Toon posts:

[debian] adsl verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleempje. Mijn internet delen is eindelijk gelukt en ik was heel erg blij, totdat internet he ineens niet meer deed. Alles opnieuw opgestart doet het nog niet.Internet ging wel aan maar ik kon geen site's pingen. Ik denk zal wel een storing van kpn zijn ofzoiets. Volgende morgen kan ik ineens wel internetten. Maar nu is een uur geleden het internet weeer uitgevallen ( dit had ik ook altijd bij windows maar na een restart deed het het weer. Komputer opnieuw opgestart nog een keer, opnieuw wat geinstaleerd alles geprobeerd, internet doet het nog niet. Dus nu is mijn vraag wat heb ik fout gedaan of wat moet ik veranderen

IK kan nog wel mijn modem pingen.
Ik heb adsl4linux geinstalleerd
Ik gebruik IPtables
Mijn iptables script is als volgt

iptables -X
iptables -F

iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD ACCEPT

iptables -A INPUT -i eth1 -s 192.168.0.2/10 -j ACCEPT
iptables -A POSTROUTING -t nat -s 192.168.0.1/24 -j MASQUERADE

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Kun je niet gewoon gebruik maken van de package ipmasq? Die gebruik ik ook en doet het goed. Het is een verzameling van wat scrippies die automatisch iptables of ipchains gebruikt, afhankelijk van je kernel versie. Ik heb weliswaar 2 gewone netwerk verbindingen (want kabel, geen adsl), dus is mijn situatie ongetwijfeld anders dan de jouwe, maar maybe it's worth a shot.

:Y)

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
je verbinding kan altijd gewoon wegvallen, dan zou je opnieuwe de vpn verbinding moeten starten (pptp verbinding bij linux)

misschien dat het overnieuw opstarten van je verbinding ook wel werkt.. geloof dat dat gewoon 'adsl stop' en 'adsl start' is bij adsl4linux...
'k heb er zelf een scriptje voor gemaakt dat elke 60 sec checked of er nog verbinding is.. werkt ook prima opzich :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 18:36 schreef _cyclops_ het volgende:
je verbinding kan altijd gewoon wegvallen, dan zou je opnieuwe de vpn verbinding moeten starten (pptp verbinding bij linux)

misschien dat het overnieuw opstarten van je verbinding ook wel werkt.. geloof dat dat gewoon 'adsl stop' en 'adsl start' is bij adsl4linux...
'k heb er zelf een scriptje voor gemaakt dat elke 60 sec checked of er nog verbinding is.. werkt ook prima opzich :-)
na adsl stop en adsl start werkt het nog steeds niet, zelfs niet opnieuw opstarten, dus is er niets fout met een of ander scriptje?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het plotseling wegvallen van een verbinding doet denken aan het niet vernieuwen van een DHCP-lease of zo. Draai je wel een programma als pump? Al zou je aan de andere kant verwachten dat een keer opnieuw opstarten het probleem dan wel zou verhelpen...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 18:55 schreef odysseus het volgende:
Het plotseling wegvallen van een verbinding doet denken aan het niet vernieuwen van een DHCP-lease of zo. Draai je wel een programma als pump? Al zou je aan de andere kant verwachten dat een keer opnieuw opstarten het probleem dan wel zou verhelpen...
pump nog nooit van gehoort. Maar wat het volgens mij is is het volgende. In mijn netwerk is internet bijnat altijd gebruikt. Msn staat heel lang aan. Toen ik msn afsloot en niemand meer internette viel het uit. Dus het valt (nog) niet uit onder het internetten zelf. En het raarste vond ik het toen mijn zusje s'ochtends gewoon weer kon msnen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Wat zegt je bak als je 'adsl status' doet?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Er staat op de site van adsl4linux ergens een optie om automatisch weer verbinding te maken, ff kijken. Hier staat het.
8.2 Automatische reconnect

U wilt de verbinding permanent openhouden.
Open het bestand "/etc/ppp/peers/adsl", als het goed is staat hier onderaan:

#persist
Haal het '#' weg voor de persist om de code te activeren:
persist
Let op: U moet de verbinding wel verbreken en opnieuw opstarten!
edit:

En eh moet je niet verwijzen naar ppp0 in je firewall ipv naar je netwerkkaart??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 20:15 schreef Electro het volgende:
Er staat op de site van adsl4linux ergens een optie om automatisch weer verbinding te maken, ff kijken. Hier staat het.
[..]

edit:

En eh moet je niet verwijzen naar ppp0 in je firewall ipv naar je netwerkkaart??
Misschien maar dit werkt ook heel goed. Hij doet het alweer, heb die zooi in de meterkast maar eens opnieuw opgestart en toen werkte het weeer.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik zit in de Randstad (bij R'dam) op MXStream aangesloten en de verbinding lag hier daadwerkelijk gisteren een uurtje of 2 eruit en vandaag het grootste deel van de middag. Kans dus dat je gewoon pech had met de timing vandaag ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat betreft het online blijven, verwijs ik graag naar mijn HOWTO:

http://lethalis.tsd-webservices.nl/tutorials/ADSL-Linux.html

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1