Toon posts:

TV-Out probleem HELLUP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gisteren eindelijk een S-Video kabel te pakken weten te krijgen voor mijn Viper 550 PCI om thuis eindelijk lekker relaxt mijn DivXjes vanuit m'n luie bank te kunnen kijken....

Krijg ik het voor geen meter ingesteld... :( :( :(
Ik heb alle mogelijke instellingen al geprobeerd, PAL-A t/m Z, NTSC-A t/m Z, verschillende resoluties en kleurdieptes, verschillende drivers (originele Diamond Viper, Detonator 6.18 en 6.26), andere wazige instellingen en een speciaal programmaatje genaamd TVTool... Nix hielp echter, het beeld blijft maar van boven naar beneden en van links naar rechts lopen, met slechte kleuren en sneeuw.....
HELLUP!!!

Overige specs:
Asus K7M
Athlon 700
128 MB
Daewoo TV

Verwijderd

Hm, je hebt wel de nieuwste, correcte bios voor je Viper? Je moet ff op de hastec site kijken (www.hastec.nl) en de nieuwste bios downen. D'r staat heel duidelijk bij welke je wel en niet moet hebben. (AGP vs PCI ofzo)

Ik heb zelf de 550 AGP en heb die met een s-video kabel in mn TV geprikt. Dan inderaad met TvTool (ssssupertje handig) kun je zo naar TV-out schakelen. Ik heb de driver van Nvidia gebruikt trouwens. Weet even niet welke versie, geen heel recente iig.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog geen nieuwe bios geprobeerd. Wel nog ff naar gekeken maar moest ik geloof ik eerst een bootdisk onder DOS voor maken.. Alleen onder Win Me kun je niet in "real" DOS modus werken... Maar ik ga het wel ff proberen THANX...

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop gepruts Bios geflasht...
Geen verbetering :( :( :(

GVD klote Viper...

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Rashann

Zoek de hond...

Of je doet wat je als signature hebt... SVHS kabels zijn namelijk best gevoelig voor slecht contact. En omdat je wel beeld krijgt, maar de kleuren slecht zijn, denk ik dat de aansluiting gewoon los zit.

Oh, en je moet als settings volgens mij PAL-BHGI, max. 800x600 en een refreshrate van 50 hebben.

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, alles zit muurvast... Ik heb 'm op PAL-B staan en op zich doen de kleuren het uitstekend alleen blijft er continu een streep verticaal door het beeld lopen. En blijft het beeld horizontaal rollen...

Volgens mij heb ik of gewoon een rotte Viper, of een rotte TV... :(

Is het misschien ook mogelijk om een scart-verloopstekker aan een S-VHS kabel te zetten, werkt dat misschien???

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
die zijn te koop ja,
misschien werkt het wel;D

PVoutput

Pagina: 1