Toon posts:

KLopt het schema wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik haal hier van tweakers dat schema van netwerkkabels af.

Ik maar een crosslink, en hij doet het niet.
Ik maar een straight kabel, en hij doet het niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:15
Kijk nog maar eens goed :+
Kabeltje al doorgemeten :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
die blokjes waar je de kabel indoet niet omgedraaid oid :?

verder misschien een kapotte NIC :? :+

en don't care, dat schema klopt echt wel hoor :)

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Heb ze ook zo gemaakt als op dat schema en ze doen 't :D

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

die schema's zijn volgens mij volkomen correct hoor,.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, ik heb net een schema gekregen van een vriend van me, en is precies hetzelfde als hier staat.

Ik heb alles goed in de connector, en zelfs nog doorgemeten met een apparaatje, heb helaas geen kapotte nic, anders wist ik waar het aan lag, maar helaas.
Heb ook nog bij een vriend van me een kabeltje getrokken en ook helaas, ook bij hem werkt het niet.

Kan het aan de kabel zelf liggen ???

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Kan zijn dat er een breuk in je kabel zit

Verwijderd

Topicstarter
Yep denk dat het dat wel is ja.

:) :) :) :)

In iedergeval bedankt allemaal, nou nog maar hopen dat het een breuk is.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Lijkt me idd niet moeilijk. Het schema is goed, dus:
- de connectortjes zijn niet goed
- de kabel is niet goed
- jij hebt het schema niet goed gelezen

wat ik overigens wel een keer gehad heb: alle volgordes zaten goed enzo. Bleek er alleen dat bij het dichtknijpen er 1 pinnetje wat de kabel moest doorboren er gewoon langs was gegaan.

Overigens ben ik in 20 kilometer gebruikte UTP kabel nog nooit 1x een kapot stukje tegengekomen, dus denk ik eigenlijk dat dat het ook niet is...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer :)

Nou, ik dacht bij mezelf laat ik de zaak waar ik het gekocht heb even mailen, maar zij zeiden ook zo ongeveer hetzelfde als jullie.
Met de kabel zelf is volgens hun niks mis aangezien ze hier meer dan 10 van verkochten per dag en die kabel die ik gekocht heb in de fabriek wordt nagemeten.
Nou we geloven dit maar maar goed. Ze gaven wel goeie tips, alhoewel ik die al wist van jullie :)

Maar helaas, ik heb de kabel die ik bij een vriend van mij heb gelegd voorzien van nieuwe connectors zelf hij keek mee en hebben samen alles dubbel gecheckd, maar dacht je nu dat die kabel het doet ( cross ) nee hoor !

Hier bij mij thuis heb ik die straight kabel liggen, de lampjes branden in de switch en in de netwerkkaart, maar ik kan totaal geen data door die kabel heen laten, kan niet pingen niks :(

Nog tips, ik wordt zo langzamerhand een beetje freaky hiero :)

In iedergeval bedankt ( alweer ) .

Verwijderd

Topicstarter
Heb me zelfs ook nog eens een tester aangeschaft, en die geeft alles goed aan :?

Verwijderd

Topicstarter
Sluit het toppic maar, want de kabels doen het :) :) :)

Wat was nu het probleem vraag je je waarschijnlijk af, nou hetvolgende:

Ik heb nog eens de connector vervangen en nu doet hij het, wat was er: het blauwe draadje zat verschoven :(

Maar nu doen ze het :)

In iedergeval bedankt voor jullie tips, ik ben zeeer blij :), groetjes Nightbat.
Pagina: 1