Ik heb 3 kamers met elk een pc erin. Allemaal aangesloten met 10/100Mb NICs en een 10/100Mb switch. De switch staat in kamer 1. er loopt dus een kabel van kamer 2 naar 1, en een van kamer 3 naar 1. (kamers 1, 2, 3 op een rijtje :-)
Nu wilt de pc in kamer 3 NIET op het netwerk komen. Zoeken gaat niet, pingen ook niet (pc"s hebben IP 10.10.0.15 t/m 10.10.0.17). De NICs en HUB geven aan dat er wel connectie is (lampjes)...
eerst was de kabel tussen 3 en 1 eigenlijk 2 kabels, deze had ik met kroonsteentjes aan elkaar gezet
daarna heb ik het met wazige klemmetjes gedaan, ook zonder succes.
Toen met een koppenstukje waar 2 connectortjes in gaan: weer niet (gaf dit keer niet eens connectie).
Nu heb ik een nieuw kabel gekocht, 2 nieuwe connectortjes eraan geknipt, en het werkt nog niet...
Wie weet er wat !?!?!?!
de kabels zijn trouwens 10m, 6m (en 2m)
Nu wilt de pc in kamer 3 NIET op het netwerk komen. Zoeken gaat niet, pingen ook niet (pc"s hebben IP 10.10.0.15 t/m 10.10.0.17). De NICs en HUB geven aan dat er wel connectie is (lampjes)...
eerst was de kabel tussen 3 en 1 eigenlijk 2 kabels, deze had ik met kroonsteentjes aan elkaar gezet
daarna heb ik het met wazige klemmetjes gedaan, ook zonder succes.
Toen met een koppenstukje waar 2 connectortjes in gaan: weer niet (gaf dit keer niet eens connectie).
Nu heb ik een nieuw kabel gekocht, 2 nieuwe connectortjes eraan geknipt, en het werkt nog niet...
Wie weet er wat !?!?!?!
de kabels zijn trouwens 10m, 6m (en 2m)