PC valt uit na 30min. Nieuwe voeding?

Pagina: 1
Acties:

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Hee, m'n broer belde net dat zijn (mijn oude) pc na een half uurtje aanstaan uitvalt, en pas na 10 minuten weer aan wil om na 15 minuten wéér uit te vallen.
Het is een AMD K6-2 400 (dus nog geen stroomslurper) die volgens mij met een 200watt (merkloos) voeding draait, en de pc is bijna 3 jaar oud.
Zou de voeding versleten zijn? Dat was het enige wat ik kon bedenken toen hij me het verhaal telefonisch vertelde. De ventilatoren draaiden allemaal nog wel zei hij, dus echt zeker ben ik er niet van, maar zou er teveel stof in gekomen kunnen zijn ofzo?
Of is het iets geheel anders? Ik woensdag bij 'm langs om te kijken, maar als het zeker de voeding is koop ik alvast een nieuwe voeding.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wordt z'n proc niet te warm?
Misschien staat in de bios ingesteld dat de pc bij 'n bepaalde temp. uitgeschakeld wordt.

Verwijderd

misschien word die pc gewoon te warm heb ik ook gehad krijg je meestal als je pc is overgeclock en te weinig of verkeerd de koel pasta erop gedaan anders word de pc gewoon te warm en dat 10 minuten wachten is gewoon volgens mij omdat ie te warm is

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
Eh, volgens mij had ik er gewoon een goedkoop moederbordje ingezet, ja, een MSI-5169 als ik mij het goed herinner, een Super Socket 7 mobo, zonder toeters of bellen zoals 'temperature control', je kon in ieder geval weinig bijzonders instellen, en in de handleiding ben ik dat ook niet tegengekomen.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ja maar dan nog valt de pc uit bij hoge temps... bij mij dan.. ookal hebbik geen temp control

4015Wp west (Dordrecht)

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
Blazor: het is gewoon een oude pc hoor, niet overgeklokt ofzo, hij heeft in ieder geval al 3 jaar niet-overgeklokt gedraaid. De processor (AMD K6-2) werd altijd al wel een tikkie warmer dan de concurent, maar zou dat voor de spontane uitval zorgen, en dat die dan 10 minuten niet meer aanwil?

Pagina: 1