[UT] General Protection fault

Pagina: 1
Acties:

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:36

Ruudboy

Database Beheerder

Topicstarter
Ik heb sinds kort nieuwe PC met winXP.
Nu crasht mijn UT telkens. Ik heb al een eerder topic gezien hierover, maar geen oplossing.
Hij stopt eerst met reageren op de muis en toetsenbord, beeld gaat gewoon door. Dan crasht ie, en krijg ik een GPF, iets met 3d engine ofzo.
UT is het enige spel waar ik een probleem mee heb..

Wat kan de oorzaak zijn? Videokaart is de Gforce 4mx (jeweetwel, die Aldi bak)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:38
je hebt hem neem ik aan al overnieuw geinstaleerd?
probeer het eens op OPENGL met loki's opengl driver :)

In de search is er genoeg over te vinden!

• Ruudboy

Ruudboy

Database Beheerder

Topicstarter
Ik ben nou al ff op zoek, maar vind nergens een opengl driver? Heb gekeken op Loki pagina (lijkt me niet meer aktief?) en UT page, maar niks gevonden. Iemand een linkje?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

spaceboy

Op grote hoogte

Ik gebruik (omdat UT in Direct3D te traag gaat) ook OpenGL, maar heb hier geen drivers ofzo voor geinstalleerd. Ik gebruik ook WinXP. En inderdaad, wat hierboven al gezegd is: opnieuw installeren doet wonderen bij die fout(en) in UT.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ik draai gewoon in direct 3d, omdat de brightness dan hoger kan. (hercules gf3 ti500)
en ik krijg de fout ook soms, dus volgens mij komt het niet alleen door de opengl

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Ik draai in D3D met mijn GF2MX en ik heb er ook vaak last van. Een keer kon ik niet meer mijn toetsenbord gebruiken, maar nog wel mijn muis. Toen stond ik op 28 frags ofzo (UT Instagib) en won ik alsnog! Wat een geluk :7

Maar ik weet ook niet hoe ik dit probleem op moet lossen, het is heel irritant :(

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als je/jullie overgeklokt draaien zou ik je pc eens een weekje op standaard snelheid laten draaien om te kijken of het dan wel werkt. UT is best gevoelig voor dit soort dingen. Ik was een tijdje terug op een lan, vorig jaar geloof ik en daar kreeg ut ook opeens errors, terwijl ik daarvoor nooit problemen had. De oplossing was de cpu en videokaart terug te klokken. Uiteindelijk heb ik het thuis getest. Memory gaf de fouten.

Omdat mijn case temp op die lan 3 a 4 graden hoger lag dan normaal werkte UT dus niet meer, Half Life en andere spellen werkten nog perfect, maar UT dus niet. UT is erg gevoelig voor overklokken. Dus klok eens terug en kijk of het dan werkt.

Heb je niet overgeklokt, installeer dan UT eens opnieuw. Eerst zonder patches, dan spelen en kijken of je problemen hebt. Zoniet, 4.36 installeren. Weer spelen, geen problemen, dan met de bonuspacks beginnen. Netzolang tot je dus wel je probleem weer krijgt, dan weet je iig waar het zit. Krijg je de problemen niet meer is het helemaal mooi natuurlijk.

Veel suc6.. ;)

offtopic:
Voor de topicstarter, als je de Aldi pc met GF4 MX hebt, dan is dat volgens mij de 2.0Ghz P4 versie. Pas je sig ff aan :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb hetzelfde probleeem als topicstarter. Opnieuw installeren helpt bij mij niet. Ik heb verschillende videokaarten geprobeerd, steeds hetzelfde.

W2K, Win98 en XP, allemaal hetzelfde. Oplossing zou heel erg fijn zijn :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Het veranderen van je 'AGP Aperture Size' in je bios wil ook nog wel eens helpen (128 MB --> 64 MB)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op maandag 13 mei 2002 09:41 schreef -=MOL=- het volgende:
Omdat mijn case temp op die lan 3 a 4 graden hoger lag dan normaal werkte UT dus niet meer, Half Life en andere spellen werkten nog perfect, maar UT dus niet. UT is erg gevoelig voor overklokken. Dus klok eens terug en kijk of het dan werkt.
Bekend! Had ik dus ook op een lan... temperatuur was hoger en ik had m'n kast dicht (normaal open). Tijdens UT kon ik opeens niet meer lopen of rondkijken :?
Dacht eerst dat het m'n keyboard was... maar waarom viel de muis ook uit dan? En waarom bij andere spellen niet?

Was dus puur UT |:( :{

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op maandag 13 mei 2002 15:29 schreef Marv het volgende:

[..]

Bekend! Had ik dus ook op een lan... temperatuur was hoger en ik had m'n kast dicht (normaal open). Tijdens UT kon ik opeens niet meer lopen of rondkijken :?
Dacht eerst dat het m'n keyboard was... maar waarom viel de muis ook uit dan? En waarom bij andere spellen niet?

Ik heb mijn pc niet overklokt, proc temp is altijd onder de 45 graden stressed en het gebeurd bij mij ook.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

heb ik ook gehad er was een ram balkje naar de kl*te.
kijk did eens na.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 13 mei 2002 17:03 schreef spydoggie het volgende:
heb ik ook gehad er was een ram balkje naar de kl*te.
kijk did eens na.
Dat ben ik dus ook al bij 2 pc's tegengekomen. Ook bij niet overgeklokte pc's. Die gozer °S°Z3uS misschien bekend bij jullie kocht dus een nieuw mobo/cpu omdat UT telkens crashte. Ik alles ingebouwd, nog steeds problemen. Zat het dus in zijn ouwe ram, voor niks nieuw mobo + cpu gekocht dus :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb mijn ram ook al vervangen. Het is niet constant. Soms heb ik er een week geen last van, en dan 4 x op een dag.

• Ruudboy

Ruudboy

Database Beheerder

Topicstarter
Nu de nieuwste NVidia drivers geinstalleerd, nu doet OpenGL het wel. Met OpenGL nog geen crash gehad met UT...

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:14 schreef QuestGamer het volgende:
Ik draai in D3D met mijn GF2MX en ik heb er ook vaak last van. Een keer kon ik niet meer mijn toetsenbord gebruiken, maar nog wel mijn muis. Toen stond ik op 28 frags ofzo (UT Instagib) en won ik alsnog! Wat een geluk :7

Maar ik weet ook niet hoe ik dit probleem op moet lossen, het is heel irritant :(
Dit hebben meerdere mensen. Ik dus ook en mijn huisgenoot ook. Het zuigt echt enorm.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:29 schreef Marv het volgende:

[..]

Jep, same here! Die GPF kreeg ik ook constant. Nu heb ik een alpha en het is over.. Duidelijk temp dus.
Pagina: 1