Toon posts:

[CM] idee voor plexiglas kast met 'hangend' mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Boven-aanzicht(rode balken zijn fans)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1730365963
vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1922096989
zijaanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1765285228

Mijn idee was een plexiglazen kast zelf te bouwen, let niet op de verhoudingen, ze zijn niet echt goed, ga er maar van uit dat ik +/- 5 cm wil tussen de kast en mobo (aan de zijkanten, niet aan aan de bovenkant natuurlijk :z)

Mobo wil ik 'ophangen' aan 4 ijzeren buisjes, welke ik dan bevestig aan het dak van de kast, het leek mij daarom al handig om in de kast een alluminium frame te maken (makkelijk verkrijgbaar bij elke DHZ-zaak).

Mobo komt los in de kast, en de poorten wil ik doorlussen met zelfgemaakte stukjes, die ik dan haal van andere kabels, of ik de nodige stekkers kan krijgen moet ik nog ff kijken, anders moet ik maar n oud mobo slopen en ze daar vanaf halen.

Mobo komt in aparte ruimte met 2 of meer fans, hoe ik deze precies ga plaatsten weet ik nog niet (ideeën?)

In een andere ruimte, waar deze precies komt (links/rechts/voor/bovenop) weet ik ook nog niet, maar dat maakt op het moment nog niet zoveel uit, komen 2 HDD's en het nodige CD-werk, ik wil ze vastmaken met plexiglas, gewoon schroef drdoor en klaar...

Als k ga beginnen zal k wat pics maken en posten, maar reken er nu nog ff niet op, 21 mei eerste examen VWO, daarna tijd en geld zat.

Zien jullie problemen die ik nog niet zie? Want daarvoor is dit topic, of hebben jullie nog ideeën? Post ze dan ff :7

Ojaa, jullie mogen me ook sterkte wensen voor mn examens natuurlijk 8-)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
'ophangen' aan 4 ijzeren buisjes

dat red je nooit ben ik bang, als dat valt is het dag mobo met een beetje pech.

wat je wel zou kunnen doen is (ligt aan het mobo) 2 of 3, buizen oid in de kast maken, waar je die busjes in doet waar schroefjes in kunnen, en daar het mobo op schroeven :)

dat zit wat stabieler denk ik :)

en verder: suc6 met je examens! :)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Als je een tap-eind (zo'n stuk schroefdraad) neemt en daar een buisje van alu of koper omheen schuift kan je keurige 'hangers' maken. Met een moertje boven en onder kan je het dan ook goed vast zetten.
IJzerhandel heeft veel keuze in 'roedes' (holle pijpjes)en tapeinden.

Wordt vast heel mooi :)

Enne... suc6

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kan 'm ook ipv laten hangen op 4 staafjes neerzetten, dat is ook wat veiliger.

Suc6 met je examens.

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 15:46
ik zie het nut van een hangend moederbord niet echt :? misschien dat het iets koeler wordt aan de onderkant ofzow? Ik zou als je een plexi case wil, gewoon een standaart midi of hightower maken, lijkt mij het makkelijkst

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hangend ziet er leuk uit, de pcb kant boven ipv al die slordige kabels en onderdelen enzo.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Op zondag 12 mei 2002 19:39 schreef Tranze het volgende:
ik zie het nut van een hangend moederbord niet echt :? misschien dat het iets koeler wordt aan de onderkant ofzow? Ik zou als je een plexi case wil, gewoon een standaart midi of hightower maken, lijkt mij het makkelijkst
Jij begrijpt het nut niet.... :? :?
Het heeft het zelfde reden als je ventilator 'stealth' maken, een fanbus inbouwen, je LEDjes vervangen door blauwe, namelijk HET IS LEUK en in dit idee nog mooier: het is UNIEK!!

En iets zelf ontwerpen ipv een standaard kees nabouwen, heeft ook een goede reden, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

en BTW.... hoeveel keses met hangende MoBo ken jij? Ik geen een, dus ik zou zeggen : GO FOT IT!!! :) :) Wordt vast :9~ :9~

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Pagina: 1