[APS Analoogfoto] Pixels te zien op donkere foto's

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb een APS fototoestel (minolta Vectis200)

Het eerste fotorolletje ging lekker, echt zulke zuivere pics had ik nog nooit gezien, ook niet in donker.

Tweede rolletje echt allemaal zichtbare pixels te zien op donkere foto's. (ontwikkeld 12-2001)

waar zou dit aan kunnen liggen?

-Plotseling gare cam
-Slechte ontwikkeling
-Slecht rolletje (uiterste ontwikkeldatum 01-2001)

Wat zou het probleem kunnen zijn?

20*350ZO45°

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
'k denk het rolletje..als het ene rolletje er wel last van heeft, 't andere niet...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 19:46 schreef Cutebritney het volgende:
'k denk het rolletje..als het ene rolletje er wel last van heeft, 't andere niet...
Xie nu dat het overigens géén "over de datum" rolletje was, maar een splinternieuwe van de dixons, was wel erg cheap toenertijd.

Zou misschien iemand mij meer kunnen vertellen over fotorolletjes en de houdbaarheid enzo.

-Uiterste ingebruikdatum na aanschaf
-Hoelang rolletje in camera laten zitten na eerste foto
-Hoelang nog gebruiken na "uiterste ontwikkeldatum".

20*350ZO45°

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59
Op zondag 12 mei 2002 19:50 schreef Richard het volgende:

[..]

Xie nu dat het overigens géén "over de datum" rolletje was, maar een splinternieuwe van de dixons, was wel erg cheap toenertijd.

Zou misschien iemand mij meer kunnen vertellen over fotorolletjes en de houdbaarheid enzo.

-Uiterste ingebruikdatum na aanschaf
-Hoelang rolletje in camera laten zitten na eerste foto
-Hoelang nog gebruiken na "uiterste ontwikkeldatum".
Nou wat ik laatst hoorde bij de fotograaf (dus geen dixons :P )
Op echt proffesionele rolletjes (die dure ja) daar zit een datum op (t.h.t) omdat ze tot die datum het beste resultaat hebben. (het rolletje ligt eerst een poos te rijpen in de fabriek voordat ze bij de fotograaf komen.
De normale rolletjes ( van ongeveer 2 á 3 euro stuk) komen "gelijk" van uit de fabriek in de winkel te liggen (opslag kost geld).
Dus jij zou een rolletje kunnen hebben gehad die toevallig een beetje trek ;) was.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ehm.. ik denk dat je bedoeld dat die foto's te korrelig zijn. Over het algemeen wordt er niet in pixels gepraat bij film-camera's :P

Ik denk dat je gewoon film met te hoge iso-waarde had gebruikt en dan ook nog overtijd. Dat werkt niet al te best.

En natuurlijk... APS levert niet echt goede kwaliteit, dus....

[topic=197979/1/100] ;)

Oh, nog een reden. sommige afdrukcentra's (ik dacht eigenlijk ALLE APS-afdrukcentra's) "verbeteren" je foto's als ze vinden dat het niet al te best is, dus misschien hebben ze gewoon die donkere foto's extra licht laten afdrukken -> nog korreliger
Dat deden ze met dat extra info van de omstandigheden van toen die foto genomen was dat op een magnetisch stripje in de film zat of zo...
Een van de selling points van APS.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 20:46 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Nou wat ik laatst hoorde bij de fotograaf (dus geen dixons :P )
Op echt proffesionele rolletjes (die dure ja) daar zit een datum op (t.h.t) omdat ze tot die datum het beste resultaat hebben. (het rolletje ligt eerst een poos te rijpen in de fabriek voordat ze bij de fotograaf komen.
De normale rolletjes ( van ongeveer 2 á 3 euro stuk) komen "gelijk" van uit de fabriek in de winkel te liggen (opslag kost geld).
Dus jij zou een rolletje kunnen hebben gehad die toevallig een beetje trek ;) was.
Jouw theorie (tenminste wat je hebt horen waaien) lijkt me wel juist jah. Mijn eerste Rolletje was van de Hema (goed), mijn tweede van de Dixons (ruk), en die nu bij de fotograaf ligt is een Kodak, als dus blijkt dat die wel zeer goed is, dan heb ik het wel gezien met die oude rolletjes.

Ik ga inderdaad maar eens denken over een digicam, ik was altyd pro rolletjes, maar nu blijkt dat die net zo ruk zijn. (Tenminste met een ruk compact-camera)

Een vette spiegelreflex is ook wel leuk ;)

20*350ZO45°

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

knakworst

Get more sats!

Dixons fotorolletjes worden niet gemaakt door Dixons maar Fuji. Prima kwaliteit dus!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een APS geeft altijd een wat korreliger resultaat dan een een standaardfilmrolletje, dat komt doordat het negatioef kleiner is.

Je hebt niet aangegeven WAAR je je rolletjes hebt laten ontwikkelen. Een echte fotograf geeft betere kwaliteit dan de afdrukcentrale van de Kruidvat. Over de Dixons heb ik ook niet al te goed edingen gehoord, duur en vaak donkere foto's.

Verder kan de ISO waarde van het rolletje en rol spelen. Hoe hoger de ISo hoe korreliger de foto's maar hoe beter je in het donker kunt fotograferen.

Het kan ook zijn dat er vuil op je lens zit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Vertel, waanneer heb je de foto's gemaakt?

Overdag of s'Avonds? of binnenhuis natuurlijk?
Pagina: 1