[vb] excel --> access

Pagina: 1
Acties:

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35
Ik wil met vb script gegevens in en uit een access database halen in excel. Hiervoor wil ik ADO gebruiken. Ik heb op msdn.microsoft gekeken en in de search hoe dit te doen. Zodoende heb ik enkele voorbeeldjes gevonden. Al deze voorbeeldjes werken niet.
code:
1
2
3
Sub OpenDatabase()
    Workbooks.OpenDatabase filename:="C:\vb_connectie_test.mdb", CommandText:=Array("Table1"), CommandType:=xlCmdTable
End Sub

Dit werkt dus wel maar dit is niet de manier waarop ik het wil. Moet ik om ADO te gebruiken nog iets installeren wat extra mogelijkheden aan vb toevoegd :?

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 20:19
Een foutmelding kan handig zijn...

ik heb een keer meegemaakt dat een macro in mijn excel sheet niets met DSN's kon doen op bepaalde systemen, het bleek dat IE 4 op die systemen stond, na instalatie van IE 5 werkte het opeens, tot de dag van vandaag weet ik niet wat de link tussen IE en Excel is maar goed...

maar nogmaals, ik denk dat ik je wat nuttigere info kan geven als je precies zeg welke foutmelding je krijgt...

at your service

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35
Bevoorbeeld bij dit stukkie code
code:
1
Dim db As Database

Dan krijg ik de foutmelding: User defined type not defind
Dus daarom dacht ik dus dat ik nog iets moest installeren om deze mogelijkheden in te bouwen in excel.

Verwijderd

Je haalt ADO en DAO door elkaar. Je gebruikt nu DAO (of iets soortgelijks) en ADO is idd beter. Hiertoe moet je bij Project -> References een vinkje zetten voor 'Microsoft ActiveX Database Objects 2.x' waarbij x een getal tussen 0 en 7 is.
Dan kan je een connectie declareren met Dim con as ADODB.Connection, en dan kan je de connectie openen a.d.h.v. een connectionstring (zie MSDN) en daar queries op af vuren.

Verwijderd

weet niet peziez wat je wil .. maar als je ADO + excel wil moet je eens kijken naar ADO_MD (md = MultiDimentional)