Toon posts:

Garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoeveel jaar garantie er standaard wordt gegeven bij Abit.
Ik weet dat er bij de winkel 1 jaar garantie wordt gegeven maar deze is al om.
Het Abit moederbord is 2 jaar oud en is er spontaan mee gekapt.
Het gaat om een Abit BE6-II.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem of ben ik de enige?
;(;(

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
mailtje sturen naar Abit misschien ?
ik d8 dat er 1 jaar opzat

Verwijderd

'k dacht altijd dat Abit een Nederlandse site had en emailadres in Nederland....
's niet te benaderen.... Misschien ligt het zootje plat. Je hebt vast meer dan een jaar garantie. Even wachten tot abit.nl weer in de lucht is dacht ik zo.

Verwijderd

Op de nieuwe zit geloof ik zelf 5 jaar had ik laatst vernomen

correct me if i'm wrong

maar zou niet weten hoe het zit met dit mamaplankje

Verwijderd

Volgens de nieuwe wet, die doorgevoerd wordt heb je met terugwerkende kracht 2 jaar garantie op artikelen als consument.

Let op, dit gaat om aankopen NA 1 JANUARI 2002 !!!!

Dus wat abit of je compjoeterboer ook zegt, ze zijn verplicht jou garantie te geven.

Verwijderd

Volgens de nieuwe wet, die doorgevoerd wordt heb je met terugwerkende kracht 2 jaar garantie op artikelen als consument.
Dit moet je denk ik ff nader uitleggen. Met terugwerkende kracht, maar het geldt voor aankopen na 1 januari 2002 :?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:47
op alle producten, tenzij het onderdelen bevat die gewoon niet zo lang mee gaan, 3 jaar standaard. that is, geldend voro europese producten.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:29 schreef RobinVR het volgende:

[..]

Dit moet je denk ik ff nader uitleggen. Met terugwerkende kracht, maar het geldt voor aankopen na 1 januari 2002 :?
Stel je hebt op 2 januari iets gekocht. Normaal heb je dan volgens winkel en leverancier voorwaarden 1 jaar garantie.

Maar er is ook een wetsvoorstel voorgelegd in de kamer en de periode na 1 januari 2002 is daarvoor 'bevroren'.
Mocht het wetsvoorstel er door komen, dan heeft iedereen die een product na 1 januari heeft gekocht 2 jaar garantie.

Maar gezien de huidige toestanden in de politiek heb ik nog niet vernomen dat het wetsvoorstel is aangenomen.

Dus, je kerst aankopen hebben wettelijk dus maar 1 jaar garantie, tenzij jij van een hele aardige fabrikant iets hebt afgenomen.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Op zondag 12 mei 2002 22:12 schreef DragonLord het volgende:

Dus wat abit of je compjoeterboer ook zegt, ze zijn verplicht jou garantie te geven.
ja maar goed je kunt niet van een leverancier of winkel verwachten dat ze na bijvoorbeeld 6 maanden nog steeds zo een bord hebben liggen splinter nieuw idd de leverancier zal dan bij zijn levernacier of direct bij de fabrikant garantie gaan claimen dus verwacht niet dat je met een 1.5 jaar oud mobo even binnen stapt en meteen weer naar buiten komt met een nieuw of beter bord zo werkt het natuurlijk niet

Overigens geld ook dat er een tenzij schriftelijk anders overeengekomen voorwaarde aan kleeft een winkel stelt dit schriftelijk natuurlijk meteen op als de fabrikant niet langer dan 1 jaar geeft

Erg veel zal er dus niet voor de consument veranderen

Sommige mensen....

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 23:09 schreef Koelkasten het volgende:

[..]

ja maar goed je kunt niet van een leverancier of winkel verwachten dat ze na bijvoorbeeld 6 maanden nog steeds zo een bord hebben liggen splinter nieuw idd de leverancier zal dan bij zijn levernacier of direct bij de fabrikant garantie gaan claimen dus verwacht niet dat je met een 1.5 jaar oud mobo even binnen stapt en meteen weer naar buiten komt met een nieuw of beter bord zo werkt het natuurlijk niet

Overigens geld ook dat er een tenzij schriftelijk anders overeengekomen voorwaarde aan kleeft een winkel stelt dit schriftelijk natuurlijk meteen op als de fabrikant niet langer dan 1 jaar geeft

Erg veel zal er dus niet voor de consument veranderen
Nee, maar je zal iets beter in je recht staan.

Producten die niet meer gemaakt worden, kunnen wellicht gerepareerd worden.
Mocht dit niet kunnen, dan kunnen ze je een vervangend toestel leveren.
Of wanneer dit niet voldoet uit coulance je een ander bord voor een gereduceerde prijs geven.
Pagina: 1