Geheugen werkt plaatsspecifiek

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Me geheugen (256mb pc133) werkt niet als ik het als enigste reep in me mobo zet. het werkt alleen als ik het in de tweede slot zet met in de eerste nog een reepje. Echt supervaag. Weet iemand waarom?

Nog een vraagie erachteraan: me fsb staat nu op 100. Moek dat op 133 zetten. Kheb dat geprobeerd maar toen ik toen save en exit deed kreeg ik geen beeld meer op me scherm

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het kan zijn dat je geheugenbank kapot is of dat het gewoon niet wil werken in die bank.
Als je cpu normaal op een fsb van 100 werkt dan clock je em dus 33% over op 133 fsb, je kunt em daarop wel draaien alleen moet je dan je multiplier terug zetten.

Wat voor moederbord en cpu heb je?

Ennuh nu krijg je dus geen beeld meer, dan moet je ff de cmos clearen, dat doe je door een jumper 2 sec om te zetten, kijk in de handleiding van je moederbord.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• ajampaniki
Op zondag 12 mei 2002 20:12 schreef bobo1on1 het volgende:
Het kan zijn dat je geheugenbank kapot is of dat het gewoon niet wil werken in die bank.
Als je cpu normaal op een fsb van 100 werkt dan clock je em dus 33% over op 133 fsb, je kunt em daarop wel draaien alleen moet je dan je multiplier terug zetten.

Wat voor moederbord en cpu heb je?

Ennuh nu krijg je dus geen beeld meer, dan moet je ff de cmos clearen, dat doe je door een jumper 2 sec om te zetten, kijk in de handleiding van je moederbord.
Kheb een abit kt7 met een amd athlon 750. Kheb al geprobeerd om de cmos te clearen maar kblijf bezig

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Jouw moederbord ondersteund officieel geen 133 fsb, maar wat is er niet gelukt aan het cmos clearen??

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 12 mei 2002 20:09 schreef ajampaniki het volgende:
Me geheugen (256mb pc133) werkt niet als ik het als enigste reep in me mobo zet. het werkt alleen als ik het in de tweede slot zet met in de eerste nog een reepje. Echt supervaag. Weet iemand waarom?

Nog een vraagie erachteraan: me fsb staat nu op 100. Moek dat op 133 zetten. Kheb dat geprobeerd maar toen ik toen save en exit deed kreeg ik geen beeld meer op me scherm
Lees ff het boekje van je moederbord ... in sommigge borden kan in het eerste slot (of andere sloten) alleen singlesided geheugen (dus maar aan een kant chipies).
En in het boekje staat meestal de volgorde hoe het geheugen erin kan :)

• ajampaniki
Op zondag 12 mei 2002 20:26 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Lees ff het boekje van je moederbord ... in sommigge borden kan in het eerste slot (of andere sloten) alleen singlesided geheugen (dus maar aan een kant chipies).
En in het boekje staat meestal de volgorde hoe het geheugen erin kan :)
na ik heb er nu beide inzitten uit een andere comp. Kdenk dat het mem gewoon rot is. Want als ik me comp aanzet als alleen dat ene reepje erin zit begint ie toch een partij te piepen. niet alleen drie piepjes maar gewoon de hele tijd.

ps: xp zuigt @ 48 mb ram :P
Pagina: 1