Toon posts:

17 versus 19 inch

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn oude vertrouwde 15" monitor begint na ruim 8 jaar trouwe dienst kuren te vertonen. Een mooi moment om over te stappen op iets groters. Rekening houdend met mijn budget heb ik 2 opties:
- 17" CRT
- 19" CRT
Mijn vraag is nu niet welk merk of type ik het beste kan kopen, maar welke grootte. Het ligt voor de hand om zo groot mogelijk te gaan - ik heb ruimte zat - maar werkt het ook? <b>Wie heeft er ervaring in de overstap?</b>
Bij mijn zoektocht ben ik trouwens op de zogenaamde optimale (ergonomische) resolutie gestuit. Bij sommige 17" monitoren was deze net zo groot als bij een 19". <b>Wie werkt met welke monitor (17/19") op welke resolutie?</b> Zelf werk ik op mijn 15" op 800x600@85Hz.
Mijn werkzaamheden op mijn computer zijn voornamelijk surfen, sites bouwen en gebruik van spreadsheets. Ik kijk geen films en speel ook geen spellen.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

ik zoek ook een 17" of 19" CRT, maar ik speel wel spellen. Moet ik gewoon voor de 17" gaan? of toch voor de 19".

My Discogs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
ikzelf ben voor de DELL p991 19" TRinitron gegaan :)

heeft een sony beeldbuis, bevalt me echt perfect :)

kostte me iets van 700 piek inc. verzenden :)

Verwijderd

[topic=305287/1/50]

Dit is beetje een te vage vraag, het is de bedoeling dat je eerst wat zelf uitzoekt voor je een topic opent.

Verwijderd

Voor spreadsheets is groot erg fijn. Voor websites bouwen kan het handig zijn, zeker als je behoorlijk wat photoshopt.

Alleen weiger ik je te adviseren om een crappy 19" te kopen ipv een goede 17". Je scherm is gewoon te belangrijk daarvoor. Dus het hangt echt van je budget af.

Dit topic is gesloten.