CDR-Capaciteit, meer ruimte nodig

Pagina: 1
Acties:

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een merk CD-R's, die me meer ruimte geven dan 702 Mb. Ik heb een file, dat 708 Mb groot is en ik zou daar een back-up van willen maken.

[typo]

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

Nero heeft een functie overburning.
Dan kun je tot cd 730MB een schijfje zetten.
Staat ergens bij opties.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zondag 12 mei 2002 21:05 schreef weide55 het volgende:
Nero heeft een functie overburning.
Dan kun je tot cd 730MB een schijfje zetten.
Staat ergens bij opties.
Kan dat voor normale 80-minuten cd's?? 30 MB overburnen lijkt me een beetje errug veel (of valt dat wel mee?)

- Edit -

Je kan altijd nog 90-minuten (of 99 min whatever!) cd's kopen...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Dat klopt, maar dan moeten je Cd's het wel aankunnen. Ik heb 'm voor de gok op 83 minuten gezet, dat is ongeveer de ruimte die ik nodig heb, maar hij weigert omdat de cd niet verder wil dan 702 Mb

Verwijderd

je moet multisessie uitzetten en dan disk-at-once branden.
Moet lukken!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 12 mei 2002 21:07 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

Kan dat voor normale 80-minuten cd's?? 30 MB overburnen lijkt me een beetje errug veel (of valt dat wel mee?)
30 MB overburnen is misschien wat veel, maar 726 MB heb ik wel eens gered op een 700 MB schijfje....

Verwijderd

Ik heb vrijdag nog een MP3 cd gemaakt waar 731 mb op stond!
Het cd-tje was van het merk HP

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
De volgende merken heb ik tot nu toe geprobeerd:
Lifetec 80 minuten
Verbatim 80 minuten
Princo 80 minuten

Daar werkt het bij mij dus niet mee. De writer is een Plex, dut dat moet volgens mij geen probleem zijn.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Er bestaan 90-minuten CD's... Ik ken een zaakje in Duitsland die ze heeft. Gewoon eens op zoeken, grotere comp zaken zullen ze nog wel hebben.

Forget your fears...
...and want to know more...

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

spaceboy

Op grote hoogte

bij cdrwinkel.com hebben ze 90 minuten cd's. Bij FunPrice (.nl) ook.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

90 of 99 minuten cds gebruiken. Als je brander het aan kan dan moet he geen probleem zijn (mijn plex kan dat bijv niet).

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 09:30

Cis

Gebruik je Nero?
Dan kan het zijn dat je brander niet helemaal lekker daarmee werkt.
Heb zelfs een LiteOn 24x10x40x en die kan dus niet overburnen met Nero. Heb alle instellingen geprobeerd, in totaal denk ik 5 uur aan gekwakkeld, maar geen succes.
Als ik nu moet overburnen, gebruik ik eerst WinIso om er een BIN/CUE of ISO van te maken. En vervolgens brand ik 'm met FireBurner. Werkt perfect.
Hier gebruik ik Platinums 40x, past 720 mb op

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 21:36 schreef FunFactory het volgende:
De volgende merken heb ik tot nu toe geprobeerd:
Lifetec 80 minuten
Verbatim 80 minuten
Princo 80 minuten

Daar werkt het bij mij dus niet mee. De writer is een Plex, dut dat moet volgens mij geen probleem zijn.
Ik doe het altijd met mijn Aopen 12x brander.
Ik heb tot nu toe geprobeerd:
Arita 80 premium
HP 80 16x
ACER Gold 80

En deze werken allemaal, heb je trouwens multisessie uitgezet? En Disc-At-Once aangevinkt?

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 21:55 schreef weide55 het volgende:

[..]

Ik doe het altijd met mijn Aopen 12x brander.
Ik heb tot nu toe geprobeerd:
Arita 80 premium
HP 80 16x
ACER Gold 80

En deze werken allemaal, heb je trouwens multisessie uitgezet? En Disc-At-Once aangevinkt?
Dat heb ik inderdaad gedaan. Ik zal eens gaan zoeken naar de bovenstaande cd's, misschien lukt het me daar wel mee. Anders heb ik dus echt een groot probleem, want dan blijf ik voor altijd met een file zitten van +700Mb

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:23 schreef FunFactory het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad gedaan. Ik zal eens gaan zoeken naar de bovenstaande cd's, misschien lukt het me daar wel mee. Anders heb ik dus echt een groot probleem, want dan blijf ik voor altijd met een file zitten van +700Mb
Kun je bij opus krijgen.
En daar kan je tevens 90 en 99 minuten cd's krijgen!

Verwijderd

Ja, ja, daar heb je wat aan.
90 minuten CD's zijn 80 minuten CD's die je 10 minuten moet overbranden. Voor de 99 minuten exemplaren zal wel iets soortgelijks gelden.
En uit bovenstaande begrijp ik dat juist dat overbranden een probleem is.

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 23:51 schreef ebouma het volgende:
Ja, ja, daar heb je wat aan.
90 minuten CD's zijn 80 minuten CD's die je 10 minuten moet overbranden. Voor de 99 minuten exemplaren zal wel iets soortgelijks gelden.
En uit bovenstaande begrijp ik dat juist dat overbranden een probleem is.
Ik weet niet of overbranden het probleem is. De capaciteit van de merken Cd's die ik hier thuis heb, is 702Mb. En ik heb 708Mb nodig.

Verwijderd

Probeer CDRWIN.
Die zegt alleen dat hetgeen je wilt branden groter is dan 74 minuten. Dan vraagt-ie of je wilt doorgaan. Als je JA klikt, begint het progje met branden, en fikt gewoon door totdat òf de file helemaal is gebrand, òf je cdr schijf het niet meer trekt en de cd dus verkloot is.

Je moet zelf zorgen dat het past. Maar 708 mb is totaal geen probleem. Welke brander heb je? Er zijn branders (oudere modellen) die niet kunnen overburnen. Sommige fabrikanten (Sony) hebben branders die niet overburnen "omdat dit niet standaard is." Dit laatste was vroeger zo, ik weet niet of Sony dit beleid nog hanteert.

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 01:33 schreef FirePower het volgende:
Probeer CDRWIN.
Die zegt alleen dat hetgeen je wilt branden groter is dan 74 minuten. Dan vraagt-ie of je wilt doorgaan. Als je JA klikt, begint het progje met branden, en fikt gewoon door totdat òf de file helemaal is gebrand, òf je cdr schijf het niet meer trekt en de cd dus verkloot is.

Je moet zelf zorgen dat het past. Maar 708 mb is totaal geen probleem. Welke brander heb je? Er zijn branders (oudere modellen) die niet kunnen overburnen. Sommige fabrikanten (Sony) hebben branders die niet overburnen "omdat dit niet standaard is." Dit laatste was vroeger zo, ik weet niet of Sony dit beleid nog hanteert.
ok, die heb ik gedownload en geinstaleerd. Maar, hij geeft aan bij het opstarten: unable to initialize the ASPI-manager. ASPI-manager not installed on this system. Kort weg, geen cdrom drives aanwezig.

Heb je hier ook een oplossing voor? :)

ik heb op de site van goldenhawk.com gekeken, en daar staat, dat mijn Plex en mijn A-Open wel ondersteund zouden moeten worden.... :?

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb ondekt dat, hoe langzamer je brandt, hoe voller je cd kan
ik heb hier een paar 40X philips cd's liggen en als je die op 4 speed brand krijg je er tot wel 760mb! op.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Een 650 Mb CDtje kost maar 0.5€ . Waarom splits je dat ding niet ?

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 02:16 schreef XTerm89D het volgende:
Een 650 Mb CDtje kost maar 0.5€ . Waarom splits je dat ding niet ?
Ik zou wel willen, maar daar ben ik absoluut niet in thuis!

Het is een trouwfilm van mijn nichtje. Die hebben ze op een harde schijf gezet en aan mij gegeven, of ik er Cd's van kon maken. Ik ben niet thuis in software voor films, dus daar ligt het probleem.

Pagina: 1