Toon posts:

[EL] Led's op LPT

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van www.discolitez.com de schakeling van het 8bit gemaakt dus 8 ledjes op de lpt poort. Nu werken alleen 5 ledjes en de eerste 3 blijven heel vaag branden. Overal zit een 470 Ohm weerstand voor zoals aangegeven in het schema. De eerste 3 blijven dus vaag branden ook al probeer je andere programma's. Wie weet wat dit is?

p.s.(hij doet dit onder windows 98 en 2000)

Verwijderd

Hmmm aan welk nummer zitten die dan aan de printerpoort?

Afbeeldingslocatie: http://www.discolitez.com/images/ledcircuit.gif

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen superbright led's

Verwijderd

Heb je "Super Bright LEDs" gebruikt?
Volgens het circuit tekeningetje wil dat niet.

Edit
TE laat |:(
/Edit

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

However, the LEDs are not as bright as normal mains powered lights, so you probably can't use them at a party. Also you can't use superbright or high current LEDs! These LEDs draw too much current, and the port will not be able to power them. A buffer circuit should be used if you wish to drive these LEDs or electromechanical relays.
Iets minder felle LED's aansluiten?

edit:

Ook te laat :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zitten aan nummer 2,3 en 4 op de lpt poort, wat het rare is die andere 5 branden wel gewoon normaal. Maar dan nog iets als je de weerstand verlaagd gaan ze alleen feller branden maar niet knipperen.

Kheb het net even op een andere pc aangesloten met een grotere voeding en daar branden die 3 ledjes normaal op. Aleen hier knipperen ze ook niet en kun je ze ook niet uitzetten.

Verwijderd

Hmm, raar :?

heb je andere weerstandjes liggen? ken je misschien iets lagere proberen.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24

Eraser127

Nijkerk

het werkt beter met '1k weerstanden' en 'low current leds', want die nemen namelijk minder stroom op.

My Discogs

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Zet er een tor tussen en je kan er zelfs een gloeilamp aanhangen... :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Een LCD sluit je ook op de printerpoort aan. Soms doet die het ook niet goed. De oplossing hiervoor is om de printerpoort anders in te stellen in het bios, dus wisselen tussen EPP, ECP, SPP etc... Probeer het daar eens in te zoeken... Ik denk dat discolitez je printerpoort niet goed aan kan sturen... Dat ze wel normaal branden, maar met een hele hoge knippersnelheid...

Vooropgesteld natuurlijk dat je je schakeling wel correct hebt opgebouwd..

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Hang er een 373 chip tussen !!!

Als je je leds direct aan de poort hangt is de kans heel groot dat je je lpt opblaast. En ik spreek helaas uit ervaring! Ook met normale leds loop je dat risico..

Duss.. ff voor een eurotje ofzo zo'n chippie ertussen, voeden met 5V en de juiste weerstand ertussen en alles brand netjes op dezelfde felheid.

Het is zonde om dit soort risico's te lopen terwijl je voor dat geld met zo'n chippie altijd save zit.

meer info:CPU Meter

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ook: Zet je poort op monodirectioneel (niet ECP/EPP/Bidirectional), want anders blijft ie data checken...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op maandag 13 mei 2002 12:07 schreef Aetje het volgende:
Ook: Zet je poort op monodirectioneel (niet ECP/EPP/Bidirectional), want anders blijft ie data checken...
Hier heb ik nog geen problemen mee gehad. Gewoon ECP/EPP en de boel werkte. Hij mag dan misschien data blijven checken, maar dat vind ie toch niet en dat zie je in de leds ook niet terug als het goed is (andere aderparen, niet in gebruik).
Pagina: 1