Toon posts:

[MD] Minidisc in States kopen: verstandig of nie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben al een tijdje van plan om mijn Sony MZ-R70PC te vervangen voor een Sony MZ-N1. Omdat die krengen hier nog amper te krijgen zijn en als ze te krijgen zijn super duur zijn, dacht ik eraan om er eentje uit de VS te halen, dat scheelt zo'n 100-150 Euro ! Nou vroeg ik me af of dit wel verstandig was ivm garantie enzo.
Het versturen is het probleem niet (vader heeft collega's in VS :) )
De adapter hou ik gewoon van mijn oude MD, dus dat is ook geen probleem.
Heeft iemand wijze raad ??

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Je zou moeten nagaan of Sony Nederland de garantie gewoon wil/kan odersteunen. Als de verzendkosten alleen al niet zo hoog lagen had ik het zelf ook wel gedaan, maar als dat bij jou via via nog meevalt, waarom niet?

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 20:02
en als je geluk hebt, moetje invoerkosten betalen..

toch?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 16:52
Op zondag 12 mei 2002 20:20 schreef DARKLORD het volgende:
en als je geluk hebt, moetje invoerkosten betalen..

toch?
moet je het als "gift" laten opsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Die collega van m'n vader gooit hem gewoon op de bedrijfspost en dan word ie netjes in een doosie bij m'n pa afgeleverd :) (Tenzij ze hem bij de douane onderscheppen :) )

Weet iemand trouwens of het 100% zeker is dat hij op mijn gewone adapter werkt (had gezien dat de MZ-N1 3V nodig heeft, zelfde pluggie) en dat heb ik ook.....

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:34
Op zondag 12 mei 2002 20:26 schreef PJanssen het volgende:
Die collega van m'n vader gooit hem gewoon op de bedrijfspost en dan word ie netjes in een doosie bij m'n pa afgeleverd :) (Tenzij ze hem bij de douane onderscheppen :) )

Weet iemand trouwens of het 100% zeker is dat hij op mijn gewone adapter werkt (had gezien dat de MZ-N1 3V nodig heeft, zelfde pluggie) en dat heb ik ook.....
Komen er anders ook doosje vanuit het buitenland?
Anders wordt hij als antrax doos gezien (i.p.v brief) ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk, er word een hele hoop zooi verstuurd. (en dan geen anthrax :) )

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 21:08
http://www.minidiscworld.nl

Hier is die gewoon op voorraad zegt de site. Wel een beetje duur inderdaad. Als ze hem bij de douane doorhebben ben je wel meteen je voordeel kwijt.

Verwijderd

Duitsland is dichterbij, standaard 2 jaar garantie

www.digitale-welt.de

Verwijderd

mini disken kennen ze in de VS amper en zijn er erg duur heb ik gehoord van `n vriend daaro en allemaal oudere modellen als in Europa of Azie

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 20:26 schreef PJanssen het volgende:

Geen 115/230 volt verschillen? :?

T.net gallery | V&A ads

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Op maandag 13 mei 2002 07:02 schreef Juniorrules het volgende:

[..]

Geen 115/230 volt verschillen? :?
Als hij zijn huidige adapter blijft gebruiken neem ik aan van niet ;)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
Op zondag 12 mei 2002 20:24 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

moet je het als "gift" laten opsturen.
Het versturen als "gift" werkt ook steeds minder vaak.
Douane is ook niet stom hoor. Zitten zelfs op tweakers af en toe ;)
Nee ff serieus. Als je 'm laat opsturen door bekenden in amerika, laat ze 'm sowieso uit de originele verpakking halen en stuur de bon apart op. Dit zorgt ervoor dat het veel minder snel als nieuw wordt aangemerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de 'raad', ik ga vandaag (nu) maar es naar Sony Nederland bellen en kijken hoe het met de garantie.....
En dat men niks weet van MD's in de VS is dus absoluut niet waar, ze hebben de allernieuwste modellen vlak nadat ze in Japan uitkomen en ver voordat ze er in Europa zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Nou net Sony NL gebeld. Blijkt er geen garantie in Europa op te zitten, tenzij er bijde garantie staat dat het wereldwijd is...............
Zal ik het nou toch maar doen, of niet ?? Ik twijfel....

Verwijderd

Ik zou het niet doen omdat die minidisc volgens mij relatief snel 'kapot' gaan.
Mijn MD doet het nu ook al niet meer :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 22:06 schreef Da_man het volgende:
Ik zou het niet doen omdat die minidisc volgens mij relatief snel 'kapot' gaan.
Mijn MD doet het nu ook al niet meer :(
Ik heb nu al 2 jaar een MZ-R70PC, en heb er nog geen krasje opzitten hoor (nou ok, een paar dan, maar er is nog niks kapot.)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 22:30

tweakerbee

dus..?

Vriend van me had een gitaar gekocht, werd ook als 'gift' verstuurd. Toch mooi een bonnetje van de douane gehad a €120 :(

You can't have everything. Where would you put it?

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:49

Aidix

Geluidspietlut

- versturen met koerier dus hoge verzendkosten ($30-$50) en dus bijna automatisch 19% invoerrechten.

De verrekende prijs is misschien 10 euro minder dan wat je hier betaalt, je mag zelf op zoek naar een passende adapter, en je hebt geen garantie.

Kortom voor het geld hoef je het niet te doen, en ga naar een mediamarkt of een Raf en je hebt grote kans dat ie er ligt.

Bovendien moet je je eens afvragen waarom je die R70PC wilt vervangen, NetMD levert duidelijk hoorbaar slechtere geluidskwaliteit op dan die USB>toslink kabel die je nu gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 10:28 schreef Aidix het volgende:
- versturen met koerier dus hoge verzendkosten ($30-$50) en dus bijna automatisch 19% invoerrechten.

De verrekende prijs is misschien 10 euro minder dan wat je hier betaalt, je mag zelf op zoek naar een passende adapter, en je hebt geen garantie.

Kortom voor het geld hoef je het niet te doen, en ga naar een mediamarkt of een Raf en je hebt grote kans dat ie er ligt.

Bovendien moet je je eens afvragen waarom je die R70PC wilt vervangen, NetMD levert duidelijk hoorbaar slechtere geluidskwaliteit op dan die USB>toslink kabel die je nu gebruikt.
Nou om het geld kan ik het dus wel doen , want het verzenden kost mij namelijk niks :)
En ik wilde zowieso al een nieuwe MD, omdat die van mij geen MDLP heeft, de motor een takkeherrie maakt, hij maar een paar uur met z'n batterijen doet, een irri afstandsbediening heeft etc,etc......dus toen kwam ik op een MZ-N1 uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb vandaag geprobeerd te bestellen...........
accepteren ze geen American Express Credit Card, maar alleen een Amerikaans Bankrekenigsnummer. :( :'(
Heeft iemand een (goedkope) oplossing voor dit probleem ?

Verwijderd

Ik heb zojuist de MZ-N1 besteld bij www.my-minidisc.de
In totaal ben ik €378,90 kwijt. Da's inderdaad meer dan bij www.digitale-welt.de, maar die reageerden niet op mijn mail :(
Geen invoerrechten, Europese garantie en als het goed is binnen 4 dagen in huis :9
Pagina: 1