Waar moet de HUB???

Pagina: 1
Acties:

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
Ik zit met een klein probleempje:

Ik heb om mijn kamer nu 4 pc's en beneden staan er 2 nou moet er een netwerk tussen al die pc's komen, maar liefst met 2 kabels naar me kamer want daar komt de server...
het kan niet door 1 kabel wat ik het liefst zou willen...
dus ik zou via mijn server pc naar een hub en die 2 naar beneden en die andere 3 gewoon op me kamer late legge kenne gaan alleen zouden er 2 utp kabels door 1 buis kenne er ligt al wat in die buis....

en hoe zit het met internet (kabelinternet) kan eventueel op me kamer komen via aansluiting die er nu ligt..

en de hub moet lijkt mij op me kamer :?

tog nog maar ff toevoegen dat ik niet zoveel van netwerken weet :)

Verwijderd

Als je geld hebt koop je gewoon twee hubs, die dingen kosten echt bijna niks meer. Desnoods houd je boven alles 10/100, en doe je een 10 hub beneden (spotgoedkoop). Kan je eventueel beneden nog verder uitbreiden zonder extra kabel zooi. (LAN-party's inbegrepen als je ouders een weekendje wegzijn 8-))

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
en de hub moet lijkt mij op me kamer :?
Je geeft het antwoord zelf al. Ik heb zelf ook ongeveer zo'n situatie en de hub staat gewoon naast mijn eigen PC op mijn kamer. Het is belangrijk dat de hub goed bereikbaar is, als je af en toe er iets op wilt aansluiten. Verder is het gewoon een kwestie van kabels trekken

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
Op zondag 12 mei 2002 18:56 schreef DannyHaak het volgende:
Als je geld hebt koop je gewoon twee hubs, die dingen kosten echt bijna niks meer. Desnoods houd je boven alles 10/100, en doe je een 10 hub beneden (spotgoedkoop). Kan je eventueel beneden nog verder uitbreiden zonder extra kabel zooi. (LAN-party's inbegrepen als je ouders een weekendje wegzijn 8-))
haha ja, maar ik zit meer het probleem dat ik juist die 2 pc's beneden meot kunnen bereiken voor INTERNET of bedoel jij dat ik door een kabel aan te sluiten op een andere hub via die hub ook weer toegang kan krijgen tot die andere pc's dus zoiets

000000000000|<naar mijn pc's
Server PC -<hub
000000000000|
naar beneden|
000000000000hub<pc's beneden

en kan ik zo alle pc's bereiken?
kan zoiets?

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Op zondag 12 mei 2002 19:27 schreef djgero het volgende:

[..]

000000000000|<naar mijn pc's
Server PC -<hub
000000000000|
naar beneden|
000000000000hub<pc's beneden

en kan ik zo alle pc's bereiken?
kan zoiets?
Ja hoor, je kan gewoon twee hubs aan elkaar koppelen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
pc1   pc2   pc3   server-----------Internet
 |     |     |  |
 |     \-| |-/  |
 \-------hub--------/
        |
        |
       hub
     /-| |-\
    pc4  pc5

Je moet er alleen wel op letten wat voor kabel er tussen de hubs moet, maar dat komt dagelijks aan de orde. Dus dat staat wel ergens uitgelged.....

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.