Krijg TNT2-m64 (pro) niet geinstaleerd

Pagina: 1
Acties:

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleempje ik probeer een tnt2-m64(pro) Videokaart te installeren op een p166 maar krijg na het installeren, een fout melding "windows heeft een beveiligings fout gemaakt, start uw computer opnieuwop" (of iets dergelijks), ik heb al een aatal PCI sloten geprobeerd, nwe drivers gedown, niets mag baten, het moet draaien op een windows 98se
-p166
-TNT2-m64
-24mb interngeheugen.
please help me, if you can....

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Verwijderd

uhm, dubbelpost?
[topic=493061/1/150]

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
ik had het eerst op de verkeerde plek gestuurd, sorry voor het ongemak.
Maar als je goed had gelezen, dan stond bij de vorige ook een melding dat hij die door ging kicken naar videoplanken & beeldkanonnen.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
is het mogelijk dat iemmand mij kan helpen, zit er wel hoog mee...

Verwijderd

Ik snap dat je er mee zit, maar wil je toch vriendelijk vragen om gewoon net als iedereen even geduld te hebben, en pas na 24u je topic weer eens onder de aandacht te brengen. In die tussentijd zijn er echt meer dan genoeg mensen die je topic zien.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
maar als je dat ziet dat er zoveel mesen, soms binnen een 10 seconden reageren op de topic, ja dan ga je je afvragen waarom 'hij' wel en ik niet?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

TNT2 met een P166?

Werk je met een P1 bordje? Indien het geval, kan het best zo zijn, dat die TNT2 domweg teveel stroom trekt uit je PCI poortje.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

effe win reinstallen met de kaart er in ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

Meneer aard

Porsche rulez!

te weinig geheugen? ik heb zelf een oud rammelkastje (p133 met 32 mb geh.) moest een nieuwe videokaart in. Een hercules pci gekocht met 64 mb ddr geheugen, deed het ook niet, het probleem was bij mij te weinig geheugen. na upgrade van geheugen naar 64 mb deed ie het wel.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
het zou dus een geheugen probleem moeten zijn van het pctje?
------------------------------------------------------------
14-05-2002, 8.59.00 am:
Ik heb xtra 32 mb erbij geprikt, maar mocht niet baten.
Iemmand een ander ideetje?

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Heeft er niemmand een idee? mmm, ;( :'(

Verwijderd

steek eens in een ander slot
of kijk ff naar de IRQŽs van je mobo

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:50 schreef cablerichy het volgende:
Heeft er niemmand een idee? mmm, ;( :'(
Wat Courage niet duidelijk ofzo? Dat was weer geen 24h. Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn, het is een onoplosbaar probleem of je bent te onduidelijk met wat je gedaan hebt en wat exact je probleem is. Ik denk persoonlijk het laatste. Bij de volgende schop binnen 24h gaat je topic op slot trouwens, ik dacht nl. dat Courage echt wel duidelijk was.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk nog steeds aan een stroomprobleem.

Als je zo scheutig blijft met extra info naar aanleiding van mijn en andere opmerkingen gaat het lekker :(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die tnt2 M64 heeft waarschijnlijk een pci 2.1 slot nodig, jij hebt 2.0 sloten.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Het volgende, ik heb hier een pc staan,(pentiun 166 met een hardeschijf van 5 gig, S3 virge/gx ik meen 8 mb, een interngeheugen van 24 mb, edo,) die zijn videokaart heeft begeven, na 5 minuten zijn er dan strepen op het beeld, dus d.w.z. videokaart defect, heb ik een 'nieuwe' kaart gekocht, en wel een TNT2-m64!!! (PCI)bij het opstarten geeft hij aan dat het een 16mb kaartje is, maar nadat ik hem geinstalleerd heb en hem weer opnieuw opstart krijg ik de melding "Windows heeft een beveiligings fout gemaakt, start de computer opnieuw op"
Dat heb ik gedaan, maar dan gaat hij naar "veilige modus" en start op.
Als ik dan gakijken wat er aan de hand is, zie ik een conflict teken bij het kaartje staan, is niet dacht ik. Heb verschillende "detonators" geprobeerd, niets mocht baten, nu heb eens geprobeerd om er twee keer(2X) 32mb erbij te prikken, want er zit 2x 8mb en 2x 16mb edo ram in dus opstarten dan maar dacht ik, mocht ook niet baten, nu zullen jullie wel denken, waarom doet hij er geen AGP kaart er in i.p.v PCI? ja dat gaat niet, zit er domweg niet op dat MOBO!!
Ik heb alle PCI sloten geprobeerd, niets, ik heb alle IRQ's dicht gegooit(die voor PCI waren bedoeld, heb ze ISA enabled), behalve IRQ11, die waren voor dat videokaartje bedoeld, ook niets, 'hij' draait nu op 640x480 met 16 kleuren op "standaard VGA kaart"
Ik hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt.
;(
maar wat is dan een 2.1 pci slot?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik denk gewoon dat die Pc het niet trekt, het beste is gewoon een voodoo2tje te zoeken, :) samen met een 4Mb s3 virge :) dan kom je ook een end

maar oplossing nee, toendertijd had ik er ook geen eentje

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Pagina: 1