar even de klas uit was, systeembeheer heeft de daders kunnen pakken door de laatst ingelogde te traceren, dat lukt je niet op een lan

Verwijderd

Topicstarter
Giga, bedoel je dus :
- neutraal : je kan de startknop gebruiken
- naar rechts : je kan het sleuteltje eruit halen en nix doet het meer
- naar links : je zet het sleuteltje naar links, pc start op, je laat het sleuteltje los en vliegt weer naar rechts (neutraal)

Die schakelaar zou ik dan nodig hebben...

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 16:13
Op zondag 12 mei 2002 22:07 schreef ThaQuick het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, als jij een schakelaar weet die deze 3 dingen wel aan kan, ik ben open voor suggestie`s..

OK, die eerste vraag is dus duidelijk : dat kan.
Nu de 2de vraag dus.

Het lijkt mij dat die schakelaar niet 1 keer een puls geeft maar steeds achter elkaar... en das dus precies hetzelfde als continu je startknop indrukken :+
Is het niet mogelijk (met die schakelaar) het sleuteltje 1 keer snel naar bv links te draaien en dan weer terug te draaien naar de "neutraal" stand ?
Ja, zoals SlinkingAnt al zei, net als bij een auto. Je hoeft je powerknop toch ook niet de hele tijd ingedrukt te houden :?.

• SpiceWorm
Ik zal het nog 1xtje duidelijk uitleggen

ja het kan

stand 1 schakelaar: er worden geen pinnetjes met elkaar door verbonden
stand 2 schakelaar: je verbind de pinnetjes (bijv) 1 en 2 aan elkaar die weer aan het mobo gelinkt zijn

zet je de sleutel in stand 2 worden de 2 pinnetjes op het mobo kortgesloten -> je systeem gaat aan (dit gebeurt ook wanneer je op de power knop duwt, die sluit 2 draadjes kort)

zet hem weer terug in stand 1 dan blijft je systeem ook draaien (net zoals je de power knop los laat)

je power knop kun je dus uit je systeem jatten :) 8-)
best kwele mod trouwens :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1512706782

zoiets is makkelijk te maken :) gewoon tussen power knop kabeltje een sleutel

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:12 schreef Spiceworm het volgende:
Ik zal het nog 1xtje duidelijk uitleggen

ja het kan

stand 1 schakelaar: er worden geen pinnetjes met elkaar door verbonden
stand 2 schakelaar: je verbind de pinnetjes (bijv) 1 en 2 aan elkaar die weer aan het mobo gelinkt zijn

zet je de sleutel in stand 2 worden de 2 pinnetjes op het mobo kortgesloten -> je systeem gaat aan (dit gebeurt ook wanneer je op de power knop duwt, die sluit 2 draadjes kort)

zet hem weer terug in stand 1 dan blijft je systeem ook draaien (net zoals je de power knop los laat)

je power knop kun je dus uit je systeem jatten :) 8-)
best kwele mod trouwens :)
het is volgens mij de bedoeling dat de sleutel in stand 2 blijft staan, tenminste dat zou ik wel fijner vinden

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand daar een schema`tje voor maken ?? ik ben zelf "in de leer" dus ben er niet al te goed in...

*quickie doet volgende week examen in zijn MAVO*

Al die verhalen die iedereen nou zegt, zijn die allemaal mogelijk met deze schakelaar die ik heb laten zien ? of spreken we hier ook over andere soorten schakelaars ?

[edit]
Ik vind het zelf gaver als de schakelaar terug springt, net zoals in een auto.... niet de auto maar de PC letterlijk opstarten *D
[edit]

• SpiceWorm
het is volgens mij de bedoeling dat de sleutel in stand 2 blijft staan, tenminste dat zou ik wel fijner vinden
hm sorry

schakelaar met 3 standen?
1: uit
2: draaien
3: starten

• Rappie
code:
1
2
3
4
5
6
     O   <-- powerknop
     || 
     |o <-- sleutelschakelaar :)
     ||
     ||
     ------ <-- mobo

Verwijderd

Topicstarter
3 standen jah

- uit
- aan (dmv echte startknop
- aan (dmv draaiing van de sleutel)

• Rappie
waarom niet gewoon zoals mijn schema ? dat aan door draaien gaat lastig worden denk ik

gewoon de startknop onderbreken is kwestie van 2 draadjes aan knop solderen en klaar

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat was ook het eerste ID en ik weet nu ook dat dat te realiseren is.
Het gaat mij er even om of ik met die schakelaar de pc ook kan aanzetten.

• SpiceWorm
- uit
- aan (dmv echte startknop
- aan (dmv draaiing van de sleutel)
dus:
stand 1: systeem staat uit, sleutel kan worden verwijdert
stand 2: systeem draait, maar niet zonder eerst in stand 3 te zijn geweest
stand 3: opstarten, draait dmv veertje weer terug naar stand 2

dus wanneer je wilt starten: sleutel erin, draaien naar 3, en weer terug in twee..
uitzetten: 4 seconden op stand 3 zetten will do of als je je bios goed hebt staan direct

op het slot zitten 4 pinnetjes,
code:
1
2
3
                 /-stand 1(niks mee doen)
bron (draadje van mb)--stand 2(niks mee doen)
                 \-stand 3(draadje naar mb)

Verwijderd

Ik heb misschien ff een andere optie, moeten jullie maar ff kijken of dat wat is:
Als je de hele powerknop weghaalt (of draadje loskoppelt) en je stel in je bios in dat hij bij een bepaalde druk op een toets (of meerdere, dus een soorrt wachtwoordbeveiliging) aangaat?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft al iemand, ik weet zijn naam zo ff niet meer, maar hij heeft druktoetsen, eerst een pincode van 4 toetsen, is dat goed, dan start hij op. das idd mogelijk.

Dit is dus iets heel anders... met een sleutel...

Ik weet natuurlijk niet of die schakelaar die ik aangeef ook een veertje erin heeft dat hij terug springt naar neutraal.
Als dat niet zo is, dan kan ik het toch ook zo doen dat ik em snel naar links en dan weer naar rechts draai ?

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:29 schreef ThaQuick het volgende:
Dat heeft al iemand, ik weet zijn naam zo ff niet meer, maar hij heeft druktoetsen, eerst een pincode van 4 toetsen, is dat goed, dan start hij op. das idd mogelijk.

Dit is dus iets heel anders... met een sleutel...

Ik weet natuurlijk niet of die schakelaar die ik aangeef ook een veertje erin heeft dat hij terug springt naar neutraal.
Als dat niet zo is, dan kan ik het toch ook zo doen dat ik em snel naar links en dan weer naar rechts draai ?
dat is falcon.

Verwijderd

Topicstarter
klopt... ik zoek wel ff picje op, staat hier wel ergens, moment

Hier :
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1596611285

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ja, tuurlijk kan je je sleutel dan weer gewoon terugdraaien. Zal ff snel een tekeningetje in paint maken, gimme 5 minuutjes

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 22:40 schreef ThaQuick het volgende:
klopt... ik zoek wel ff picje op, staat hier wel ergens, moment

Hier :
[afbeelding]
Is dit plan al uitgewerkt in de praktijk?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
met die toetsen ? jah. Met de sleutel zoals ik wil ? euhh, nog niet gehoord/gezien :9

Verwijderd

Laptop Vraagje ;

Ik wil een Dell laptop (Inspiron) gaan kopen. :9~
Alleen deze wil ik ook goed beveiligen (ivb met stage/buitenland) Nu kan je bij je laptop een : Kensington Lock bestellen.

Wie weet mij te zeggen wat deze precies is ? en hoe hij werkt :?

• SlinkingAnt
  • Niet online
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/slotje.jpg
Op stand 1 is er geen contact tussen je beide mobo draadjes, op stand 2 alleen als je de powerknop indrukt, en op stand drie is er meteen contact zonder dat de powerknop ingedrukt wordt!

(Snelle 5 minuten btw)

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Misschien een domme opmerking maar als jullie toch willen beveiligen/kaasmodden...

Waarom gaan jullie niet naar de sloop, haal het contactslot uit een auto + sleutel uiteraard en bouw DIE in?

De powerknop is niets anders als een normale drukknop met 2 draadjes die contact moeten maken om te pc op te starten dus die kun je dan weer aan de startcontacten verbinden.

Dus niks aparte voeding/relais etc

Windhoos sluit je pc wel af daar heb je je contactslot niet voor nodig.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ook een goeie mogelijkheid, maar dat krijg je nog bovenstaand schema wil je ook de standaard startknop van je pc kunnen gebruiken :o

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik ga zo me MSI SMartkey installen. schijnt ook heel veilig te zijn. Tegen broertjes in ieder geval...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
OK, kijk, bedankt voor het schema, je legt het PRECIES zo uit zoals ik het bedoel !!

Ik heb van Cypher begrepen, dat dit NIET kan met de schakelaar die ik heb afgebeeld in mijn eerste post van dit topic.
Kan iemand mij info geven welke schakelaar ik precies moet hebben ?
En hoe moet ik vervolgens alle draadjes aansluiten.

Verwijderd

beveiligen?

ff de dremel eroverheen en voila! :+

Verwijderd

het probleem isdus dat je hiervoor een 3 standen schakelaar nodig hebt. bij conrad kosten deze 30,65 € dus een dure casemod voor alleen aan te zetten.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 22:53 schreef ThaQuick het volgende:
OK, kijk, bedankt voor het schema, je legt het PRECIES zo uit zoals ik het bedoel !!

Ik heb van Cypher begrepen, dat dit NIET kan met de schakelaar die ik heb afgebeeld in mijn eerste post van dit topic.
Kan iemand mij info geven welke schakelaar ik precies moet hebben ?
En hoe moet ik vervolgens alle draadjes aansluiten.
Tjsa, zoek een 3standen draaischakelaar met sleuteltje, op pin 1 doe je een mobo draadje, op pin 2 (altijd uit) doe je niks, op pin 3 een draadje naar powerknop en die naar je andere mobodraadje, op pin 4 een draadje dat ook rechtstreeks naar je mobo gaat.

Snappie??

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zondag 12 mei 2002 22:47 schreef SlinkingAnt het volgende:
Zie hier:
[afbeelding]
Op stand 1 is er geen contact tussen je beide mobo draadjes, op stand 2 alleen als je de powerknop indrukt, en op stand drie is er meteen contact zonder dat de powerknop ingedrukt wordt!

(Snelle 5 minuten btw)
Idd, zat deze thread ff door te lezen en had dit ook in gedachten :)

Zou in theorie gewoon moeten werken :)

webOS all the way!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07
Ik heb mijn powerknop er gewoon afgeknipt en de draadjes aan een sleutelschakelaar gedaan. Nu kan ik alleen nog met de sleutel de pc aanzetten.

Je hoeft er helemaal geen vreemde dingen tussen te doen. Het gaat erom dat de stroomkring even wordt gesloten. Simpel..

• SlinkingAnt
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 23:03 schreef MuddyMagical het volgende:
Ik heb mijn powerknop er gewoon afgeknipt en de draadjes aan een sleutelschakelaar gedaan. Nu kan ik alleen nog met de sleutel de pc aanzetten.

Je hoeft er helemaal geen vreemde dingen tussen te doen. Het gaat erom dat de stroomkring even wordt gesloten. Simpel..
Lees goed en zie dat je het verkeerd heb >:)

Zeker dat 'stukkie' over die 3-standen schakelaar nie gezien???

Verwijderd

Topicstarter
OK mensen... ik weet het dus al... hoe het moet, dankzij het schema...*D *D
Nu moet ik dus ff een 3 standen schakelaar hebben... en die kost dus bij conrad ruim 30 euro. natuurlijk wil ik dat goedkoper :9

Weet iemand ergens een zaakje binnen Twente ofzo waar ik kan kijken ??

Verwijderd

Uhm, op een lanparty zit je toch zelf achter je pc?

Verwijderd

Topicstarter
denk ff na, wat denk je als ik ga slapen ofzo... lol, ik heb het nog niet meegemaakt maar als ik een vreemde achter mijn pc zie zitten, dan wordt ik flink boos, dus daarom deze beveiliging

• Sine
  • Laatst online: 06-08 16:00
Op zondag 12 mei 2002 23:19 schreef ThaQuick het volgende:
denk ff na, wat denk je als ik ga slapen ofzo... lol, ik heb het nog niet meegemaakt maar als ik een vreemde achter mijn pc zie zitten, dan wordt ik flink boos, dus daarom deze beveiliging
Mwaah beetje overdreven imho

anders pleur je er toch 2k of xp met bijbehorend w8woord op

kom je moeilijker langs dan een 5 1/4 klepje er uit rukken en het ding te hot wiren

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
dat klepje gaat straks toch weg want dan heb ik mijn TT Hardcano II erin hangen *D

[ontopic]
Alvast iedereen hartstikke bedankt, maar weet iemand waar ik goedkoop een 3 standen sleutelschakelaar vandaan kan halen ??
[/ontopic]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 12 mei 2002 22:47 schreef The_Frog het volgende:
Laptop Vraagje ;

Ik wil een Dell laptop (Inspiron) gaan kopen. :9~
Alleen deze wil ik ook goed beveiligen (ivb met stage/buitenland) Nu kan je bij je laptop een : Kensington Lock bestellen.

Wie weet mij te zeggen wat deze precies is ? en hoe hij werkt :?
Dat is een slot om je laptop aan een zwaar object vast te leggen, en die past in een speciaal sleufje in je laptop.
Ik heb er ook eentje (€60) en het is erg makkelijk op lanparties en dergelijke.

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cecile.stecher/oke.JPG

zoiets meschien ????

:P :P :P

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
geinig idee doe ik straks ook ff man :)

* DjGeRo heeft weer geld :P

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 07:02 schreef apollovenlo het volgende:
[afbeelding]

zoiets meschien ????

Mooi artwork man! ;)

T.net gallery | V&A ads

• apollovenlo
  • Laatst online: 09-11-2025
Dati is maandag ochtend artwork in paint lachuuuuuuu
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

• SlinkingAnt
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 07:02 schreef apollovenlo het volgende:
[afbeelding]

zoiets meschien ????

Wil niet vervelend zijn, maar dat is precies hetzelfde als wat ik gepaint heb gisteravond >:)

• Aetje

Aetje

Op zondag 12 mei 2002 21:59 schreef elguapo het volgende:

Je puter aanzetten is volgens mij een ander verhaal, aangezien je daar een puls voor nodig hebt, en geen continu signaal. Volgens mij lukt dat niet met de schakelaar die jij hebt.
Dat kan wel. Je hebt geen puls, maar een signaalwisseling (+5 -> 0) nodig, en die kan een startslot prima geven!

Dus ff schema:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Schakelaar Contact   Schakelaar starter
    O     O           O O
    |     |           | |
    |     |           | |
    |     |           | |
    |     |           | |
    O     O           O O
   220 V (PSU)       ACPI Power ON (op MoBo)

Eventueel:

Schakelaar Contact
    O     O
    |     |     
    |     | -------- 
    |     \-|RELAIS|--- 0 (massa)
    |    --------
   +12V   ||
           ||
        O - - -O
        |   |
        |   |
        |   |
        O   O
        220V PSU

Zoals je ziet, contact geeft de PSU stroom (kunt dus nooit booten zonder), en de starter geeft de ACPI een power up signaal. Dit schema heeft slechts een probleem indien de relais gebruikt wordt: Een PSU zonder netstroom levert 0 spanning. Je zult dan een 2e trafo(tje) moeten gebruiken...

Een ander idee is om de +5V en de +12V te onderbreken en de +5v Standby energie te gebruiken voor de relais... Ik weet echter niet of die toereikend is (vermoed van wel).

[edit] 220V direct aan het slot is geen aanrader: Laat dat liever bij nader inzien... IVM met zwartgeblakerde mobo's en wellicht zwartgeblakerde case intruders...

Forget your fears...

• SlinkingAnt
  • Niet online
Je bedoelt hier toch niet mee dat je de 220 van je voeding onderbreekt? Wan dan snap ik nie wat je bedoelt. En het meteen opstarten in stand 3 is toch gewoon mobodraadje, in schakelaar, en wanneer die op stand 3 staat, dan krijgt het mobo het signaal weer terug, zie ook mijn tekening op pag 2.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:10

BaRF

bijna kerst

Op zondag 12 mei 2002 22:07 schreef SySTeRRoR het volgende:
je kunt dat slot ook in serie zetten met de schakelaar van je kast, dus dat die schakelaar alleen maar een sluitinkje kan maken wanneer die sleutel op "contact" staat
hoppakee idd :) het is zo simpel! Je kunt het gewoon zien als extraatje:

de sleutel in UIT positie: druk op de power knop wat je wilt, maar aan gaat ie echt niet.

de sleutel in AAN positie: druk op de pwr knop en aan gaat de kast! Druk weer en uit! Leuke hiervan is ook dat je de sleutel terug KUNT draaien en verwijderen ALS DE PC AAN STAAT :) Dan kun je hem niet per ongeluk uit zetten :+

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1657577312

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Aetje

Aetje

Op maandag 13 mei 2002 09:17 schreef SlinkingAnt het volgende:
Je bedoelt hier toch niet mee dat je de 220 van je voeding onderbreekt? Wan dan snap ik nie wat je bedoelt. En het meteen opstarten in stand 3 is toch gewoon mobodraadje, in schakelaar, en wanneer die op stand 3 staat, dan krijgt het mobo het signaal weer terug, zie ook mijn tekening op pag 2.
Stand 3 is de start-stand? (dus wat bij de auto normaal de startmotor schakelt?) Dan ja, da's een mobodraadje. Die geeft idd een puls aan de ACPI PSU om stroom op het mobo te zetten.
En je kunt idd de 220 onderbreken, maar verstandiger is het om de +5 en de + 12 van de PSU zelf te onderbreken (als je stand 2 al gebruikt).

Forget your fears...

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:58 schreef Jiver het volgende:
het probleem isdus dat je hiervoor een 3 standen schakelaar nodig hebt. bij conrad kosten deze 30,65 € dus een dure casemod voor alleen aan te zetten.
Heb je misschien een link naar de schakelaar op de site van conrad?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb pas zoiets op een at voeding toegepast
een van de draden onderbroken contactslot ertussen en gewoon de rest normaal aangesloten laten
slot beetje uit het zicht in m'n case geplaatst en sindsdien kan je em niet zomaar meer starten en valt het slot ook niet al te veel op.
ik heb zou het nie precies kunne zeggen maar is het ook nie een optie om gewoon een van de draden die naar de startknop te onderbreken met behulp van een gewoon kontactslot.

stand 1 geen kontacht (uit)
stand 2 kontact (aan)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 10:49 schreef Derranged het volgende:

[..]

Heb je misschien een link naar de schakelaar op de site van conrad?
nee hij staat niet op de site, maar wel in het boek (2002) bestnr: 706409-60 op blz 754.

ik ben nu zelf bezig met een andere versie hiervan:
stand 1 sleutel erin - computer uit
draai sleutel naar stand 2 - computer aan
dan gewoon in stand 2 laten zitten.
draai terug naar stand 1 - computer sluit af
sleutel eruit halen. maar je kunt dan ook de sleutel bij stand 2 eruit halen. hiervoor heb je dus een aparte voeding nodig maar het is wel te realiseren. en je hoeft geen dure sleutelschakelaar te hebben.

Verwijderd

Ik heb ook een mod gezien waarbij je een viercijferige code op de case moest intoetsen om hem aan te doen. >:)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 14:59 schreef MeisterHim het volgende:
Ik heb ook een mod gezien waarbij je een viercijferige code op de case moest intoetsen om hem aan te doen. >:)
DAT is helemaal stoer. Maar wel moeilijk te maken denk ik

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Die slotjes zijn niet zo speciaal, alle sleutels passen op alle slotjes, dus je hebt er geen flikker aan, en met een paperclip kan je hem ook kortsluiten. MAW weg gooien die handel, en gewoon je pc aan de ketting

Verwijderd

Gewoon een case met deurtje en hangslot.

Verwijderd

Het probleem met ATX is dat je aan-uit knop niet steeds op dezelfde stand moet staan. Hij moet eigenlijk meteen weer terug. Met een AT is het makkelijker. Als je zo'n idee als er werd gegeven op schema's ed uitvoert, dan moet je het slot meteen weer terugdraaien, en dat is onhandig. Denk hier eens over na!

• BovenHond
  • Laatst online: 05-08 21:03
Het is hier al een paar keer gezegd. Het hoeft niet duur te zijn. Gewoon bij de sloop een oud contactslot van een auto ritselen. }:O

Inbouwen. En alleen de "start de auto" stand aansluiten op op de "powerconnector" pinnen van je mobo. De overige contacten heb je niet nodig!!! 2 draadjes dus

Benodigdheden één contactslot en 2 draadjes (die je zo van je houdige poweconnector af kan slopen)

• raoul4one
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 23:58
Je hebt een slot (schakelaar) nodig met 4 connectie punten.
1. Het hoofdpunt die altijd geschakeld staat. Deze sluit je aan op het moederboard. De overige punten moeten geschakeld worden d.m.v. een sleutel.

2. Deze sluit je aan op de andere pin op het moederboard.

Het zelfde doe je met de powerknop. Een draad op de ene pin van het moederboard. Je neemt de zelfde pin als bij punt 1 gekozen is. Maar het andere stuk draad van de powerknop sluit je aan op punt 3 van het slot.

Als 1&3 nu contact maken, staat de verbinding open en kun je gebruik maken van de power knop.

Om de pc op slot te zetten zorg je dat 1&4 verbinding maken. Zo kan de power knop niet gebruikt worden.

Als iemand me kan vertellen hoe ik hier plaatjes kan posten, maak ik wel ff een schematische tekening.

[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:10

BaRF

bijna kerst

Op maandag 13 mei 2002 15:52 schreef raoul4one het volgende:
Je hebt een slot (schakelaar) nodig met 4 connectie punten.
1. Het hoofdpunt die altijd geschakeld staat. Deze sluit je aan op het moederboard. De overige punten moeten geschakeld worden d.m.v. een sleutel.

2. Deze sluit je aan op de andere pin op het moederboard.

Het zelfde doe je met de powerknop. Een draad op de ene pin van het moederboard. Je neemt de zelfde pin als bij punt 1 gekozen is. Maar het andere stuk draad van de powerknop sluit je aan op punt 3 van het slot.

Als 1&3 nu contact maken, staat de verbinding open en kun je gebruik maken van de power knop.

Om de pc op slot te zetten zorg je dat 1&4 verbinding maken. Zo kan de power knop niet gebruikt worden.

Als iemand me kan vertellen hoe ik hier plaatjes kan posten, maak ik wel ff een schematische tekening.
zie faq (bovenin) of hier: http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#10

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:10 schreef Rogier21 het volgende:

[..]

DAT is helemaal stoer. Maar wel moeilijk te maken denk ik
dit is dus niet moeilijk!!! maar wel leuk. 1 probleem is alleen als je de code wilt veranderen dan moet je de toetsen helemaal anders solderen. het schema voor zo'n schakeling werkt gewoon op 4 toetsen. dus de rest van het nummerieke toetsenbordje is gewoon niet aangesloten. en je moet de toetsen in de goed volgorde intoetsen. meer is het niet.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:17 schreef Jiver het volgende:

[..]

dit is dus niet moeilijk!!! maar wel leuk. 1 probleem is alleen als je de code wilt veranderen dan moet je de toetsen helemaal anders solderen. het schema voor zo'n schakeling werkt gewoon op 4 toetsen. dus de rest van het nummerieke toetsenbordje is gewoon niet aangesloten. en je moet de toetsen in de goed volgorde intoetsen. meer is het niet.
En dan een bliep geluidje als je iets intoets en een confirm geluidje of een denied geluid :9~ Heb daar eigenlijk best wel zin in

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag bij Tessatronic gewone slotjes gekocht. voor 4,50 euro... nu heb ik het vanavond zo (ik ga straks ff solderen) dat ik gewoon een onderbreker heb.

Die schakelaar is me iets te duur, dis ook wel goed.. en tjah, ik denk dat het ook niet al te goed is voor de schakelaar om hem steeds te gebruiken om die pc op te starten !!

Ook heb ik bij conrad die slotjes voor achter gekocht. Ook heb ik bij tessatronic een chromen ledhouder gekocht... ESF Ice heeft nog een 5 MM ledhouder voor me, dus dat wordt heel mooi :9

Pics komen laat vanavond, of morgen ;)

Verwijderd

vanavond hoop ik

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:18
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ezomer/casemod/slotje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ezomer/casemod/slotje2.jpg

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Denk dat je dan je powerknop beter helemaal buiten spel kunt zetten, ja kan hem natuurlijk ook gewoon in de aan stand houden maar dan heb je een dubbele schakelaar...
krijg je het geleuter dat je pc niet aangaat omdat je powerknop nog uit staat...
Pagina: 1