Toon posts:

Hoe oude notebook van stroom voorzien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Oude Notebook,maar de accu is leeg.Nu wil ik voordat ik een acculader koop,kijken of de notebook nog wat is.Anders vind ik het zonde van het geld van een acculader die redelijk prijzig is.Hoe kan ik deze notebook starten zonder accu?

accu specs:
DC 14,4v
2000MAH

PS.
ik heb geen externe voeding kabel of iets dergelijks,alleen de notebook met accu (die leeg is)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

wat denk je zelf? dat schiet niet op natuurlijk... OF je hebt een goeie accu nodig (ergens vandaan jatten), OF je hebt een voedingskabel nodig (ergens vandaan jatten).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 23:21
De goedkoopste manier is om dat ding gewoon aan de 220 te hangen :+

Verwijderd

Koop maar een kabel, dan laadt je noteboek zelf de batterij.

In dat geval hebbie zowel stroom als batterijlader.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

wat voor merk + type laptop? Afhankelijk daarvan kan iemand vast wel een uitspraak doen over spanning + polariteit van de voeding die je nodig hebt

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Ga met dat ding op een rustig moment naar een computerwinkel en leg het even uit. Als ze een beetje servicegericht zijn doen ze het graag.

Verwijderd

Topicstarter
het is een NBA notebook, verder zijn er geen specs.Volgens mij is deze notebook van een bedrijf geweest en daarop zijn eigen logo erop geplakt,want ik heb hem gekregen van een kennis ,die gewerkt heeft bij NBA

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Koop een 13.5 V voeding, rond de 2-4A moet genoeg zijn. Zelf ff een stekertje eraan prutsen... Voila :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd met een trein travo van 13,5 en 16v, maar dat lukte niet :( .misschien is pc wel kaduk

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23

Xanax959

relax...

Je moet natuurlijk wel een voeding aansluiten die zwaar genoeg is, 2000 mAh is nogal veel voor een treinvoeding. (dacht ik :? )
En als uit die treintrafo wisselspanning komt i.p.v. gelijkspanning...

Atari portfolio Dos 2.11

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij de meeste laptops staat er wel op welke spanning en stroom ze willen hebben.
Is eigenlijk altijd gelijkspanning, tussen 14 volt en 18 volt, tussen 2 en 3 ampere.
Die treintrafo zal te licht zijn, en geeft misschien wisselspanning.
Wisselspanning kan je met een gelijkrichter omzetten in gelijkspanning (kost bijna niets).
Als je eenmaal de juiste hebt gevonden, om je laptop op te kunnen gebruiken,
heb je gelijk een lader, want een laptop laadt vanzelf een accu op als je de laptop gebruikt.
Let trouwens wel op de polariteit, dus welke de plus en welke de min moet zijn.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1