Toon posts:

[HDD] Data D: weg na formatteren C:

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win2K geinstalleerd op een Celeron 333A met 6,4GB HDD. Ik had eerst een Win98-installatie, maar ik wilde omdat ik steeds herinstalleren zat was (broertjes :)). Omdat de Win98-install een beetje vern**kt was en er toch belangrijke data bewaard moest blijven heb ik met PM7 een D: partitie gemaakt van 1GB. Ik heb alle data naar D: gekopieerd.
Tijdens het installeren van Win98 moest een partitie gekozen worden. Ik heb voor C: gekozen, en deze partitie werd geformatteerd. Na het formatteren kreeg ik een foutmelding (PC was een beetje overgeklokt, ik weet niet of dit ermee te maken heeft). Daarna PC weer op originele snelheid gezet, toen ging het formatteren goed. Na het installeren van Win2K wilde ik de data van D: terugzetten, maar nu krijg ik als ik de D:-partitie aanspreek, een foutmelding dat deze partitie niet geformatteerd is, en of ik dat nu wil doen (heb ik niet gedaan hoor).
De vraag is nu of alle data die op D: stond nu weg is, of is dit op een of andere manier terug te krijgen?

Verwijderd

Misschien is je partitietabel beschadigd geraakt tijdens het formateren van c

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 20:59 schreef weide55 het volgende:
Misschien is je partitietabel beschadigd geraakt tijdens het formateren van c
zou kunnen, is er nu nog hoop?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Als je nu met part. magic gaat kijken, wat geeft hij dan aan, ziet hij die partitie wel en hoe benoemt hij deze?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anders Lost and Found draaien.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
ik denk dat je FAT / NTFS een beetje door elkaar ligt. Als je c: NTFS is, en je opstart met floppy gemaakt onder win98/me, dan kun je niet zomaar format c: doen. Dan wordt namelijk je D: geformateerd.
Die flopyy ziet nml. geen NTFS partitie.
Ik zou eerst met paritie magic kijken naar de partitie indeling, en is d: weg dan e.o.a. unformat utility gebruiken. (bij de download sites)
succes

signature

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32
Dit probleem heeft te maken met Partition Magic. Op 3 verschillende PC's waar met behulp van PM de harde schijf is ingedeeld, wordt na het format-commando (MSDos) de verkeerde partitie geformatteerd. Ik ben er alleen nog niet uit of het probleem ook optreedt als je binnen Windows een partitie formatteert.

Ik partitioneer mijn harde schijf sindsdien ook met 'the gold old' FDisk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 21:12 schreef ErHa het volgende:
Als je nu met part. magic gaat kijken, wat geeft hij dan aan, ziet hij die partitie wel en hoe benoemt hij deze?
Ja, hij ziet hem als FAT32 partitie, en ook nog met de naam die ik hem gegeven heb met partitioneren.
Op zondag 12 mei 2002 21:17 schreef brooks123 het volgende:
ik denk dat je FAT / NTFS een beetje door elkaar ligt. Als je c: NTFS is, en je opstart met floppy gemaakt onder win98/me, dan kun je niet zomaar format c: doen. Dan wordt namelijk je D: geformateerd.
Die flopyy ziet nml. geen NTFS partitie.
Ik zou eerst met paritie magic kijken naar de partitie indeling, en is d: weg dan e.o.a. unformat utility gebruiken. (bij de download sites)
succes
Beide partities waren eerst FAT32, en tijdens de Win2K-installatie is de C:-partitie omgezet naar NTFS. Ik heb dus niet via MS-DOS de partitie geformatteerd.
Op zondag 12 mei 2002 21:28 schreef TweakersOnly het volgende:
Dit probleem heeft te maken met Partition Magic. Op 3 verschillende PC's waar met behulp van PM de harde schijf is ingedeeld, wordt na het format-commando (MSDos) de verkeerde partitie geformatteerd. Ik ben er alleen nog niet uit of het probleem ook optreedt als je binnen Windows een partitie formatteert.

Ik partitioneer mijn harde schijf sindsdien ook met 'the gold old' FDisk.
Ik eigenlijk ook altijd, maar nu moest er een en ander aan data bewaard blijven, en omdat de Windows-install helemaal gaar was werkte internet/netwerk niet, dus ik kon het niet op mijn FTP of een andere PC zetten.

Heeft iemand misschien een suggestie over wat ik nu moet doen? in PM7Pro ziet alles er verder goed uit, maar Win2K wil hem gewoon niet zien :(

/edit
Als ik in PM7 met rechts op de D:-partitie klik en dan Check for Errors, geeft hij de volgende fout:
code:
1
2
Error #2004
An invalid cluster was found in a directory entry.

Wat nu?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Schijf eruit, in een andere PC...

Partitie ghosten en op een lege schijf zetten...

Forget your fears...
...and want to know more...

• ErHa

ErHa

Op zondag 12 mei 2002 21:54 schreef daan123 het volgende:
Als ik in PM7 met rechts op de D:-partitie klik en dan Check for Errors, geeft hij de volgende fout:
code:
1
2
Error #2004
An invalid cluster was found in a directory entry.

Wat nu?
Op de site van de maker staat dit:

Solution: Error 2004 An invalid cluster was found in a directory entry.

In this instance, the problem can be resolved by running SCANDISK on the affected drive.

If using Windows NT, use CHKDSK /F to repair the invalid cluster. There are also a number of 3rd party utilities that can repair this error.

If error still persists, please send the following information to PowerQuest Technical Support:

- Include a Debug report (see Running a Debug Report)
- A PARTINFO report created by you. (For information on using PARTINFO, see PowerQuest Solution PR94, "Running a PartitionInfo.")
- The information outlined in PowerQuest Solution PR164, "Information Needed for a Trouble Report."
- If you are running under Windows ME, the VFNSTDBG.TXT file located in C:\Program Files\PowerQuest\PartitionMagic 6.0\Win9X\VFD.
- A copy of the contents of the Master Boot Record captured with WRPROG.EXE. (For information on using WRPROG, see PowerQuest Solution PR1391, "Instructions for Using the WRPROG.EXE Utility.")

Problem Description:
Error 2004 An invalid cluster was found in a directory entry.
Error 2004
-------------------------------------
Kun je die partitie niet 'opnieuw aanmaken' met PM7 (zonder te formatten natuurlijk) en daarna een scandisk draaien daarop :?

Verwijderd

Topicstarter
helaas, de oude vertrouwde win98-scandisk (is er ook een win2k-scandisk? de D:-partitie is FAT32, maakt dat uit?) bracht geen uitkomst :'(. En bij CHKDSK D: /F krijg ik de melding dat de drive invalid or not ready is.
Op zondag 12 mei 2002 22:00 schreef ErHa het volgende:
Kun je die partitie niet 'opnieuw aanmaken' met PM7 (zonder te formatten natuurlijk) en daarna een scandisk draaien daarop :?
Hoe bedoel je, eerst verwijderen en daarna opnieuw aanmaken? is dan niet alle data weg, of blijft die gewoon staan, en komt die dan automatisch op de niewue partitie terecht?

• ErHa

ErHa

Op zondag 12 mei 2002 22:21 schreef daan123 het volgende:
Hoe bedoel je, eerst verwijderen en daarna opnieuw aanmaken? is dan niet alle data weg, of blijft die gewoon staan, en komt die dan automatisch op de niewue partitie terecht?
Hij staat nu waarschijnlijk als onbekend, kun je die niet weer op 'normaal' zetten :? OF converteren naar ntfs?

Dus niet weghalen, want dan is de data weg!!! eigenlijk dus aanmaken zonder weg te halen (in krom nederlands)

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Dan is die data gewoon weg mijns inziens.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 22:24 schreef ErHa het volgende:

[..]

Hij staat nu waarschijnlijk als onbekend, kun je die niet weer op 'normaal' zetten :? OF converteren naar ntfs?

Dus niet weghalen, want dan is de data weg!!! eigenlijk dus aanmaken zonder weg te halen (in krom nederlands)
Als ik in PM7 probeer te converteren, wordt de opdracht CONVERT gebruikt, en nu krijg ik in een DOS-schermpje de melding dat CONVERT niet beschikbaar is voor RAW-stations

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 21:34
fdisk /mbr ?

PVoutput

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 23:13 schreef knights16 het volgende:
fdisk /mbr ?
Hier zat ik ook net aan te denken.

Waarschijnlijk heb je bij het overklocken ook je fsb verhoogt, welke de pci bus snelheid verhoogt waar de hd aan hangt. Deze ging dus bij jouw over zijn nek, waarna je de boel heb terug geklockt. Maar de info over de partitie zelf (in de mbr :?) is dan mogelijk nog verneukt.

fdisk /mbr kan dan een goede oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 23:13 schreef knights16 het volgende:
fdisk /mbr ?
Heb ik geprobeerd, zonder enig resultaat.

Nu het meest vervelende, nu is mijn broertje er ook mee aan de gang geweest, end ie heeft per ongeluk de D:-partitie geformatteerd :'( (broertjes... :r)

iig allemaal bedankt voor de inspanning

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29

paradoXical

The ParadoX

FSB veranderd?

Hebn ik ook meegemaakt, 2 schijven leeg, nooit kunnen recoveren.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1