ik heb de volgende code:
als ik dan het volgende uitvoer:
dan komt er netjes te staan "45 rows". Maar nu wil ik bij deze 45 1 optellen (dus dan krijg je 46) en deze 46 als id meegeven aan de volgende (die erin gedaan wordt). Als ik dan de volgende keer weer iets toe ga voegen dan zijn het er dus 46 (+1 = 47) en dus krijgt de volgende als id 47. Maar hoe sla ik nou het aantal rows + 1 op in een var ($id) heb namelijk al van alles geprobeerd maar ik krijg steeds mysql errors.
PHP:
1
| <?$query1 = "SELECT * FROM forum_users";$query_result_handle1 = mysql_query ($query1) or die ('The query failed! table_name must be a valid table name thatexists in the database specified in mysql_select_db');$num_of_rows1 = mysql_num_rows ($query_result_handle1) or die ("The query: '$query1' did not return any data");?> |
als ik dan het volgende uitvoer:
PHP:
1
| <?print "$num_of_rows1 rowsof";?> |
dan komt er netjes te staan "45 rows". Maar nu wil ik bij deze 45 1 optellen (dus dan krijg je 46) en deze 46 als id meegeven aan de volgende (die erin gedaan wordt). Als ik dan de volgende keer weer iets toe ga voegen dan zijn het er dus 46 (+1 = 47) en dus krijgt de volgende als id 47. Maar hoe sla ik nou het aantal rows + 1 op in een var ($id) heb namelijk al van alles geprobeerd maar ik krijg steeds mysql errors.